istanbul nog onveilig ?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by oumYahya, Sep 7, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. oumYahya

oumYahya Niet meer actief

Hey wij zijn van plan om volgende week voor 10 dgn naar Istanbul te reizen. Is dat verstandig?
    Zijn er turkse dames of dames die onlangs geweest zijn? Hoe is het daar nu ?
    Ik wou graag de grote markt bezoeken in istanbul maar ze zegge dat je drukke plaatsen moet vermijden

Wat raden jullie ons verder nog aan/af

2. oumYahya

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik heb geen ervaring. Maar zou lekker ergens anders heen gaan, geen onnodig risico lopen.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,171
    35,831
    113
    Mijn gevoel zegt niet doen. Aan de andere kant, Efteling schijnt ook al gevaarlijk te kunnen zijn, dus waar ben je eigenlijk nog wel veilig.

5. oumYahya

Ja tis dat .. waar we ook naartoe zouden willen gaan, vliegen wij via zaventem Brussel .. dus ja het kan indd overal gebeuren

6. Islah

Islah Niet meer actief

Ik zou gewoon lekker naar Marokko gaan haha

7. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

Jul 4, 2014
    4,945
    1,033
    113
    Voorschoten
    Ik zou Turkije sowieso vermijden met alles wat daar nu gaande is. Er zijn zoveel andere mooie landen te vinden waar het risico een stuk minder is. Je kunt inderdaad overal pech hebben, maar je hoeft het ook weer niet op te zoeken natuurlijk

8. Sleepless

Sleepless Bekend lid

Jun 1, 2013
    892
    173
    43
    Female
    Brabant
    Je kunt aan anderen vragen of het daar veilig is maar wie zal je dat kunnen zeggen? Je kunt zelf opzoeken hoeveel aanslagen er het laatste half jaar/jaar zijn geweest. Niemand weet hoe het de komende tijd zal zijn. De keus is dan denk ik aan jezelf of je het veilig genoeg vindt..

9. oumYahya

Marokko ben ik beu haha en teveel familie, dan ga ik meer familoe bezoeken dan geniete n...

sleepless ja ik weet dat niemand het kan voorspellen bedolede meer hoe het daar aan toe gaat nu en niet of er nog een aanslag gaat gebeuren ..
    En wat het reisadvies is. heb dus al gelezen dat heel turkije risico heeft maar vooral grens met syrie en irak ..
    We hebven nog niet geboekt maar ik denk dat we toch zullen gaan .. zoals ik al zei ookal gaan we ergens anders, wij vliegen mezstal voa brussel .. en daar waren ook 3 aanslage geveurd (of 2)

10. oumYahya

Maar toch bedabkt voor jullie reactie ..

En nog iets waar we ons in het begin "zorgen" om maakte. Mijn man heeft een baard en ik draag lange gewaad. Haha mijn man denkt dat wij extra gecotroleerd zullen worden of dat we gwn opgepakt zullen worden voor ondervraging (echt gebeurd)
    Mss dat zij gaan denken dat wij naar syrie willen ofso haha

Wij wilden gwn ticket boeken en daar hotel zoeken maar dat heeft iemand ons afgerade. Om bovenstaande reden

11. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female

Tsja ik denk dat 2/3 aanslagen niet kan vergelijken met een HEEL LAND wat helemaal van slag is...

Ik begrijp ook echt niet waarom je perse nu daarheen moet...en je gewoon bewust het risico gaat opzoeken :(

Er zijn genoeg andere landen om naartoe te gaan

12. Islah

Islah Niet meer actief

Wij hebben dat bijna altijd in Tunesië. De kans is inderdaad groot dat ze je zullen ondervragen met zo'n uiterlijk. En als je al gaat zou ik inderdaad afraden om daar een hotel te zoeken. Gewoon alvast hier boeken.

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Politiek is het misschien van slag maar het land is absoluut niet van slag. Geloof mij maar dat je er in het dagelijks leven niets van merkt. Het is er gewoon zoals altijd. Wij zijn er twee weken na de couppoging geweest en zelfs toen merkte je er niets meer van.

14. RozeWoeffie

Jul 28, 2013
    49
    4
    8
    NULL
    Utrecht
    Het is hier heerlijk in Turkije hoor! Niks aan de hand! Ik zit hier al een tijdje.

De mensen die roepen dat het gevaarlijk is, roepen dat van buiten af. Er heerst hier totaal geen onrust, maar een kalme relaxte sfeer :)!

15. Islah

Islah Niet meer actief

Tenzij je in een winkelcentrum bent of op het vliegveld en er ineens een bomgordel afgaat...

16. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

Oct 27, 2014
    1,555
    666
    113
    Dat kan overal gebeuren helaas.

17. Islah

Islah Niet meer actief

Ja daarom, maar om dan te zeggen dat het overal in Turkije volstrekt veilig is? Nee lijkt mij niet, helemaal gezien de recente aanslagen.
    Maargoed dat vind ik net zo over Frankrijk. Daar zou ik nu ook niet vrijwillig naartoe gaan.

18. oumYahya

Dank jullie wel..

Eylem mag ik jou een pm stre

19. oumYahya

Wij zijn sinds een paar dagen hier in istanbul.. die zorgen waren voor niets nodig alhamdulilah, nergens werden we ondervraagd of tegengehouden of raar aangekeken..
    Hier lopen super veel vrouwen rond in niqaab .. veel Arabieren hier. Super gezellig !
    Wel overal bijna polities.
    Het enige wat een beetje tegenvalt u het weer. Maar daar zijn we niet voor naar hier gekomen

Als iemand nog tips heeft over istanbul... altijd welkom

Share This Page