Haai haai Ik ben nu 15 weken zwanger van mijn 2e, en heb weer erge klachten van mn bekkeninstabiliteit.. ik ben savonds echt een oud omaatje, zo moeilijk kom ik overeind en omdraaien in bed is ook echt geen pretje ... Mijn zoontje is 12 kilo dus ook een flinke jongen!! en ben bang dat ik straks gewoon nog minder kan dan nu, en dat is lastig met zon ukkie... weet iemand toevallig of je ook thuiszorg kan krijgen ofzo? kan op internet niet heel veel erover vinden..... misschien kan iemand mij een beetje opweg helpen alvast bedankt voor de reacties!!! liefs Muis
ik ga er even voor het gemak van uit dat je een partner hebt... En zolang dat het geval is, is de kans érg klein dat je hulp kunt krijgen. Dan wordt altijd gezegd: Je man moet het maar opvangen. Mij werd wel geadviseerd eens te kijken in het vrijwilligers circuit. Ik ben toen ook even gekoppeld geweest aan een vrijwilliger, maar dat ging uiteindelijk niet door. En later werd de oplossing gevonden in het kdv , waar ze een half dagje meer naar toe ging, dan voor mijn werk nodig was, waardoor ik een half dagje kon herstellen (totaal ander verhaal hoor, maar toch -dat is de reden dat wij er niet verder in gegaan zijn) voor info zou ik anders even informeren via je huisarts (assistent) zodat ze je op weg kunnen helpen en kunnen wijzen wáár je moet beginnen.
Echt een hele kleine kans. Eerst moet je je hele familie langs en vrienden. dan kom je uit op vrijwilligers.
Je kan wel via de gemeente een formulier aanvragen en dan gaat t weer via een andere instantie die het moet beoordelen. Anders kun je bij je verloskundige navragen hoe dat allemaal heet en wat je kunt doen. Succes!
Ik sluit me aan bij de reacties! Ik had na mijn bevalling accute bekkeninstabiliteit (ik kon echt helemaal niets meer: omdraaien van mijn rug naar zij kostte 5 minuten, ik kon niet lopen: van mijn bed naar de douche, 1 deur verderop, duurde 30 minuten etc. etc.), maar ik kreeg geen thuiszorg, omdat ik een partner had. Ik had geluk dat ik veel meer kraamzorg kreeg (het maximaal aantal uren) en dat ik na 2 weken weer wat opknapte en zelf wat kon lopen (lees: schuifelen): mijn vriend heeft het opgevangen door vrij te nemen toen de kraamzorg weg was en ook mijn ouders wilden bijspringen. Gelukkig ging het na 4 weken weer beter en kon ik voor mijn dochter zorgen. Veel succes! Marla
Ik heb 2x hyperemesis gehad en lag tot de 20 weken hele dagen op bed. De eerste keer (5 jaar geleden) had ik nog recht op thuishulp. De tweede keer, en toen had ik er eentje van 3 jaar rondlopen, in 2008 was dat er dus niet meer. Misschien als je echt helemaal niemand hebt, maar je partner wordt aangemerkt om jou te verzorgen. Hoe weet ik ook niet want die moet toch ook werken. Wel heeft hij een aantal dagen onbetaald verlof opgenomen en mijn moeder zat hier hele dagen in huis of mijn dochter bij haar.