Tja, ik blijf er toch nog steeds automatisch 'Phoenix' achteraan denken... (voor de erg jonge dames onder ons) Afgezien daarvan is het mijn smaak niet echt, maar ik vind het ook niet heel lelijk ofzo.
Wel een mooie naam, maar ik vind hem denk ik toch te 'Amerikaans'. En ik denk idd ook aan River Phounix.
Bedankt voor jullie reacties!! Ik vind het echt wel leuk, maar er zitten voor mijn nog een aantal nadelen aan, wat me doet twijfelen, en aangezien ik het niet met vrienden en fam kan bespreken doe ik het hier. Dus meer meningen zijn welkom!!!!
Ik hou niet van engelse namen, dus River is het voor mij ook niet. Zie er wel een stoer meisje bij trouwens.
Ik vind het een vreselijke naam. Net als dat ik mijn kind geen Bloem, Vlinder of Storm zou noemen, zou ik hem ook geen River (rivier dus) noemen. Ik vind het gewoon geen naam, maar een benaming van stromend water...
ik vind het wel heel leuk! river phoenix was ook een stoere jongen. en ik hou wel een beetje van die hippynamen... dus ik zou het wel doen.
Nou nee, ik ben er niet kapot van... Het lijkt me ook niet erg praktisch op latere leeftijd, tegen de tijd dat je ook wat vorm zou willen geven aan je carrière bijvoorbeeld.
Ik vind het niet mooi, maar ik hou dan ook niet van Engelse namen of namen zoals Bloem,Merel, 'Rivier'. Doet me ook gelijk denken aan River Phoenix, was wel een lekker ding trouwens.. maar ik zou denken dat je je zoon na hem hebt vernoemd.
Ik hou wel van natuurnamen zoals ze dat zeggen. Ik zou namen als River echter eerder als 2 naam gebruiken dan echt als eerste voornaam. Maar iedereen denkt daar weer anders over, dat zie je wel aan de verschillende reacties hier
Ik denk gelijk, jahoor, dan noem je haar zusje later sloot . Heel flauw, maar vind dingen geen namen zegmaar...