Ik ben dokters assistente in een gezondheidscentrum en nu bezig met de opleiding spreekuur ondersteuner huisarts, nu eerst een jaar stage
Nee, geen gastric bypass en eet gewoon vlees. Jouw ferritine werd beter door de B12 injecties? Het duizelt me echt hoe het in elkaar zit.
Aan de dames die zelf spuiten.... Ik niet binnenkort naar het b12-instituut in Amsterdam of Barendrecht (naar een specifieke arts die zich gaat buigen over mijn medisch verleden.... Ik wens hem heel veel succes). Nu willen ze me daar ook leren spuiten, momenteel spuiten ze hier nog bij de huisarts maar is het de bedoeling dat ik dit zelf ga doen. Is dit een beetje te doen? Hebben jullie tips? Ik zie er eigenlijk best wel tegenop Wordt het altijd vergoed door je verzekering of zou ik dat na moeten vragen? Ik heb dat nog niet gedaan bedenk ik mij nu.
Ik heb eigenlijk een beetje teveel om op te noemen. Hormonaal gezien klop ik voor geen meter (pcos, schildklier, botziekte etc), darmproblemen, ik heb een vastgestelde zenuw-aandoening, hoge spanning in grote spieren etc. Daarnaast nog hoog stress level, vermoeid, prikkelbaar... Ik ben pas kort met de spuiten bezig, dus ik weet nog niet zo goed wat het doet. Omdat de huisarts het maar moeilijke materie vindt de doorverwijzing naar de kliniek.
Een te lage MCV kan duiden op bloedarmoede door gebrek aan ijzer. Een hoog MCV kan duiden op vit B12 tekort. Je hebt al een te lage ferritine (ijzervoorraad) dus de volgende stap gaat dan waarschijnlijk zijn dat je hb omlaag gaat. Jij hebt echt ijzer tabletten nodig. En krijg je die niet dan kan jezelf alvast beginnen met floradix. Verkrijgbaar bij kruidvat. Al zouden ijzertsbletten beter zijn.
Grote kans dat je een opname probleem in je darmen hebt. Dan zie je vaak b12, ferritine en vit d tekort. Erg raar dat je huisarts hier niks mee doet.
Ik spuit zelf al bijna 4,5 jaar. 2x per week naar de huisarts om het te laten doen was niet handig. Soms liepen ze even een uur uit. En dat 2x per week. Daar kreeg ik al snel de balen van. Nu spuit ik zelf in mijn been. Ik vond het super eng om te beginnen en nu draai ik mijn hand er niet meer voor om.
Het bij mezelf spuiten was geen groot succes. De eerste paar keer ging het wel maar toen deed het een kerel flink pijn en daarna durfde ik niet meer. Nu laat ik het weer doen door de assistente van de huisarts.
Moeheid, uitval van armen en benen. Megaveel haaruitval, aften, overspannen Ik had een a4 tje vol. Maar deze weet ik nog