B.v. met bezoek erbij of appart gaan zitten?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Dot, Oct 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

B.v. met bezoek/mensen erbij, of appart gaan zitten?

1. Als ze het niet willen zien, kijken ze maar de andere kant op.

2. Ik trek me altijd discreet terug, of neem gekolfde melk mee.

3. Ik zoek een rustig plekje, is het er niet, dan voed ik gewoon.

4. Anders: zie reactie topic

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Ik weet nog dat ik met mijn vorige kindje soms niet goed wist wat ik nou moest doen met voeden. Gewoon met familie erbij voeden of in de slaapkamer gaan zitten? Vooral toen de voeding eigelijk goed liep, ging het snel, hup zo aangelegd. Wat ik merkte was dat bijv. opa niet wist waar hij moest kijken.
    Ook in de trein bijvoorbeeld zat ik met dat "probleem". Soms heel onhandig met een doek erover, of in een restaurant. Je hebt gewoon niet altijd een plekje om je terug te trekken. Pas vertelde een vriend dat een moeder op school met een oudergesprek haar baby meenam en onder het gesprek de baby borstvoeding gaf. Dat vond hij wel moeilijk en vind ik ook wel erg ver gaan. Ik ben nog zoekende. Wat vinden jullie?

2. Agatha

Agatha Fanatiek lid

Sep 16, 2007
    1,382
    0
    0
    Het ligt er aan wie er bij zit. Bij vreemden ga ik niet zitten voeden, maar bij goede vriendinnen is het anders. Bij andere vrouwen en vrouwen die zelf ook moeder zijn vind ik het het minst erg, maar voel me altijd wel opgelaten, behalve bij mijn eigen moeder. Mijn dochter is ook veel te snel afgeleid, dus handig is dat toch niet.
    I.g.v. echtgenoten van die vriendinnen (die ik dus niet goed ken) ga ik liever even apart zitten.
    In het openbaar voed ik niet. Kan het niet anders, dan voed ik bv in de auto in de parkeergarage of een rustig hoekje van een parkeerplaats.
    Ik vind het iets intiems met mijn dochter, wil daar ook liever niet allemaal mensen bij hebben.
    Wat uit maakt is dat mijn man ook panisch zou worden als ik in het bijzijn van andere mannen zou voeden. ;)

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Ik heb overal en altijd op verzoek gevoed, in een restaurant gewoon aan tafel, in de stad op een bankje, in de dierentuin op het terras, maakt mij allemaal niets uit. Niets natuurlijker dan BV en wie het niet zien wil kijkt idd maar een andere kant op.

4. SeRa24

SeRa24 Actief lid

Oct 10, 2008
    248
    0
    0
    ik heb ook altijd wel overal gevoed, en volgens mij zag je ook helemaal niks, met een voedings BH en een bloesje was het zo onopvallend, dat sommige mensen vaak dachten dat ze gewoon lag te slapen in plaats van dat ze voeding kreeg
    niks genants dus

5. Marscha

Marscha Niet meer actief

Bij familiegelegenheden zoek ik een rustig plekje, ik vraag meestal of er een kamer is waar ik even kan voeden. want sommige weten idd niet hoe ze ermee om moeten gaan en die breng ik dan in verlegenheid.

als ik buitenshuis ben zal het me een worst wezen, als mensen het dan niet zien zitten kijken ze lekker de andere kant op, ik ken ze verder toch niet haha.

als er kraambezoek kwam dan vroeg ik altijd even of ze het erg vonden. nja, je komt voor een kind en dat heeft voeding nodig dus anders moet je niet komen toch ;)

6. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Het hangt er bij mij een beetje vanaf wie erbij zit.
    Met familie voed ik gewoon, open knopen die hap en aanleggen maar, geen probleem voor hun en voor mij. Bij vriendinnen en vrouwelijke collega's die hier op bezoek zijn voed ik ook, maar probeer ik het aanleggen wel iets discreter te doen. Alleen toen ik 4 manlijke collega's op bezoek kreeg waaronder mijn manager heb ik niet in hun bijzijn gevoed.

Buiten de deur voed ik wel, maar dan probeer ik wel een beetje rustig te zitten. Hoeft niet helemaal in een aparte ruimte te zijn, maar bijvoorbeeld even de stoel wegdraaien, aanleggen, de boel een beetje bedekken en half weer terug draaien.
    Voeden is normaal en natuurlijk, maar ik snap best dat mensen zich opgelaten kunnen voelen. Borsten hebben nou eenmaal 2 betekenissen in onze maatschappij.

7. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Ik voed meestal gewoon waar iedereen bij is, ik kan het ook behoorlijk discreet, je ziet niet zoveel of je moet gewoon met open ogen er naar staren.

Ikzelf heb er niet veel problemen mee, anderen misschien wel. Bij mijn mannelijke collega's heb ik niet gevoed, omdat ik wist dat eentje zich erg opgelaten zou voelen.

En bij mijn manager voelde ik me niet zo prettig. Toch een andere verhouding.

In het openbaar: ik zorg dat ik me wel een beetje afzonder, bijvoorbeeld met mijn rug naar de menigte zitten.

8. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik heb er nooit een probleem van gemaakt om te voeden in het openbaar.
    Als ze het niet willen zien, kijken ze maar ergens anders.

