B-Streptokokken?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door BabyAngel, 18 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Vandaag uit mezelf urine gebracht omdat ik een raar gevoel had in mijn blaas.
    Ik heb geen pijn bij het plassen,enkel steekjes in mijn blaas en gisteren last van mijn linker nier en rug.
    Ook heb ik soms het gevoel van harde buiken maar als ik dan voel is dat meestal niet het geval.

De uitslag was geen blaasontsteking maar er werden wel bacteriën en ontstekingswaardes/cellen gevonden!
    Ik maak me nu dus wel enorme zorgen aangezien 1 op de 3 vrouwen draagster is van streptokokken-B.

Wie kan mij meer vertellen over de symptomen hiervan of wie heeft dit ook gehad vroeg in de zwangerschap.

Liefs,en bezorgd moedertje;)

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Volgens mij had je mijn verhaal al eens gelezen of niet...
    Ik zou vragen je urine op kweek te laten zetten, dan kunnen ze kijken welke bacterie er in zit.

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Mijn urine staat inderdaad op kweek,vrijdag hoor ik meer.

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Madeleine, wat waren je klachten voor de harde buiken?
    Ik heb namelijk ook last van "harde" buiken,maar soms als ik dan voel lijkt hij helemaal niet hard maar eerder gevoelig.
    De kleine man voel ik sinds vandaag (gelukkig) wel regelmatig.
    Als ik zachtjes druk op mijn onderbuik voelt hij ook gevoelig aan,kan het niet uitleggen.

Ik voel me er niet prettig bij zeker niet na het lezen van jou verhaal en een ander verhaal van een meisje wat ik ken van fb. :(:(

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Nee snap ik. Maar is er al GBS aangetoond bij je? Of wacht je dat nu af?

Ik voelde vanaf 10 weken al heel duidelijk m'n buik spannen. Als ik dan plat ging liggen voelde ik ook een hard bolletje onder in m'n buik. Naarmate ik verder kwam werd dat bolletje steeds meer een bol ;).

Verder had ik de laatste 1.5 week ook buikpijn bij die harde buiken. Dat was een zeurderig gevoel, beetje als menstruatie pijn.
    Voor de rest weinig klachten eigenlijk... Tot de ontsluitingsweeen.

Ik snap je angst heel goed, en verhalen als die van mij helpen daar niet bij natuurlijk. Misschien goed om te onthouden dat het maar heel zelden voorkomt dat het op die manier mis gaat. Het feit dat je 2 mensen kent die het meegemaakt hebben maakt de kans voor jou alweer kleiner.
    Maar wel goed om het evengoed te laten checken!
    Sterkte!

6. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Klopt,vrijdag krijg ik de uitslag.
    Advies van de vk is om veel cranberry sap te drinken en extra vitamine C.

Je hebt helemaal gelijk,er zijn ook zat mensen die gewoon gezond bevallen met dit virus en zolang ze er optijd bij zijn is het meestal ook al goed.

Bedankt voor je steuntje in de rug...lief!

7. leentjuh

leentjuh Bekend lid

15 nov 2009
    511
    0
    0
    gelderland
    ik zelf ben gbs drager, dit is bij mijn eerste zwangerschap ontdekt omdat ik dacht een blaasontsteking te hebben, dit was niet zo en omdat ik wel klachten had is de urine op kweek gezet en dit eruit gekomen.
    ik heb bij beide bevallingen met 30 weken een urine kweek moeten doen om te kijken of de gbs actief is of niet. bij mij was dit wel het geval en kreeg ik een ab kuur en tijdens de bevalling ook drie giften via het infuus toegediend. dus ik moest wel in het ziekenhuis bevallen.

groetjes

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Bedankt leentjuh, dus je bevalt dan wel op medische indicatie en je moet 24uur in het ziekenhuis blijven?
    Doen ze wel inwendige onderzoeken gedurende de zwangerschap?
    Want ik lees overal verhalen over vroeg geboortes;):(

9. leentjuh

leentjuh Bekend lid

15 nov 2009
    511
    0
    0
    gelderland
    nee hoor maak je niet zo druk... oudste zoon ben ik ingeleid ivm te hoge bloeddruk.. jongste zoontje is geboren na 40+1 ook na inleiding. ze doen wel inwendige onderzoeken maar strippen dat deden ze bij mij niet ivm infectie gevaar. en idd op medische indicatie bevallen.

10. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Op zich zorgt de GBS zelf niet voor een vroeggeboorte, behalve als de infectie zich verspreid naar de baarmoeder zoals bij mij gebeurd is. Zoals gezegd gebeurd dat echt maar zelden.

Heb je de uitslag al?

11. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Ik heb ook me urine weg gebracht op blaasontsteking en daarbij kwam ook per toeval naar voren dat ik GBS heb :( Voor GBS hoef je niet altijd symptomen te hebben..

Hoop dat je het niet hebt, want ik heb er toch wel wat stress van :(

Deel Deze Pagina