Volgend jaar zijn mijn ouders 50 getrouwd en willen we met 6 volwassenen en twee kinderen (14 en 11) een weekje weg richting zon. Nu is Florida of Antillen te ver voor ons voor een week, Canarische eilanden zouden kunnen, maar duur om op te vliegen (want geen pakketreis). We kwamen ook Sicilië tegen. Daar zijn we geen van allen ooit geweest, maar hoe is het weer daar eind april? 23-30 april is voor ons de eerste week van de meivakantie.......
Middellandse zeegebied kan in die periode mooi zijn, maar is vaak niet ‘gegarandeerd’ zonnig. Gemiddelde temperaturen zullen rond de 20 graden liggen, maar ook best kans op 15 graden en regen. Ik zou zelf in die periode dan eerder kiezen voor de Canarische eilanden.
Misschien is Kreta of zo nog een optie? Of Cyprus? Ligt net wat zuidelijker. Wij zijn ooit eens van ca 26 april-3 mei of zo op Kreta geweest. Heerlijk weer gehad, elke dag rond 23-25 graden en zonnig. We zaten aan de zuidkust en daar was de zee al een graad of 19 dus daar kon je echt al wel in zwemmen. Dit was ook geen pakketreis. We zouden gaan kamperen in NL, maar konden ineens onze auto goed verkopen, terwijl de nieuwe nog niet geleverd was. Dus dat lukte niet. Toen hebben we 3 dagen voor vertrek een ticket geboekt naar Kreta bij AirBerlin(4 personen voor 1000 euro) en een pensionnetje gezocht.
Voor ons is Sicilië niet erg ver (half uur vliegen), en het is denk ik qua weer wel te vergelijken. Vorig jaar eind april was het hier in de 30 graden, en dit jaar hadden we nog een winterjas aan. Het kan erg verschillen dus en rond die tijd niet gegarandeerd warm.
Sicilië is heerlijk weer in april, echt geen zorgen. Je zal niet in de zee kunnen zwemmen maar gewoon prima weer hoor
Ik vind het altijd lastig in die periode. 2x naar Mallorca geweest en beide keren viel het weer tegen, vrienden in Portugal hetzelfde. Ik zou niet meer in Europa op vakantie gaan voor de zon in die periode.
In 2018 2e week van april op Sicilië geweest. We hebben zonnige dagen met korte mouwen/ korte broek gehad en dagen dat de (zomer) jas/ Jack aan was. Geen regen Wij vonden het perfect. Het was heerlijk rustig en fantastisch groen. In de vakanties zal het al iets drukker zijn denk ik, maar dat is alleen fijn, want meer restaurants open etc Het hangt denk ik ook een beetje af wat je wilt gaan doen. Veel leuke plaatjes op Sicilië en die zijn toch beter te doen als het niet al te warm is. Strand/zand is denk ik prima te doen, (hebben wij niet gedaan, kleine was daar nog ge klein voor), maar de zee zal te koud zijn denk ik. En aangezien de periode die je beschrijft al iets later is, dan is het nog weer wat warmer gemiddeld