Op Amazon prime Over de lbt community. ik wist dat er veel niet klopte maar de beerput lijkt nu echt open te gaan. Onder andere de Duggar familie is lid van de lbt. Jill, Amy en oude bekenden en family’s spreken zich nu uit
Ze bedoeld denk ik IBLP = Institute in Basic Life Principles Bedankt voor de tip, ik heb het meteen opgezocht en ga het kijken. Dus wat ik er van vind kom ik later op terug Ik heb altijd al de kriebels gehad bij Jim Bob en die moeder met haar gekke stemmetje. Jill heeft ook contact meer met haar ouders toch?
Volgens mij komt dat vooral door de ruzie tussen JB en Derrick. Jinger heeft zich ook afgekeerd van dit gedachtegoed maar heeft nog wel gewoon contact met de ouders.
Jinger heeft nog wel contact met haar ouders maar daar zijn ook soanningen bv over haar kledingkeuze en ook over het aantal kinderen dat ze heeft icm dat ze de pil slikt. En Jana zou op zichzelf wonen nu?
Ik heb de eerste twee afleveringen inmiddels gezien en val van de ene verbazing in de andere.. Dat het niet helemaal klopte wist ik wel, maar zo erg had ik het niet verwacht.
Ik wil het nog gaan kijken, even kijken hoe dat kan. Vond die Netflix docu pray and obey ook zo bizar. Te idioot trouwens dat Anna Duggar, degene die zelf met haar kleine kinderen bij die smerige Josh blijft, Jill toxic noemt!
Ik heb inmiddels alles gezien, dus bij deze een samenvatting. Spoiler Dit is waar ze binnen de IBLP in geloven. De vrouw is nooit een op zichzelf staand persoon, maar heeft een man boven zich nodig. Eerst is dat de vader en laat haar echtgenoot. Daar is ze onderdanig aan. De IBLP is voor thuisscholing en lijfstraffen. De Duggar kinderen kregen allemaal lijfstraffen als ze zich niet netjes gedroegen in wat hun ouders ogen. De leider van de IBLP is schuldig aan seksuele intimidatie. Iedereen wist dat maar durfde daar niets van te zeggen of gedoogde het. (Uiteindelijk is hij wel veroordeeld) Dat de zoon van de Duggers schuldig was aan seksuele intimidatie wisten zijn ouders, maar dat hebben ze expres in de doofpot gestopt. Ze hebben Jessa en Jill op tv laten zeggen dat het allemaal wel meeviel en niet zo erg was om de show te redden. Toen dat niet lukte kregen Jessa en Jill een eigen serie wat iig Jill niet wou en waar ze zelf geen cent aan verdiende. Jill heeft uiteindelijk afstand gedaan van de serie, die uiteindelijk ook van tv gehaald is nadat alles rondom Josh nog erger uitkwam. Josh is veroordeeld tot 12 jaar gevangenschap toen Anna zwanger was van hun 6e kindje. Ze is bij hem gebleven maar als je kijkt naar wat de IBPL gelooft heeft ze geen keuze. Want ze is door God aan hem beloofd en heeft voor hem gekozen dus moet hem onvoorwaardelijk steunen. Jill heeft voor haarzelf gekozen en moest helemaal opnieuw uitvinden wie ze was en wat ze wilde. Zo heeft ze bijv nu een neuspiercing. Jinger heeft ook afstand gedaan van de IBLP en daar een boek over geschreven.
Die josh mag als hij uit de bak komt ook decennia niet alleen zijn met kinderen ook zijn eigen kinderen niet. Die zullen zich dus hun hele kindertijd herinneren dat ze nooit alleen mochten zijn met papa. Zo triest ook voor die kinderen. En ja ook die nieuwe generatie wordt weer opgevoed naar het “ geloof” van hun ouders en grootouders
Heel triest inderdaad. Voor Anna is het eigenlijk onmogelijk om eruit te gaan, al zou ze willen. 6 kinderen met een veroordeelde pedosexueel, geen opleiding, geen werk, geen levenservaring. Compleet afhankelijk van de community waar ze nu in zit. En die blijven haar voeden met 'it's Gods plan' en dat soort onzin. Ik heb veel medelijden met haar. Ik hoop dat Josh niet aan de kinderen heeft gezeten en dat deze trauma-vrij zullen opgroeien op dit gebied, en zich uiteindelijk los kunnen maken van deze sekte.