9. Marscha

Marscha Niet meer actief

ja zo denk ik ook. wel ga ik in een hoekje zitten ofzo, ik ga niet expres midden in de ruimte zitten en mn blouse open doen of shirt omhoog rukken ofzo haha maar ik ga niet expres heel moeilijk doen om het te verbergen.

Gewoon lekker in een hoekje zitten en je kind aanleggen. Mensen merken het vaak niet eens. Die zitten daar echt niet op te letten hoor!

10. Premama

Premama Actief lid

Jul 19, 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het ligt er heel erg aan wie er is. Meestal blijf ik wel in dezelfde kamer, maar ga ik in een apart hoekje zitten ofzo.

11. theangels

theangels Bekend lid

Jul 20, 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Ik voed altijd op verzoek. Maakt me niet uit waar we zijn. Inderdaad wel een beetje bedekt eerste maand met een hydrofielluier erover, maar al gauw gewoon shirt btj opzij en gaan.

Soms buitenshuis wel mensen die even opkijken maar ik heb nog nooit een rare reactie gehad alleen maar schattige omaatjes die het heel goed vonden dat ik BV gaf. Net als zij vroeger :p

12. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik heb op de meest gekke plekken zitten voeden. Tja als Marijn wou drinken kreeg hij dat.
    Er zijn periodes geweest dat hij erg snel was afgeleid dan zocht ik wel een rustig plekje.

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier eigenlijk al vanaf de eerste keer aanleggen, gewoon gedaan waar het kraambezoek bij was. Tja, kraambezoek is leuk, maar drinken is gewoon veel belangrijker. Ik heb altijd iedereen vrij gelaten om te blijven zitten om weg te gaan, maar ik ga me niet verstoppen omdat er iemand honger heeft en wil/moet drinken.

Als ik bij iemand anders was ging ik ook altijd gewoon voeden, alleen in een restaurant/cafe'tje dan zocht ik wel een beetje een beschut plekje op, en was dat er niet, dan helaas pindakaas, en tja zoveel valt er niet te zien ;).

En ik moet zeggen dat vrienden van ons het de gewoonste zaak van de wereld vonden/vinden als ik met de tiet bloot ging om te voeden! En dat terwijl ze geen van allen kindjes hebben ;).

Trouwens weleens opmerkingen gehad dat ik lekkere tieten heb, dat ze ook wel wilde, enne dat ze zeggen zo dat valt in de smaak en weet ik veel wat, soms wel een beetje :( maar bij de meeste weet ik wel wie het zegt zegmaar ;).

14. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Is afhankelijk van wie er op visite is of waar ik op visite ben. En daarnaast van de stemming van mijn kindje. Als hij onrustig was ging ik niet voeden waar andere bij waren want dan dronk hij toch niet.

15. Female

Female Niet meer actief

Ik heb altijd gewoon overal gevoed. Ik heb nooit moeilijk gedaan over wel/ geen mensen, of waar. (thuis, op visite, winkel/ restaurant, op straat) Het maakt me echt niet uit.
    Ik zou ook niet weten waarom je er ook maar een beetje raar over zou moeten doen.
    Een fles wordt ook overal gegeven zonder er raar over te doen, waarom met BV niet, sterker nog: je mag er juist super trots op zijn! ;)

16. Female

Female Niet meer actief

Oh ja, ik heb juist vaak heel toffe reacties gekregen op het feit dat ik er gewoon relaxed mee omging, en zeker ook van oudere mensen! ;)

17. Rups

Rups Actief lid

Jun 29, 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Ligt eraan... ik vind het het prettigste vooral als ik naar een verjaardag ga dat ik dan ff apart ga zitten in een rustig hoekje .. ook omdat mijn baby dan beter drinkt en hapt en ik beter ontspan dan met alle drukte om me heen.

Onderweg als de kleine honger zou hebben dan ga ik gewoon ergens op een bankje zitten en rustig voeden.

Ook als er bij mij visite is loop ik niet weg.. al heeft mijn vriend wel liever dat ik ff apart ga zitten

18. Alita

Alita Niet meer actief

Ligt eraan wie het is vindt ik.....

19. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    In het begin liever apart, maar het voeden ging toen nog moeilijk. Later voedde ik overal. Tegenwoordig drinkt Mirre overdag niet veel meer, dus komt eigenlijk niet meer voor.

Op een vol terras voed ik ook en ik ga heus niet met mn tieten rondzwaaien :) ... gewoon discreet ... soms wilde Mirre dan niet drinken (veel te veel te zien) en dan ging ik op een rustig plekje zitten of even bij een vriend langs.

Heb één keer afkeurende blikken gehad en dan kijk ik gewoon terug met een serene 'Maria' glimlach :)

20. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    ik heb mijn oudste flesvoeding gegeven en keek er nu echt naar uit borstvoeding te gaan geven,was wle beneiuwd of het in het openbaar voeden geen te hoge drempel zou zijn voor mij...niet dus!
    Ik voed gewoon op verzoek en dus ook in het openbaar..discreet met shirt omhoog en de borst ene beetje bedekkend..geen (voor mij) moeilijk gedoe met hydrofielluiers erover,dat valt naar mijn idee alleen maar meer op.
    Wie het niet wil zien kijkt maar een andere kant op...en ik voel me eigenlijk heel trots dat ik er zo relaxt mee omga!

Share This Page