Asherman of wat is dit? Ervaringen graag!

Discussion in 'Zwanger worden' started by puppy28, Sep 19, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    1,222
    604
    113
    Hai dames,

Ik wil graag even mijn verhaal kwijt en graag ook jullie verhalen/ervaringen lezen. In juli heb ik een miskraam gehad (na iui) en hierbij ben ik 2x gecurreteerd. Ik ben zo'n 35 dagen later ongesteld geworden, veel bruinverlies maar ook veel roodverlies. Direct daarna kon ik weer beginnen aan een nieuwe iui-poging. Tijdens de laatste follikelmeting gaf de verpleegkundige aan dat ze het er maar 'rommelig/onregelmatig' uit vond zien, het kon volgens haar niks betekenen maar ook; dat er misschien toch nog iets achter was gebleven of beschadigd. Uiteindelijk toch de iui gedaan, en vandaag moest ik opnieuw mijn baarmoederslijmvlies laten controleren. Hierbij vond ze het er nog steeds niet SUPER uit zien, al was het wel 'wat' gegroeid. Ze heeft er een foto van gemaakt en gaat nu overleggen met de gyn. Hieruit zou kunnen komen dat ze met een cameraatje gaan kijken of ze laten het zitten en wachten het af. Ze zei namelijk dat als ik geen curretage had gehad, ze het gewoon zou laten zitten en er niks aan de hand zou zijn, maar omdat we er nu 'bovenop' zitten, wil ze het toch uit zoeken.

Ik ben nu als de dood voor Asherman o.i.d., ik heb verder nergens last van. Wie herkent dit, of heeft dit eerder meegemaakt? Ik kan eerlijk gezegd wel janken, want het lijkt nu nog steeds niet voorbij te zijn!

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Ik heb 7 operaties in m'n baarmoeder gehad waarvan 5 curretages. Ondanks verdenking ashermann was hier geem sprake van. Ashermann is erg zeldzaam de kans dat je dit hebt is klein. Zeker omdat je ongesteld geweest bent.

3. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    1,222
    604
    113
    Hi Zonnetje, dat dacht ik inderdaad ook! Hartstikke blij dat ik ongesteld was, maar wat is het dan dat zij ziet? Ze had het over littekenweefsel, of dat het misschien iets beschadigd was of dat er mogelijk zelfs nog iets achter was blijven zitten! Echt, als dit laatste weer het geval is, dan ga ik voor operaties nooit meer daar naartoe. Zeker niet na 2x curretages achter elkaar omdat er steeds iets achter bleef zitten.

Hoop zo erg dat jij gelijk hebt, Zonnetje!

4. minimuis

minimuis Fanatiek lid

Aug 17, 2007
    4,066
    5
    38
    Female
    Hoi hier een asherman verleden Ik werd dus niet ongesteld 13 weken na de curretage inmiddels had ik wel een eisprong gehad en dit was ook te zien aan progesteron waarde de dag dat ik ongesteld moest worden had ik verschrikkelijk veel buikpijn. De echo was heel erg dunslijmvlies te zien dus een hysto gehad en hierbij zijn gelijk de verklevingen weg gehaald ik had geluk dat het niet super erg was en de gyn het zelf kon doen. Dat jij roodverlies heb gehad en veel is een goed teken het kan zijn dat het komt omdat dit direct na de curretage was en je baarmoeder nog aan het herstellen is van de ingreep ik weet het natuurlijk niet zeker denk mee. Heel veel sterkte

5. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    1,222
    604
    113
    Thnx voor jouw verhaal, ook heftig! Maar gelukkig is het goed gekomen.
    Ik hoop ook zo dat het niks is, maar het kan dus littekenweefsel zijn zonder dat het per definitie asherman is? (algemene vraag, niet perse aan jou)

6. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

Jul 11, 2015
    1,035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Hoi hoi, ik heb littekenweefsel in mijn baarmoeder. 2 bolletjes ter grootte van een erwt. Niet door een curretage, maar door de placenta. Achteraf gezien is die een stukje in mijn baarmoeder gegroeid, wat littekens geeft. Ik heb hier ergens een topic over aangemaakt met een foto van de echo. Zal zo even kijken of ik hem kan toevoegen :)
    (edit: echo in de OP http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden/630052-myomen-restweefsel.html )

Van de gyn mochten de littekens blijven zitten, tenzij ik er last van kreeg zoals tussentijds bloedverlies of pijn. De kansen op een nieuwe zwangerschap zijn zo goed als normaal (stel dat het eitje zich op dezelfde plaats wil innestelen gaat dat natuurlijk niet, maar die kans is heel erg klein).

Dus misschien niet helemaal jouw verhaal, maar wel een positief verhaal wat betreft littekens. Duim voor je!BewarenBewaren

7. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    1,222
    604
    113
    Hoi Kristientje,
    Fijn voor jou dat het niets raars is! Ik heb je echo bekeken maar bij jou zie je duidelijk 2 lichtwitte 'dingen' zitten, bij mij is dit niet het geval. Bij mij zag het er volgens de verpleegkundige rommelig uit. Beetje lichtgrijs (donkerder dan bij jou). Ik zit nu op het wachtbankje van de laatste iui, en hoop natuurlijk dat ik gewoon zwanger ben want dan is er zeker niks. Ze zag overigens wel dat mijn eitje gesprongen was.

Share This Page