Mijn man en ik gaan samen een weekendje naar Antwerpen. Nu zijn we daar al redelijk vaak geweest, altijd veel lol gehad, maar vooral een beetje op de bonnefooi rondgeslenterd. Ik zou nu wel iets gerichter de stad aan willen doen. Dus een vraag voor de kenners: wat moeten we echt doen in Antwerpen? Wat zijn de must-see's en must-do's? Welke restaurants zijn aanraders? Hoteltips (liefst op loopafstand van het centrum en een beetje luxe) zijn ook welkom.
Ik heb regelmatig in het theater hotel overnacht en dat was een prima hotel, erg tevreden. Verder zou ik zeggen, koop het boekje 100% antwerpen want daar staan zulke leuke wandelingen en hotspots in! Echt fantastisch. Veel plezier!
Hotel: Park Inn by Radisson! Verder om te bezoeken: het MAS (Museum aan de Stroom), alleen al voor het panoramaterras (kun je gratis op). Een heel mooi deel van Antwerpen is 't Zuid, weet niet of je daar al eens geweest bent? Lijkt wel een beetje op Parijs. Het Zuiderterras is een mooie plek, daar kun je ook eten, 's avonds ook super mooi. Verder: langs de Schelde wandelen, de plantentuin in de Theaterbuurt en het Fotomuseum. Lunchen bij Lunchbox, Perruche, Tartine, Koffieklap, avondeten bij Pasta Hippo Vino.
Wij gaan meestal naar het Hyllit hotel. Goed 4* hotel, niet belachelijk duur en een heerlijk zwembad met sauna in de kelder. Must see is t MAS. Verder zijn wij vooral van t lekker wandelen (bijv de wandelingen uit t boekje 100% Antwerpen). Ik ben groot fan van eten bij Bourla (wel reserveren op zaterdag). Gewoon gezellig, niet veel poespas. Lunchen doen we vaak bij Horta (kan ook druk zijn). Bij lekker weer is eten bij t Zuiderterras ook heel leuk (volgens mij is de naam wel gewijzigd, meen RAS). Wat chiquer uit eten kan bij Gran Duca (hoort bij t Hyllit) en is erg lekker!
We hebben inmiddels geboekt bij het radisson blu Astrid park hotel, alle tips ga ik zo lekker zitten googlen!