Kasteelvrouwe Emmy

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Nummer4, 14 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.669
    6.564
    113
    Vrouw
    Wie kijkt dit?
    Vorig seizoen heb ik af en toe gekeken en me verbaasd over het gebrek aan planning.

Wanneer je een verbouwing aangaat, ga je structureel te werk, eerst de belangrijkste zaken zoals een nieuw dak, kozijnen, zorgen dat het casco prima in orde is en daarna pas de afwerking...
    Zij koos er voor om eerst wat kamers in orde te maken voor de verhuur met alle problemen van dien. Benieuwd waar ze dit seizoen allemaal tegenaan loopt...

Aan de ene kant best vermakelijk maar aan de andere kant vind ik het zielig omdat er zoveel meerwerk in zit wanneer je op deze manier te werk gaat...

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Oooh weer een nieuw seizoen. De vorige keek ik ook, zoals het gefilmd is gaat het elke keer net wat klunsig en even dit en even dat. Volgens mij heeft ze echt geen besef van hoeveel werk het is. De man/partner? Ziet duidelijk hoeveel werk het is en wil er zo min mogelijk mee te maken hebben. Het is echt haar project.

Aan de andere kant het is echt haar droom en ze gaat er voor.

3. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.669
    6.564
    113
    Vrouw
    Ja, maar haar man is ook al wat ouder heb ik het idee. Op die leeftijd zou ik ook niet zo'n grote verbouwing willen aangaan. Dat zij het grotendeels alleen doet vind ik wel moedig.

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.698
    113
    Juist vanwege de financiele uitgangspositie van haar en haar man heeft ze de ruimte om op deze manier te werk te gaan. Zolang er niemand door de vloer zakt of geelektrocuteerd wordt, lekker laten schuiven :p

5. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.669
    6.564
    113
    Vrouw

In de eerste aflevering van dit seizoen wordt juist duidelijk dat hij ook weer aan het werk moest, meen ik te hebben meegekregen

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.698
    113
    Oh ik heb dit seizoen nog niet gezien

7. Kundera

Kundera Actief lid

14 aug 2013
    485
    328
    63
    Ik vond het ook raar dat hij weer aan het werk moest want anders had die zijn woonboot etc niet kunnen onderhouden. Dan is het ergens toch niet goed gegaan als je gepensioneerde tandarts op zijn 73e weer aan de bak moet om jezelf te kunnen onderhouden terwijl hij niet aan haar kasteelrestauratie meebetaalt. Dus dat kon ik niet helemaal volgen.

Voor de rest hebben wij al alle afleveringen gekeken en het blijft toch wel een lekkere leedvermaak :D

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Dat vond ik ook bijzonder! Het kasteelfeest was tenenkrommend. Geen geld vragen om te kijken of er animo is en dan komen alleen vrienden. Ik ben bang dat het geen winstgevend idee is , dat was wel sneu.

Oja en eerst behangen en dan schilderen:roflmao:

9. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.669
    6.564
    113
    Vrouw
    @owly Er wordt niet echt nagedacht over de volgorde inderdaad. Ik kan daar heel slecht tegen. Zorg nou dat je het in 1x goed doet!
    Bij die Britten zag het er piekfijn uit, maar je weet natuurlijk niet in welke staat zij het zelf hebben gekocht. Dit chateau van Emmy is echt een enorme bouwval.

Ik vroeg me ook al af bij die expositie of het alleen Nederlanders waren of dat er ook locals waren gekomen. Heb niet meegekregen of er ergens ook geadverteerd was dat er een expositie zou zijn bijvoorbeeld. En zo kort van tevoren de burgemeester proberen te strikken voor de opening, ook heel apart. Je zou toch denken dat er wat meer planning aan vooraf zou gaan als je zulke evenementen wilt organiseren.

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Haha precies, de flyers deelde ze uit tegelijk met de vraag aan de burgemeester.

En een lint door knippen en dan ter plekke bedenken dat je niks hebto_O

Er waren wel wat mensen van buitenaf gekomen naar de expositie, tenminste dat begreep ik.

11. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.669
    6.564
    113
    Vrouw

Oh dat van die flyers heb ik gemist. Kijk uit naar de volgende aflevering!

owly vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina