Ik weet niet of er al een topic over was..maar kon het niet vinden.. Hoe moet je precies het bedje opmaken? Ik heb nu een zeiltje (zo ver mogelijk naar onder) en daar boven een molton en dan het bed lakentje..
Ohja, en wat moet ik met flanellen luiers? Daar heb ik er een aantal van maar snap niet wat ik er mee moet doen..
Er zijn mensen die een flanellen luier ter bescherming tegen spuugongelukjes onder het hoofdje leggen alhoewel ik daar gewoon hydrofiel voor gebruik.. En verder maak ik het bedje precies op zoals jij beschrijft Natuurlijk wel lakentje en dekentje "kort" opmaken
Ik heb het bedje zo kort mogelijk opgemaakt...(zie foto in album) maar vind het moeilijk hoor..ik kijk wel als de baby er is of ik het eventueel nog korter op moet maken..maar het bedje is zo reusachtig vergeleken met de baby straks haha.. moet ze echt helemaal met de voetjes tegen het voeteinde liggen?
De voetjes hoeven niet tegen de rand aan te liggen. Een klein stukje ervan af, maar zo ver dat de baby niet onder de dekens kan schuiven. Ik denk dat je je bedje nog wel iets korter op kunt maken hoor. Heb even in je album gekeken. Ik had het eerst ook ongeveer zo als jij het hebt, maar toen heeft de kraamverzorgster het weer veranderd. Het zeiltje mag in elk geval niet onder het hoofd komen te liggen.
Ik zit te wachten tot de kraamhulp op gesprek komt en hoop dat ze het dan mij even een keer voor wil doen... ben ook zo bang dat ik iets verkeerd doe!
Ik had ook het bedje naar wat iik dacht helemaal netjes opgemaakt, je kan er donder op zeggen dat de kraamhulp het bijna weer altijd overnieuw doet!! Dus ik zal zeggen niet te druk over maken, je hebt je best erop gedaan!!
Idd een leuk bedje. Alleen dénk ik dat je de randkussens weg moet halen. Dat mag niet van onze kraamzorgentrum. Verstikkingsgevaar. Zal het ff goed navragen als ik jou was.
Bedankt iedereen, ik heb geen kraamhulp hehe dus die zal het niet komen verbeteren Ik woon inderdaad in Turkije, en iedereen gebruikt de bedranden. Ik heb het expres alleen aan de muurkant en de achterkant gedaan. Dus niet totaal rondom. Denk inderdaad dat het bedje alleen in Turkije te koop is, maar het ziet er op de foto beter uit dan dat het is in het echt..kwalitatief dan..de spijlen bijv. zijn plastic!! (wist ik ook niet!!!!)
Het bedje wordt meestal wel door de kraamhulp opgemaakt. Ze trekken toch alles er weer af, omdat het volgens hun niet goed ligt.. Dit werd mij tenminste verteld toen ze hier voor een intake gesprek waren. Ik heb het bedje ook al opgemaakt, maar meer voor mezelf om te kijken hoe het staat.. geloof niet dat ik het volgens hun regels goed heb opgemaakt, maar we zien vanzelf. Maar goed, jij krijgt geen hulp lees ik wel.. misschien jou schoonmoeder of andere vrouwen daarzo.. dat zij jou advies kunnen geven.. Groetjes Kalush
En dan nog een vraagje van mij: als je een molton-bedzeiltje hebt, dus met een moltonlaag en een rubberlaag in één, is een aparte molton daaroverheen dan nog nodig?
hehe de vrouwen in Turkije houden echt geen rekening met voorschriften van het hoe en wat met het bedje opmaken ofzo Vandaar dat ik het hier vraag.. Is er niet een aantal cm ofzo vanaf de onderkant waaraan gehouden wordt?