BI vrouwen, wie herkent dit?

Discussion in 'Gezondheid' started by Seth, Aug 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Seth

Seth Niet meer actief

Om een lang verhaal kort te maken..... dit is mn derde zwangerschap met BI.... slaap vanaf 18 weken zittend, pijn met zitten, liggen, draaien, lopen, etc. etc. de bekende BI klachten,
    maar heb nu iets "nieuws"......

Mijn rechtse been, doet al langer moeilijk.....(met in bed stappen, of draaien, dat ie niet wil) maar vanaf gisteravond is het echt drama....
    ben alleen vandaag al 4x bijna gevallen...

Op het moment dat ik loop... het rechtse been dus wat optil en net VOOR het neerzetten, "kraakt" er wat helemaal onderin in mn rug.... en zak ik vervolgens door dit been heen.....

Nu heb ik nog het geluk gehad dat ik 4x ergens stond, dat ik me vast kon pakken.... maar het stelt me niet echt gerust.... :(:(:(:(
    zeker omdat het nu zo vaak is...

herkent iemand dit..? ennuhh oplossing zou ook mooi zijn.... ;)

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

klinkt als scheef staand bekken of si gewricht. Kan ook zijn dat je zwangerschaps ischias hebt dit in combinatie met de bi.. maakt het allemaal nog wat leuker... niet dus.:(

Nu fysio/mensendieck/osteopaat bellen en z.s.m. heen gaan, dit kan als het inderdaad scheef stand is waarschijnlijk verholpen worden omdat je het niet al tijden hebt.

o ja ik herken het dus ook.. zie ijn onderschrift. heb beide.

3. Seth

Seth Niet meer actief

Tja... fysio heeft nu nog maar weinig nut denk ik......

Heb bij mn eerste fysio gehad.... maar pffff geen bal aan gehad...
    moest toen soort "sit-ups"doen......
    nou dat ging echt met een dikke buik.... NOT!!!

misschien maar gewoon ff doorbijten.... en na het bevallen kijken....
    hoop alleen niet dat ik er last van krijg, tijdens bevallen.... :(

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

#4 mimi83, Aug 23, 2010
    Last edited by a moderator: Aug 23, 2010
    huh dat is de meest vreemde oefening voor een zwangere vrouw. mag niet eens je buikspieren gebruiken verder in de zwangerschap.Die fysio heeft dan inderdaad geen zin.. zoek een goede bekkenfysio of gewoon een osteopaat. Ik zou zeker even heen gaan , waarom met pijn lopen al het door iemand die er wel verstand van heft in 1 of 2 x dragelijker kan maken..

Nieman kan je van te voren vertellen of je daar last van gaat hebben met de bevalling.. als het je bekken is word het nog losser dus schiet die waarschijnlijk wel los, maar is het je si gewricht dn weet je het niet.
    Wat wel kan is dat je op deze manier door ermee door te lopen buiten dat het zeer doet, je moeier word door de pijn en eenzijdige belasting op je lichaam.
    is je lichaam nu al bezig met de bevalling heeft het inderdaad niet zoveel zin want waarschijnlijk ga jij niet vrolijk morgen op een bankje liggen dan. Maar als je bij je eerste 2 bijv. over tijd bent gegaan tja.. dan kan dat weer gebeuren.
    Bel anders gewoon even met een osteopaatof bekken fysio die en website heeft waarop bijv. ook iets staat over zwangeren en vraag of hij/zij tips heeft. kan ook nog.. Je bent 38 weken dus als jij zegt ben niet zo graag meer onderweg maar kan ik iets doen om dit te verminderen..

