Het ligt er voor mij heel erg aan waar ik ben. Bij familie en vrienden gooi ik bij wijze van spreken zo mijn tiet buitenboord en hupsakee drinken maar. Maar als ik in de stad ben, zoek ik meestal een plekje waar ik rustig kan zitten en doe ik een doek om. Al is het maar dat een ander niet zo naar mijn borst kan staren. Het is ook al voorgekomen dat ik mijn dochter uit school haal en dan dan Thom het op een brullen zet. Met een klein slokje kan ik hem vaak net lang genoeg troosten tot ik de kids weer in de auto heb om naar huis te rijden. Ook heb ik al eens op een terrasje gezeten en toen gaf meneer aan dat hij honger had. Bij gebrek aan een doek heb ik een stuk van de maxi-cosi voetenzak gebruikt en mijn jas er een beetje voorgehouden. We kregen toen wel leuke reacties, zo van: ja makkelijk zo he. Of: Hahaha, hij geeft een kik en wordt direct bediend, en wij wachten al 15 minuten op onze cappuccino... Groetjes van Kiki
Ik voedde gewoon overal... zeker het eerste jaar. Was verder weinig tot niks te zien en ik vind het gewoon horen bij een baby. Na het eerste jaar werd er wat minder gedronken en heb ik ook bijna niet meer in openbare eet/drinkgelegenheden gevoed. Wel bij opa's oma's, op het strand enz. En nu sinds anderhalf jaar drinkt hij eigenlijk alleen nog thuis, is gewoon vanzelf zo gegroeid. Maar bij echte kleintjes zou ik gewoon voeden als dat wordt gevraagd van je.
Helemaal mee eens! Hadden een weekendje weg met heel het gezin en aanhang van mn schoonouders. En daar deed ik dat dus ook waar iedereen bij zat. Werd heeel ff stil in de kamer en toen ging men gewoon door met het gesprek. Tja...ze had honger DUS kreeg ze te eten. Klaar over uit Heb het met mijn andere 2 ook altijd overal gedaan. Ik geef BV omdat t gezond is...maar t is ook makkelijk en daar maak ik dus gretig gebruik van. Heb niet voor niks 2 melkflessen van voor die ten alle tijden stand-by staan. Dus als ze nodig zijn zal ik ze zeker gebruiken. Waar dan ook Al zal ik wel zorgen dat als ik straks bij n ouder gesprek zit ik al gevoed heb Voor die 10 minuten vind ik het onzin om het dan daar te doen.
toen ik nog borstvoeding gaf deed ik dat gewoon als er bezoek was thuis daar had ik geen moeite mee, in het openbaar trok ik me toch echt wel terug zodat andere geen last van me hadden en zodat ik me niet opgelaten voelde.
Ik voed overal. Vanmiddag heb ik een nogal ingrijpend onderzoek in het ziekenhuis met Justin. Het is belangrijk dat hij kort voor het onderzoek een aardige hoeveelheid drinkt. Mocht hij de borst weigeren in het bijzijn van het team artsen,dan vraag ik gewoon een aparte ruimte of dat ze mij even alleen willen laten.
@ allwoman, Ik kan me voorstellen dat als we ergens zijn andere niet staan te springen om mijn borsten te zien en ik zou me daar gewoon ongemakkelijk bij voelen, heb het ook nooit gedaan, juist omdat ik andersmans ding of dingen ook niet hoef te zien wil ik niet dat ik andere daarmee tot last ben om het zo maar te zeggen. tis gewoon een gevoelsmatig iets.
Ik kijk altijd hoe ik me er bij voel en hoe Iris is! Soms heb ik heel sterk het gevoel me niet op mijn gemak te voelen, en dan terk ik me terug. Soms is Iris huilderig of snel afgeleid, trek ik me ook terug. In openbare ruimtes voeden vind ik meestal geen probleem, heb vaak meer moeite met sommige bekenden.
sinds het voeden makkelijk gaat voed ik gewoon waar ik ben. als ik ergens op visite ben ga ik meestal wel op de bank zitten maar dat is gewoon omdat dat makkelijker zit. heb er geen probleem mee en mensen zien het toch niet. vanmorgen heb ik gevoed op mijn werk, was op visite. ik werk op een kdv en 3 kindjes kwamen bij me op de bank zitten en vonden het wel heel bijzonder. ze dachten eerst dat ze lag te slapen maar toen ze nog eens keken en ik zei nee baby drinken vonden ze het ook goed. ik heb dus gestemd als mensen het niet willen zien kijken ze maar de andere kant op. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
persoonlijk vind ik niet dat je anderen dan tot last bent,je kunt discreet voeden en ze hoeven niet te kijken! maar wat betreft je persoonlijke gevoel snap ik dat helemaal hoor!
Jullie zullen me wel raar vinden, maar ik voel me echt niet op m'n gemak als er anderen bij zijn als ik Milan aan het voeden ben. Alleen mijn vriend mag toekijken, maar verder hoef ik er echt niemand bij te hebben. Ik voed Milan ook gewoon op verzoek, maar ik weet wel ongeveer hoe laat hij komt voor een voeding en ik zorg dan dat ik ruim op tijd weer thuis ben. En als ik een keer wat langer weg ga, geef ik bv uit een flesje.
Het is niet raar hoor Linda ik kan me wel voorstellen vooral voor vreemden, ik voel me ook niet altijd op mijn gemak misschien omdat ik weer moet wennen met BV .. het is voor mij alweer vijf jaar geleden.Vanmiddag ga ik naar een verjaardag van mijn schoonzusje waar heel veel vreemden komen al haar buren komen op visite en het is nogal een krappe kamer dus je zit als het ware op elkaars lip, ik voel me in zo'n situatie ook niet prettig en ga dan gewoon ff naar boven om op haar slaapkamer rustig te voeden. Ik kan merken dat mijn zoontje zich daar ook veel prettiger bij voelt anders hapt hij steeds mis en draait om zich heen Je moet doen waar jij je lekker bij voelt, en een afgekolfd flesje is net zo goed hoor
Ligt eraan hoe druk het is. Is het erg druk, met een verjaardag bijvoorbeeld, dan voedt ik op een rustige plek. Maar meer omdat ze anders niet goed drinkt en erg onrustig is. Ze is erg nieuwschierig en wil dan alles zien. Verder maakt het voor mij niet uit wie er bij zijn. Ik ben niet bloot om het bloot, maar om mijn kindje eten te geven. Probeer het wel discreet te doen. Draag bij voorbeeld als ik weg ga, altijd een voedingsshirt zodat ik wel zo min mogelijk bloot ben. Als het ze irriteert dan kijken ze maar de andere kant op. Als ik bij emand op visite ben dan vraag ik wel van te voren of het goed is dat ik voedt. Je bent dan toch bij iemand anders thuis. Verder vind ik borstvoeding iets heel natuurlijks. Waarom doen sommige mensen daar zo moeilijk over?! Het is juist heel mooi hoe je lichaam dat allemaal regelt en dat er zomaar melk uit je borsten kan komen! Ik ben er juist trots op dat ik het kan geven!