Ze heeft niet meer genoeg aan de FV!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Fem, 18 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Onze dochter krijgt momenteel 5 flessen aangeboden met 6 scheppen eten maar ik krijg het idee dat ze hier niet meer genoeg aan heeft. Ze wordt 's morgens steeds vroeger wakker en als de fles leeg is blijft ze maar aan de speen van de fles doorsmakken waarop ik haar sowieso al de speen geef (wat niet altijd op prijs wordt gesteld, maargoed ;)).

In de flessen doe ik sowieso al 10 cc extra water, dus dit is ook niet echt een oplossing.

Ik krijg het idee dat ze hier niet meer genoeg aan heeft omdat ze haar handjes bijna 'opvreet'. Ze kijkt heel geïnteresseerd naar ons als wij eten, maar naar mijn idee is dit juist meer de interesse in de actie die wij doen als in het eten (ze weet tenslotte niet wat het is he).

Nu geef ik haar gewoon de standaard melk van Nutrilon no. 1, het liefste stap ik niet over op een andere voeding omdat ze straks (6 maanden) natuurlijk overstapt op vastere voeding en ze anders misschien moet wennen aan een nieuwe voeding.

Heeft iemand een idee wat nu de beste oplossing is?

Alvast bedankt voor het lezen en meedenken.

Liefs,

Fem

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    misschien kun je toch langzaam wat gaan bijvoeden zoals een worteltjes (minder zoet dan fruit) en dat een paar daagjes aanbieden en dan kijken wat ze doet. bij mijn dochter ging het net zo en was gewoon echt toe al aan bijvoeding.

3. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Wanneer ben jij begonnen aan bijvoeding Lovewinnie? Juist omdat ik zoveel lees en hoor dat ze beter met 6 maanden pas kunnen beginnen... moeilijk hoor :).

Ik ben wel al begonnen met het geven van Nutrix door de laatste fles. Nou, die is net zo snel leeg, een kleinere speen is ook al geen optie.

Haha, tis wat he, voeding voor die ukkies, hahahaha :)

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik wil niet zeggen dat je ongelijk hebt hoor, maar mijn dochter stopt ook haar handjes in de mond na de fles en ze kijkt ook heel geitresseerd als wij eten. Ze beweegt haar mond dan ook, maar dat doet ze ook als ze 1 van ons ziet praten.
    Verschil is alleen dat mijn dochter nog lang niet toe is aan bijvoeding, dus ik zou de signalen niet te zwart-wit opvatten.

Misschien kan je de nutrilon standaard mengen met nutrilon forte als ze heel hongerig is?

5. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ja, ik vind het ook heel moeilijk hoor Guppie, zoals ik al aangeef; ik denk dat ze eerder geïnteresseerd is in de handeling als dat ze interesse heeft in eten omdat ze natuurlijk helemaal niet weet wat het is...

Misschien moet ik maar een extra schep Nutrix toevoegen aan de laatste fles.... ik ben er nogal huiverig voor om ineens over te stappen naar een andere voeding omdat ik dan het idee heb dat ze daar weer heel erg aan moet wennen, maar waarschijnlijk zie ik dat dus helemaal verkeerd.

En ja, als ik een extra schepje toevoeg krijg ik weer te horen dat ik haar maagje 'oprek' en haar hongerig maak.

Moeilijk hoor :(

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    je hebt nog bijna 2 maanden voor je met bijvoeden begint. Waarom probeer je niet gewoon voeding voor hongerlapjes?

7. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik zou ook voeding voor hongerige baby's proberen. Een extra schepje toevoegen mag idd niet hoor!

8. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    waarom probeer je 's morgens niet om haar pap te geven, dus om nutrix aan de melk toe te voegen en deze met een lepeltje te geven...

ten eeste vult het natuurlijk meer dan gewone melk, en op die manier kan de kleine alvast wennen aan die "lepel" voor als je verder gaat met andere "vastere" voeding...

als je ziet dat dat goed gaat, kun je natuurlijk later ook proberen wat fruit - of groente bij te gaan geven...tis geen verplichting om te wachten tot 6 mnd...

de meningen zijn en blijven daarover gewoon verdeeld, de een zegt niet doen en de ander zegt waarom niet (ondergetekende)...

gewoon je gevoel daarin volgen meid...

wbt het kluiven op de handjes zou natuurlijk ook kunnen zijn dat de kleine last heeft van doorkomende tandjes, misschien eens een bijtring uitproberen? ze hoeven er niet altijd last van te hebben in de zin dat ze "pijn" hebben (en huilen)...

gr.smoekie

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Lijkt er op dat wij met hetzelfde probleem komen te zitten. Thijmen zit nu bijna aan de liter per dag en kluift heftig op alles wat bij zijn mond voorbij komt :) Hij trekt dan met zijn handjes mijn vingers naar zijn mond toe om op te sabbelen en te bijten.... wel schattig.... vraag me alleen af wat het betekent. Heb nou niet echt het idee dat er al tandjes aan komen.
    Volgens mij is het sowieso een fase dat ze alles in de mond stoppen, ook om voor te bereiden op ander eten.

