Voordat ik zwanger was had ik altijd al veel last van hoofdpijn en migraine. Mijn hoop was een beetje dat dit minder zou worden maar tot nu toe is het tegendeel waar. Ben nu ruim zes weken zwanger en zoveel last van hoofdpijn en op sommige dagen afschuwelijke migraine. Een paar uurtjes slaap helpen niet. Ik ben soms ten einde raad want mijn migraine medicatie mag ik nu ik zwanger ben dus niet meer slikken. Heeft er iemand tips wat je wel mag gebruiken bij migraine terwijl je zwanger bent? Al die uren migraine doorstaan zonder verlichting is echt een ellende.
Sumatriptan injecties in overleg met de neuroloog! Informeer er maar eens naar. Valt op internet ook een en ander over te lezen. Maar dit is een middel die incidenteel (liefst Nie vaker dan 2 x pw ) gebruikt mag worden Heb t in al m'n zwangerschappen nog moeten gebruiken, bij de eerst Max 3 x bij de tweede rond de 15 en daar zit ik nu al boven helaas Twee kern gezonde jongens en ook tot nu is m'n derde mannetje goed gekeurd Als je er meer over wilt weten pb me dan.. Ik heb er zeer goede ervaringen mee n t fijne is ben in nog geen 10 min van de aanval n alles daarbij horend af! Succes en sterkte, weet hoe t voelt.. Helaas 😔
Vaak is migraine even wat erger de eerste weken van je zwangerschap. Daarna stopt het voor de meeste dames totdat het kindje geboren is. Ik hoop voor je dat het bij jou ook zo mag lopen.
Heb helaas ook de eerste 20 weken van de zwangerschap continue migraine gehad. Mocht mijn medicijnen niet innemen en wou ook niets anders gebruiken. Ben minder gaan werken, goed rusten en magnesium supplement bijnemen. Dit heeft mij aardig geholpen. Vanaf de 20 weken gelukkig weinig last meer.
Ik had er helaas ook heel veel last van, lag hele dagen op bed en moest door de migraine ook veel overgeven. Waar het normaal daarna overging, bleef het nu gewoon doorgaan. Het was echt vreselijk. Maar na een paar weken ging het wel echt steeds beter en richting het einde toe heb ik er totaal geen last meer ban gehad, ook niet na mijn zwangerschap. Jaren migraine gehad en eindelijk verlost! En nu ben ik weer zwanger en daar is het weer, maar dat ter zijde haha! Wat bij mij wel hielp was gewoon om 2 paracetamol (ik wou perse niks sterkers) te slikken, in een donkere kamer te gaan liggen en er maar aan toe te geven. Niet leuk, soms dacht ik echt dat ik met een hamer op mijn hoofd zou gaan slaan, maar het heeft echt maar een paar weken geduurd en toen had ik er helemaal geen last meer van. Ik hoop dat het bij jou ook snel over is.
Misschien kan mijn verhaal je wat hoop geven.... Ik heb ook erge migraine normaal, tijdens mijn vorige zwangerschap had ik er na week 8 gelukkig helemaal geen last meer van tot ongeveer een half jaar na de bevalling. Nu ben ik bijna 7 weken zwanger en al ruim een week geen migraine of hoofdpijn gehad, ik hoop dat het zo blijft
Ik gebruik ook sumatriptan injecties! Maar tijdens mijn zwangerschap mocht ik ze echt niet gebruiken. Bij mij werd het dus zwaar afgeraden. Inmiddels mag ik ze weer gebruiken wat een verlichtig! Raar altijd die verschillende adviezen.