hoeveel dagen zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door hanna76, 18 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hoeveel dagen hoor je eigenlijk zwanger te zijn? Dus niet hoeveel maanden of weken, maar hoeveel dagen?

Er wordt gerekend vanaf je laatste menstruatiedag, maar zou het niet nauwkeuriger zijn als je vanaf je ei-sprong-dag gaat tellen?

Groetjes!

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    vanaf je eisprong komt er dan 14 dagen boven op als je geen cyclus heb van 28 dagen
    de dagen weet ik niet zo

3. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    ja dat is nauwkeuriger, maar er zijn niet heel veel vrouwen die voelen dat ze een eisprong hebben,dus dan gaat het al niet op.
    maar iedere vrouw weet wel wanneer ze voor het laatst ongesteld is geweest,dus het is veel makkelijker om vanaf die dag te tellen.

maar is er een reden dat je dit wilt weten,(behalve die van dat je zwanger bent ;) )
    je kan ook té ver doordenken ;)

4. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Maar ik bedoel dus hoeveel dagen je ècht zwanger bent. Die eerste 2 weken krijg je eigenlijk 'cadeau'. Maar hoeveel dagen is het officieel...?

5. Rowenavb

Rowenavb Actief lid

21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Vanaf 1e dag laatste menstruatie 280 dagen volgens mij!

6. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    :) Ik vind het gewoon leuk. En ben gewoon benieuwd of de gynaecoloog het wel juist heeft... (eigenwijze ik...) :rolleyes:
    Én ik weet wel wanneer ik de eisprong gehad heb, dusssss......... :rolleyes:

7. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Gynaecologen hebben allemaal een universitaire studie afgerond, dus tot 40 weken tellen lukt ze vaak ook best aardig. ;)

Datum van je eisprong zegt overigens niet veel, je hebt ook te maken met de bevruchting en innesteling.

8. Delilah

Delilah Niet meer actief

Precies! Mijn cyclus was altijd erg regelmatig en mijn eisprong voelde ik ook altijd toch zijn de geleerden ervan overtuigd dat ik 1 week langer zwanger ben! Ik vind het prima, het komt wel als het zover is!

Maar uhhhh voor de TS... In principe ben je 38 weken zwanger dus als je die 2 weken die je cadeau krijgt niet meeteld. 38x7=266 dagen?!

9. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    En het kan dus een aantal weken korter of langer, duss....Het heeft weinig zin om precies te weten hoeveel dagen zwangerschap duurt, want het is niet te voorspellen ;)

10. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Vanaf de bevruchting 266 dagen erbij tellen. maar ja, dan moet je wel weten wanneer dat precies was. Ik dacht het exact te weten, maar dan had ik dus eergisteren een kindje in mijn armen hebben gehad, maar nee nog niks hoor. :cry:

(mijn banner geeft aan wat de vk uitrekende, zelf had ik vandaag uitgerekend, maar volgens de methode 266 dagen op te tellen bij bevruchting had het de 16e moeten zijn. Tja, wie heeft er nu gelijk? De baby zelf, waarschijnlijk ;) )

11. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    maar een gyn gaat toch ook uit van de 40 weken principe...dus daar heb je niet veel aan...

vanaf bevruchting 266 dagen...maar er is maar 4% die op die dag bevalt :rolleyes:

12. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    :D Sja.... dat is dan ook nog eens waar...! :D

13. Delilah

Delilah Niet meer actief

Precies, die baby luistert niet naar een datum he :D

Hoop wel dat je de kleine snel in je armen hebt April!

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier luisterde de baby anders wel heel goed, nou is deze dan ook wel heel kunstig door een arts in elkaar gezet :-D *proest*

15. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Hij blijft in elk geval niet voor eeuwig daar zitten, da's een schrale troost. :)

16. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    :) :) :)

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oh, je kan mijn geval dus uitrekenen.
    14 feb de terugplaatsing van 1 embryo
    28 feb. officiele testdatum