Even wat van me afschrijven

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mgeul84, 19 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    Hallo allemaal,

Weet niet zo goed wat ik hier precies mee wil bereiken, maar schrijf het toch even van me af.. Ik heb een meisje van 3 mnd+3 wkn oud, maar kan maar weinig van het moederschap genieten.
    De eerste weken leek alles prima te gaan, meisje sliep lekker, dronk goed. Denk vanaf 7/8 weken het idee dat ze last had van reflux, waarvoor ze nu ook medicatie krijgt.
    Een aantal weken geleden ging het slapen overdag gewoon haast echt niet meer, ze was dan heel erg moe (kleine oogjes enzo) maar slapen lukte niet (niet in bed, draagdoek, op schoot, wandelwagen, maxi cosi, auto). Sinds 2 weken leggen we haar in de Puckababy om te slapen (eerder lukte dat ook niet omdat ze dan alsnog niet sliep) en nu slaapt ze over het algemeen veel beter. Wel huilt ze altijd voor het in slaap vallen, de ene keer wat langer als de andere keer (en nee als ze echt begint te krijsen dan sta ik gelijk naast dr dus ik laat dr echt geen tijden alleen huilen). Soms maak ik dr maar wakker voor een fles, omdat er anders wel erg veel tijd tussen gaat zitten (4-4,5 uur). Dan is ze vaak wat chagerijnig en huilt ze vaak ook.
    De flestijden zijn sinds een weekje (ongeveer) 5/5.30-9.30/10.00-13.30/14.00-17.30/18.00-21.30/22.00. Na de fles van 5 valt ze meestal vrij gemakkelijk weer in slaap. Na de fles van 9.30 gaat t meestal ook wel goed. Maar na de fles van 13.30 kost t meestal de meeste moeite. Als ze dan slaapt, zo rond 15.30/16 dan slaapt ze ook erg vast en ben ik bang dat als ik haar rond 17.30/18 niet wakker maak dat ze dan haar lange slaap pakt en dus 's nachts gaat lopen 'spoken'. Na de fles van 17.30 valt ze ook als een blok in slaap. Om 21.30/22.00 maken we haar dan nog wakker voor een fles.
    Ook 's ochtends wordt ze standaard rond 5 wakker (fles 's avonds eerder of later geven maakt niet uit).
    Nu sinds een aantal dagen kan ze ineens omrollen van rug naar buik, ook met de puckababy aan. Ik weet dat ik ermee moet stoppen maar ben gewoon zo bang voor weer hele dagen huilen :(
    Of het evt. de reflux is waar ze last van heeft, ik weet het niet. Ze spuugt af en toe wel wat voeding uit maar vaak heeft ze hier geen last van volgens mij. Wel drinkt ze de fles onrustig, maar dat kan misschien ook komen doordat ze onwijs om zich heen aan t kijken en maaien is? En als ze na de voeding omhoog is gehouden en daarna in de box heeft gespeeld (waarbij er dan niks aan de hand is) dan lijkt het me raar dat ze er ineens last van krijgt als ze naar bed gaat? Het bed staat trouwens schuin en de box niet.
    Ik wil zo graag genieten van mn meisje, maar ik heb het idee dat het gewoon nooit goed is, voor mijn gevoel huilt ze gewoon bij elk dingetje. Als ik een keer met haar buiten wil lopen of een boodschapje wil doen, is ze ook van slag en slaapt ze niet (ook als ik dan weer thuis ben). Ik kan aan haar huiltje ook maar moeilijk opmaken of ze nou moe is, pijn heeft, honger.. Ik weet het gewoon niet. Ben een beetje hopeloos ervan, wil zo graag genieten!

2. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Probeer het een beetje los te laten. Het klinkt mij vooral als een gestresste moeder in de oren. (en dat merken die kleintjes ook en reageren ze ook op) Geef je voeding op verzoek?
    Ik zou haar niet wakker maken voor een voeding. Misschien dat ze dan ook wat minder chaggie is.
    Het huilen voor ze in slaap valt, is niet meer dan normaal. Er zijn baby's die dat nodig hebben.
    En het slapen begin van de middag: je baby wordt ook ouder en heeft steeds minder slaap nodig.
    Probeer haar haar eigen ritme te vinden m.b.t. het eten en slapen.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Heb je al eens geprobeerd om 'r op d'r buik te laten slapen? Dat werkt erg goed bij reflux-kindjes.
    Kan trouwens prima hoor, dat spelend in de box er geen voeding omhoog komt en in bed wel. Ik merk hier ook dat zodra ze in slaap begint te vallen, ze daar meer last van heeft. Blijkbaar ontspant alles dan, waardoor de reflux erger wordt... :(

4. Mylo03

Mylo03 Actief lid

4 jan 2011
    100
    0
    16
    behalve moeder zijn werken en sporten, en leuke di
    noord holland
    Hey! Ik heb niet echt een advies maar wil je gewoon een hart onder de riem steken! Het leren herkennen van het huiltje komt echt nog wel! Op dit moment is huilen de enige communicatie die je kindje heeft!
    Heb je al eens overwogen om de laatste fles te laten vervallen en kijken hoe laat ze dan komt? Dat hebben wij gedaan en dat is goed bevallen. Onze dochter heeft ook een tijdje in een Snoozz geslapen kun je op google opzoeken. Wij hebben wel een babyfoon met camera zodat ik haar in de gaten kon houden. En tegen het hoofdeinde van het bed wat ophogen door een opgerolde handdoek bijv onder het matrasje? Wij hebben de flessen van dr Brown gebruikt en die gaven veel rust in het drinken. Verder zou ik het ook niet weten! Denk dat het belangrijk is om dicht bij je gevoel te blijven als je iets niet vertrouwd of denkt dat er iets trek aan de bel! Sommige kindjes hebben veel "mama honger" zeker als ze nog zo jong zijn!
    Ik hoop dat je snel kan gaan genieten van jullie kleine wonder! succes

5. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    @vaddie: ja ik ben zeker ook gestresst en tuurlijk merkt de kleine dat ook wel.. probeer me rustig te houden maar dat vind ik gewoon heel moeilijk..geef haar wel voeding op verzoek (met af en toe wat hulp) maar omdat ik haar huiltjes niet herken, is t lastig te bepalen of ze honger heeft of dat er wat anders aan de hand is.. vind t ook niet erg als ze langer wakker is hoor, maar k merk dat ze gewoon haar slaap nog hard nodig heeft en t is dan n beetje frustrerend als dat op geen enkele manier lukt :(

@rozemarijke: heb dr wel eens geprobeerd op dr buik neer te leggen, maar dan denkt mn meisje dat ze dr hoofd de hele tijd omhoog moet houden of dat ze moet proberen om te rollen..levert dus veel frustratie voor haar op.. de afgelopen dagen heeft ze trouwens in haar slaap wel 2 x op haar buik gedraaid en zo geslapen :)

@mylo: dankje! ja we hebben wel eens geprobeerd de laatste fles niet te geven, dan komt ze zo rond 4 uur, het gekke is dat ze dan helemaal boos is en moeilijk daarna weer in slaap valt terwijl als ze om 5 komt, ze wel vrolijker is en daarna makkelijker weer inslaapt :S hoofdeinde van het bed is ook al verhoogd.. ja k wil ook zeker wel verder bekijken waar ze evt last van heeft! hoop idd dat k snel kan gaan genieten :)

6. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Jeetje wat rot zeg! ik heb er geen ervaring mee maar ik snap heel goed dat het heel erg frustrerend is als je kleine zo huilt en je niet weet wat er aan de hand is. Het is ook gewoon erg moeilijk om de huiltjes te herkennen. Ik snap soms ook het verschil niet tussen een honger en een ik ben moe huiltje. T enige is dat je dat moe zijn kunt zien en volgt dan het huilen is een en een twee maar met die reflux erbij is het natuurlijk nog lastiger.

Ik heb helaas geen tips voor je behalve (en dit zal je vast zelf ook al snappen maar toch) laat het lekker los. Probeer je er bij neer te leggen dan ze veel huilt, hou haar lekker bij je om te troosten of desnoods in slaap te wiegen als dat wel werkt. je kindje merkt jou gestress ook. Ik loop zelf ook weleens te stressen en dat helpt niet bepaald, haha.

Heel veel sterkte en niet twijfelen aan jezelf! het is gewoon moeilijk...

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ga eens langs bij een osteopaat: www.osteopatie.nl misschien zit haar wat dwars. Kan tijdens de bevalling vanalles gebeuren.

8. Dexie

Dexie Actief lid

9 nov 2012
    139
    0
    0
    Regelmaat is erg belangrijk voor een kindje. Ik zat in het begin ook te klooien en dacht is dit het nou? Ik vond het niet leuk om moeder te zijn, maar sinds ik de bekende regelmaat heb toegepast is het een stuk beter. Hij weet wanneer het bedtijd is en gaat dan ook slapen. Het is erg belangrijk dat je je kindje bij de eerste moeheid signalen naar bed brengt dus als zij gaat gapen, in de oogjes gaat wrijven oid.

Huilen als ze moeten slapen is heel normaal, dat doen mijn kindje af en toe ook wel eens.
    Regelmaat geeft jou en je kindje heel veel rust en de baby weet waar hij aan toe is omdat hij het gaat herkennen.
    De volgorde is voeden, spelen en slapen. Baby's hebben een slaapcyclus van 45 a 50 minuten en dat herhaalt het zich weer dus het kan zijn dat zij tussendoor gaat kreunen of huilen maar meestal vallen ze daarna weer in slaap.

Succes.

9. Dexie

Dexie Actief lid

9 nov 2012
    139
    0
    0
    Eventueel kun je het boek "De babyfluisteraar lost alle problemen op" van Tracy Hogg lenen bij de bibliotheek, daar heb ik heel veel aan gehad.

10. ankieaartman

13 aug 2011
    59
    0
    0
    Mama van cas en zwanger ,ben 19 okt uitgerekend
    Sassenheim
    Zou idd zeker eens naar de osteopaat gaan, mijn zoon had ook last van opkomend zuur ,we zijn 2 keer geweest bij de osteopaat die kijkt,voelt je hele kindje na en verhelpt dit dan ,bij mijn zoontje bleek ook dat waarschijnlijk door de bevalling er iets niet helemaal goed zat bij z'n borstbeen.misschien dat hij ook nog iets anders kan vinden en dit verhelpen.
    Wij krijgen dit ook terug van de verzekering.

11. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    Dankjwel voor jullie reacties en steun! Zal nog eens met manlief praten over osteopaat die is er allemaal niet zo'n fan van ;) vandaag was ze hele dag bij de oppas ivm werk en heeft ze super geslapen in dr slaapzak met mouwtjes! (puckababy piep kan niet meer door omrollen)
    @dexie: k doe alles eigenlijk al volgens n ritme zoals jij zegt..

Deel Deze Pagina