Misschien dat het idd helpt als de voeding iets dikker is of om het met een lepeltje te geven. Dan krijgt de maag ook meer tijd om een seintje te geven dat ie vol is. (misschien moet ik het zelf ook eens gaan proberen :) )

10. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.288
    263
    83
    Waarom stap je niet over naar 4 flessen van 210 en 7 scheppen voeding.?
    Ws is er dan langer verzadiging ( je kan het uitproberen )
    En dan in de laatste fles een schep nutrix erbij doen.

Hier ook een beeb die heerlijk kluift maar absoluut geen honger heeft.

Liek.

11. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Bedankt voor jullie suggesties, enerzijds heb ik ook weleens het idee dat ze misschien tandjes krijgt, haar poepluiers stinken echt enorm en zijn best wel dun, ze is niet ziek want ik neem elke dag haar temp op en die is netjes iets onder de 37 graden....

Voeding voor hongerige baby welke is dat? Dat weten jullie vast wel :) Kan ik dit gewoon toevoegen aan de fles?

En idd als ik het idee heb dat ze toe is aan fruit- of groentehap krijgt ze dat gewoon ook al is ze nog geen 6 mnd maar bijv 5,5 mnd... ze krijgt nu ook al Nutrix...

Ik ga zeker proberen om met een lepeltje te geven, dit kan helaas niet 's morgens omdat ik dan naar mijn werk meot, maar dan doen we het 's avonds...

Bedankt voor jullie antwoorden!

12. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    voeding voor hongerige babies is Nutrilon Forte of Friso extra. Ik zou als ik jou was bij Nutrilon blijven. Je hoeft niet meteen de hele fles daarmee te geven, je kan ook half forte half standaard doen!

Ik vind het trouwens ook heel moeilijk hoor, het is best lastig om uit te vogelen wat zo'n kleintje wil!

13. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ja, ik vind het ook lastig hoor moet ik eerlijk zeggen, de ene dag wilt ze dit en de andere dag dat, hahahahaha.

Nouja, ze groeit goed en is helemaal gezond, en dat is het belangrijkste en of dat nou rechtsom of linksom gaat... ;)

Smoekie; ik heb net de melk + nutrix met lepeltje gegeven, ging supergoed, madame ligt nu verzadigd in coma ;) hahahaha. Maar eens kijken hoe het morgen gaat en dan idd zoals Lieke zegt; als ze 4 flessen krijgt dan 7 scheppen.. :)

14. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    nou hartstikke mooi om te lezen meid...wens je veel succes met de kleine meid zal heus wel goed gaan allemaal...

btw ik ben van nutrilon forte over gegaan op friso extra omdat deze naar mijn mening beter "verzadigd'" dan de nutrilon, en van wat ik gelezen heb van veel andere meiden zijn ze het daar idd mee eens.. ;)

gr.smoekie

15. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik ga idd ook de voeding voor hongerige baby's kopen (ik wist niet dat je dit op eigen initietief kon doen nl.), madame heeft om 17.00 uur de fles gehad en wederom alles opgedronken en heeft het afgelopen half uur echt liggen schreeuwen omdat ze wilde eten (ze krijgt nu de fles van mijn man). Geen idee wat er aan de hand is, maar het worden sowieso geen 4 flessen, ook niet met meer voeding... want anders komt ze hier overdag al aan en zou ze om 18.00 uur naar bed moeten tot de volgende ochtend 07.00 uur...

Ik ga idd forte kopen... eens kijken wat er dan gebeurt. Doe je dan forte in elke fles? En dan beginnen met (ze krijgt normaal 6 scheppen) 5 scheppen gewone voeding en 1 forte? Of gaat deze alleen in de laatste fles?

16. Natasja2

Natasja2 Actief lid

16 feb 2007
    179
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik had bij Yoran al snel het idee dat hij niet voldoende had aan zijn voeding, terwijl hij al iets meer kreeg dan voorgeschreven was voor zijn gewicht toendertijd. Wij zijn toen begonnen met de Forte-voeding van Nutrilon. Eerst 2(forte)/3e (standaard), maar inmiddels zitten we al een hele tijd op fifty-fifty. En dat gaat heel goed. Wij zijn ook overgestapt naar de Friso, maar dan om het grote prijsverschil. Ook nu krijgt hij voor de helft standaard en voor de helft extra. Als je merkt dat hij na een bepaalde voeding nog hongerig is of snel weer trek heeft, kun je in die voeding de verdeling anders maken en meer forte-voeding erin doen.

succes!
    Natasja2

17. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik gebruik ook voeding voor hongerige baby`s. De eerste dagen heb ik de helft gewone voeding en de andere helft forte gedaan. En na een aantal dagen de hele voeding forte.

Ik heb ook gebeld met de nutrilon lijn. De voeding voor hongerige baby`s is precies hetzelfde als de gewonen alleen heeft hij een andere eiwitsamenstelling waardoor baby`s niet hoeven te wennen aan de andere voeding. (is mijn verteld)

18. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.288
    263
    83
    HAha, dan heb je inderdaad een hongerig kind.
    Hier een superverzadiging van 110 en 7 scheppen.
    Succes met de forte.

19. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ja, bedankt! Is echt nieuw hoor, was vorige week nog niet... Hahahaha

Deel Deze Pagina