Wat je sowieso kan doen is op een vlakke wat stevigere ondergrond gan liggen (met hulp) knieen omhoog en dan je benen langzaam uit elkaar laten vallen(of met hulp naar beneden laten brengen, NIET duwen maar de jij laat je benen vallen met handen onder je knieen zeg maar) en dan zo wijd mogenlijk en even blijven liggen. heb je best kans dat het na de eerst min. die niet lekker is het ontspant en knakt en lekker zit.

ja filmpje gevonde.. YouTube - Relief of Pelvic Pain During and After Pregnancy - 2zo krijgt mijn man mijn bekken weer los, van mijn gespecialeerde fysio geleerd het stukje vanaf 37 tot 48 sec. en dan vooral dat met de benen wijd.. gewoon zo liggen brengt al verlichting meestal.. de rset van de oefeningetjes heeft bij jou niet zoveel zin meer en denk ook niet dat jij nog overeind komt als je tegen de muur gaat liggen;):D

5. Seth

Seth Niet meer actief

Dank je wel....
    Ga ik proberen.....!!

6. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    dit zijn precies de oefeningen die mijn cesar therapeute met mij heeft gedaan. verder doet ze ook nog met de handen losmaken(werkt nog beter aangezien ik het niet altijd op de andere manier los krijg)

misschien goede cesartherapeute bellen. en verder bekkenband omdoen

7. charlie80

charlie80 Bekend lid

Jan 26, 2010
    697
    1
    0

wow, heb echt respect voor jou.. niet rot bedoeld hoor maar dat je het dan 3 keer aandurft.. ik heb een redelijk makkelijke zwangerschap en loop al te zeuren!!! nou heeel veeel succes en hoop dat je iets vind om het dragelijk te houden!!!:)

8. MyBelle

MyBelle Actief lid

Apr 26, 2010
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja herkenbaar helaas, alleen was het bij mij dat ik soort van door mijn rechter been zakte waardoor ik in disbalans raakte.
    Wat bij mij redelijk hielp was een bekkenband en voor de rest, klinkt heel negatief maar is wel heb ik mijn tijd "'úitgezeten''. Laatste 2 maanden waren een ramp kon niet meer lopen, zitten, liggen enige wat afentoe hielp was in bad bij mijn moeder.
    Hopelijk komt t allemaal goed en zit je je 40 weken redelijk normaal uit.

9. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Ik ben op dit moment zwanger van de vierde en vanaf 27 wkn begonnen bij mij de bekkenklachten icm isschias ook weer....
    Gelukkig heb ik het wel uit weten te stellen tot 27 wkn, want bij mijn jongste had ik vanaf 20 wkn al last.

Mijn fysio masseert momenteel alleen nog maar de aanhechtingen van de banden aan mijn bekken los. Hierdoor heb ik minder last van de beknelde zenuwen naar mijn benen toe en zak ik ook niet meer zo snel door mijn benen.
    Voor de bekkenklachten draag ik tijdens lopen en staan mijn bekkenband.

Soms weet ik niet hoe ik de 10 weken nog moet door komen, maar aan de andere kant krijg ik veel hulp en heb ik het gevoel dat ik er alles aan gedaan heb.
    Ik heb voordat ik zwanger raakte van de 4e ruim een jaar elke week fysio gehad icm 'kraken' en fysio-fitness. Dat heeft me dus zo'n 7 weken langer klachtenvrij opgeleverd. De hele zwangerschap ben ik tot nu toe ook elke week onder behandeling geweest.
    Maar dit is wel het signaal van mijn lichaam dat het genoeg is. (qua zwangerschappen)
    En daar heb ik gelukkig nu ook vrede mee.

10. keizerin

keizerin Niet meer actief

Bij de 1ste had ik ook een waardeloze fysio maar dit keer loop ik bij een bekkencentrum en ik heb er echt heel veel aan.
    Ik zou als ik jou was een goede bekkentherapeut zoeken en daar heen gaan.
    Sterkte!

11. Seth

Seth Niet meer actief

Tja.... helaas worden kindjes niet met de ooievaar gebracht..... en heb altijd 3 kindjes gewild....

och vooral de nadruk leggen op de mooie dingen van het zwanger zijn.... :)

al moet ik zeggen dat ik nu wel ECHT genezen ben,.....
    wij zijn compleet!!!

12. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    ik wil ook graag 3 kindjes, maar de fysio heeft het me nu al afgeraden. ik had al heel snel last van B.I en ook ben ik hypermobiel.
    maar goed ik wil er toch echt meer als 1 :D dus dat is jammer voor mij dan

groetjes

13. Seth

Seth Niet meer actief

Had bij de eerste achteraf ook al vroeg last..... maar dacht dat het erbij hoorde... ;) maw. niet zeiken maar doorgaan!!!

tja... ik ben ook gewoon stront eigenwijs..... :D...

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

seth: heeft die oefening al wat verlichting gebracht???

Tja ik wou ook altijd 3 kids, mijn man 2 dus de keuze is al gemaakt, maar ook zou het lichamelijk niet meer kunnen. Deze zwangerschap vergt heel veel van mijn lichaam. heb bi, ischias en afgelopen zaterdag is mijn 4e hernia op komen zetten. Iets waar (ik trouwens ook ) ze weinig aan willen doen in een zwangerschap. dus lopen kon ik al heel slecht , maar moet nu af entoe omdat mijn rug anders te stijf word,kan je het je voorstellen lopn met benen die te zwaar zijn, bekengordel die niet de kracht heeft ze iegenlijk op te tillen, elke keer als je op 1 kant staat scheuren je bekken uit elkaar en dan wil mijn linkerbeen ook nog krom gaan stan door het trekken an de hernia.. ;).. loopse...

verder moet als ik ergens heen moet of 1 winkel in wil in de rolstoel vanwege mijn bekken/ischias en zitten doet verekte pijn, ook in de auto helaas.
    Dus hier staat een bed in de kamer anders ben ik helemaal zo eenzaam straks.. hihi. o ja en heb ik ook nog vrij vel kans op premature weeen, bij colin vanaf 30 weken...
    lijkt me duidelijk dat nog een zwangerschap niet tot de opties behoort.haha
    Maar goed ik ben al heeeeeel blij als dit goed komt en we zometeen 2 kids hebben.

15. Seth

Seth Niet meer actief

hi,

krijg het hier niet echt voor elkaar om het recht te zetten.......
    mn bekkenband heeft trouwens niet meer echt nut.....
    nouja... uitzitten die laatste weken... LETTERLIJK.... want ergens naar toe gaan... nee is geen doen...

tis nu trouwens zelfs zo, dat ik sávonds langer opblijf omdat ik gewoon geen zin heb om naar bed te gaan... en niet omdat ik niet moe ben... (ben echt versleten), maar dat ik niet weet hoe ik moet zitten, liggen..... en dat alles zo zeer doet, dat ik TOCH (bijna) niet slaap.... en de stoelen hier aan de eettafel, zitten nog het beste....
    (wellicht maar kussen op tafel en zo slapen... ?)

hier ook een bed in de woonkamer trouwens.....

Mijn vent wilde eigenlijk in eerste instantie maar 1 kindjes... toen 2.....
    toen ik stopte met de bv na nr 2, was ik door 1x onveilig gelijk zwanger.... maar dit werd een vmk.... :(
    Daardoor zag mn vent dat ik wel heel erg naar een derde kindje verlangde, dat we besloten er voor te gaan....
    2 maanden later weer zwanger.....

Al moet ik NU zeggen dat ik zo blij ben als dit straks voorbij is.....
    en tja... wellicht moet ik nog wel ff.... mijn andere zwangerschappen waren 40+2 en 41+5........ dus ff volhouden... eind is iig in zicht!!!

16. charlie80

charlie80 Bekend lid

Jan 26, 2010
    697
    1
    0
    oh dat zou geweldig zijn die ooievaar!!!:)
    maarja.. we moeten het toch echt zelf doen.

Share This Page