Misschien komt het door Corona, misschien word ik ouder of wijzer Maar ik zat me dus laatst te bedenken wie er nou eigenlijk heel belangrijk voor me is en die ik het liefste zie nu in deze gekke tijd. Als eerste kwam ik op m’n moeder, meteen daarop volgend m’n zus en toen ik langer nadacht kwam ik ook op m’n tante. Gek, want die ken ik al m’n hele leven en eigenlijk was ze altijd een soort van gegeven. Maar laatst wilde ik iemand wat vragen en een eerlijke mening en toen belde ik haar. Achteraf dacht ik: weet je eigenlijk wel hoe belangrijk je voor me bent? Na de dood van m’n vader heeft zij ook een hele grote rol in ons leven die mega belangrijk is voor me. De rol van m’n moeder en zus is eigenlijk heel simpel: ik respecteer ze mateloos en dat ‘verwacht’ ik ook van m’n man en m’n kinderen. M’n man zegt ook dat de enige naar wie ik luister, m’n moeder is. Uiteraard staan mijn man en kinderen ook bovenaan mijn lijst. Mijn man doet een studie naast 36 uur werken, heeft het hartstikke druk, maar laat alles vallen als het om mij of de kinderen gaat. En jullie? Wie zijn er (juist nu) heel erg belangrijk voor je of heb je een enorm respect voor?
Op dit moment even niemand.. Correctie. Mijn tante! Ze luistert, geeft advies in het belang van mij..
100% mijn man. Die heeft zo’n shitload aan bagage en heb zoveel bewondering hoe positief hij in het leven staat, ondanks zijn mega gekke acties af en toe dat ik me echt liever even omdraai en door de grond wil zakken
Mijn vader, die ondanks zijn belabberde jeugd en het enorm slechte voorbeeld dat hij kreeg van zijn ouders, een fantastische vader en opa is geworden. Staat altijd voor ons klaar, onvoorwaardelijk. Dit geldt eigenlijk exact zo voor mijn moeder. En mijn zus, die tegenslag na tegenslag krijgt een toch blijft knokken om het beste te kunnen doen voor haar kinderen. Enorm sterke vrouw.
Met stip op nummer één mijn moeder en ja we kunnen soms flink botsen, maar ze is de enige waar ik altijd naar zal luisteren en andersom.
Mijn vader! Hij is mijn held. Hij is heilig en heeft in mijn ogen altijd gelijk. Daarna mijn oma en moeder. Ik heb onwijs veel respect voor ze hoe ze hun kinderen opgevoed hebben. Helemaal voor mijn moeder nu ik een mini me heb rondlopen, wauw wat heeft die een engelen gedult!
Mijn directe familie en vriend. Dat zijn de mensen die mij extra dierbaar zijn. Respect vind ik soms een beetje afstandelijk en kan je ook hebben voor iemand die je niet persoonlijk kent, door hetgeen hij/zij voor iemand of voor de maatschappij doet. Maar wel een leuke om eens over na te denken. Ik heb toch best wel een aardig rijtje mensen die ik niet uit mn leven zou willen missen.
Toch mijn familie en schoonfamilie... Mijn moeder, zij is belangrijk al heeft ze soms een andere visie dat helpt me een andere kijk op de wereld te hebben. mijn vader is er gewoon, en dat neem ik vaak voor lief maar dat is wel belangrijk. Mijn ouders zijn er gewoon bij goede en slechte tijden. Mijn schoonvader, die heeft een brede interesse en kan ik altijd leuk mee discussiëren op een wat hoger niveau dan met mijn eigen ouders. Mijn schoonmoeder is heel lief en zorgzaam en zal altijd naar ons luisteren, en respecteert de beslissingen die wij nemen, zonder haar eigen belang of eigen mening door te drukken. Mijn man is natuurlijk ook belangrijk, Hij zal mijn mening altijd respecteren en ik de zijne, we hebben een gelijkwaardige relatie, en kunnen over alles praten, en proberen elkaar door dik en dun in alles te steunen.
Absoluut mijn moeder. Zij is er altijd voor mij als der nodig heb en haar mening vind ik vaak heel belangrijk
Mijn opa, maar die is er helaas al een hele tijd niet meer. Ik zag die man als mijn vader en mis hem ook nog elke dag.
Ik heb respect voor al m'n collegas in de zorg Ben trots op jullie!! Mn ouders die zijn echt de allerbeste en liefste kan niemand tegenop Mn man Een harde werker, liefdevolle vader en altijd m'n grote liefde die alles voor mij en de kinderen doet
Belangrijk zijn voor mij: mijn ouders, zussen en broers. Wij zijn als gezin zo hecht dat we vaak de vraag krijgen hoe we dat zo voor elkaar krijgen. En natuurlijk mijn man en kinderen. Respect heb ik eigenlijk voor iedereen die mij ook respecteert.
Mijn familie. Die sinds 2 jaar dag en nacht voor me klaar staan. Zo hecht zijn we nog nooit geweest. Hoe open en eerlijk we alles met elkaar bespreken
Mijn lijst met dierbaren die ik niet zou kunnen en willen missen in mijn leven is echt een heel stuk langer dan de mensen waar ik echt diep respect voor heb. Ben met je eens dat respect niet direct in verband staat met dierbaar zijn. Toevallig zijn de mensen waar ik het meeste respect voor heb (op mijn kinderen na of misschien gelijk aan mijn kinderen) de dierbaarste personen in mijn leven.
Mijn moeder. Ondanks dat het best zwaar is voor me (ass) heb ik ontzettend veel respect voor haar. Voor haar moet de wereld en het leven ontzettend zwaar zijn maar ze volgt toch haar eigen weg en geeft nooit op. Mijn dochter, omdat ze best wat heeft mee gemaakt in haar korte leventje maar ze toch iedere dag zingend en blij door het leven gaat. Een goede vriendin, ze heeft een progressieve ziekte en nog hooguit twee jaar te leven maar ze geniet iedere dag en laat zich niet uit het veld slaan. Zij heeft mij zo ontzettend veel geleerd!
Ik heb eens gezocht op welke betekenis er aan het woord respect wordt gehangen. Voor mij is het denk ik teveel verweven met het presenteren en bereiken van doelen. Beetje pragmatische benadering. Ik heb bijvoorbeeld echt diep respect voor de manier waarop mijn vriend in het leven staat en zijn bedrijf runt. Altijd goed voor zijn personeel, dag en nacht aan het werk ongeacht zijn zware migraine aanvallen. Maar respect en bewondering liggen hier niet ver uit elkaar denk ik. Lastig woord —————- Respect betekent aanzien, eerbied of waardering, die men heeft voor (of ontvangt van) iemand vanwege zijn kwaliteiten, prestaties of vaardigheden. Het woord betekent oor... •gevoel van bewondering op geestelijk en zedelijk vlak. eerbied en waardering vb: Nikos heeft veel respect voor zijn ouders met alle respect, maar.... [als aankondiging dat je gaat protesteren] daar heb ik respect voor [bewond... Let op: Spelling van 1858 Fr., eerbied, ontzag, hoogachting; betrekking, opzigt; met respect, met verlof (te zeggen). Respectabel, respectable, Fr., eerwaardig, achtenswa... [lied] - "Respect" is een door Otis Redding geschreven liedje, waarmee de Afro-Amerikaanse zangeres Aretha Franklin in 1967 een grote hit scoorde