Ik ben al een tijdje verliefd op de naam Norah nu we een meisje krijgen het er gisteren met mijn man over gehad. Hij moest even wennen maar is ook om. Nu alleen het probleempje waar ik een beetje mee zit. We hebben een nichtje wat Noa heet. Ook al vin ik dat het een andere klank is blijf toch iets twijfelen. Wat vinden jullie?
Nichtje in welke zin? Kind van je broer/zus? Of kind van je tante/oom? Voor mijn gevoel is Norah een heel ander soort naam als Noa. Ik begrijp wel je terughoudendheid, maar zeker als het een kind van je tante of oom betreft, dan zou ik er geen enkel probleem mee hebben.
Ik zou het gewoon doen hoor. Is een ander soort naam. En dit soort namen zijn nu eenmaal populair dus ik zou het zeker niet gek vinden.
Het is de dochter van mijn schoonzus vandaar de twijfel. Ook al zijn we er denk ik wel over uit het spookt toch door me hoofd
Ik zou gewoon voor jullie naam gaan. Tussen Noa en Norah vind ik een duidelijk verschil in klank en daarbij, dit is jullie naam!
Ik vind Norah een hele mooie naam! En inderdaad anders dan Noa, dus ik zou me daar zeker niet door tegen laten houden
Dankje dames ik denk dat ik dit zetje nodig had om de twijfels aan de kant te zetten en gewoon onze naam kiezen.