Ik heb de tabletten van sanacore en heb er véél meer baat bij dan bij de injecties (die ik gelukkig niet pijnlijk vond en zelf zette maar dat terzijde). Ik gebruik de 10.000-dosering en dan van zowel de adenosyl als de methyl 6 tabletten per dag. Dat is duur en heel hoog maar lager is voor mij geen optie, dan val ik keihard terug. Ik neem er wel de foliumzuur bij, 1 tablet per keer (dus 's ochtends 3 adenosyl, 3 methyl en 1 foliumzuur en 's avonds hetzelfde). Folaat werkte bij mij averechts, daar reageerde ik erg slecht op. De meningen zijn daarover sterk verdeeld en ik denk dat je wat dat betreft alleen maar zelf kun kijken wat je het beste verdraagt. Ik denk persoonlijk dat er nog té weinig over bekend is om er zelf mee te gaan experimenteren en ik zou dan ook beter aan het foliumzuur vasthouden. Ik word wel ondersteund door een goede kennis die een eigen praktijk heeft waar ze ook veel met deze B12 werkt. Ze heeft daardoor veel (medische) kennis hierover en dat is erg prettig om achter de hand te hebben wanneer ik weer met vragen zit. In ieder geval heeft het mij enorm vooruit geholpen, tot ik zwanger werd en toen is het effect een stuk minder geworden. Maar wanneer ik dadelijk bevallen ben dan trekt dat snel genoeg weer bij (ik vraag me zelfs af of het door de B12 komt of doordat ik gewoon geen gemakkelijke zwangerschappen heb). Ik heb er dus veel baat bij gehad, en nog; mijn gezondheid is er erg door vooruit gegaan (hou wel rekening met een evt. beginverergering, afhankelijk van hoelang en hoe heftig je klachten zijn/waren)
Hey dankjewel voor je snelle bericht! Oke dat is de hoge dosering idd. Ik wilde ze net bestellen dus wat fijn dat ik ong. weet welke combo er geslikt word. Ik zal er dan foliumzuur bij slikken. Wel vroeg ik me af hoe je erachter kwam dat het met folaat averechts werkte? Voelde je je minder goed of was dat ook via bloedonderzoek? Ik heb nl folaat geslikt en voelde me er heel slecht bij maar dacht daar verder niet over na. Nogmaals dank ik ga nu de sanacore bestellen.
Ik heb het gewoon geprobeerd. Moet er wel bij zeggen dat het van een ander merk was (bonusan), in combinatie met de B12 zelf. Maar ik voelde me er dus ook slecht bij en ben er al vrij snel weer mee gestopt. In het begin dat ik die van sanacore begon te nemen heb ik met het foliumzuur ook moeten bekijken welke hoeveelheid het beste was. Al gauw ben ik terug gegaan naar 1 tablet per keer erbij, meer was voor mij teveel. Het grote nadeel is nu wel dat ik 50,- per 10 dagen kwijt ben maarja, zonder is gewoon geen optie. Bloedonderzoeken hebben trouwens weinig nut meer wanneer je al een tijdje iets genomen hebt (of injecties, of tabletten). Voor een echt goede uitslag moet je zeker 3 maanden volledig zonder zijn geweest maar dan ben je (of in ieder geval ik toch) al zó hard teruggevallen dat je dat risico niet wil nemen. Wel rustig aan opbouwen hoor, niet ineens met 6 per dag beginnen, dat is teveel en te snel. Ik ben geloof ik begonnen met 3 verdeeld over de dag, dat een poosje en toen telkens met 1 erbij opgehoogd tot 6. Dat is voor mij de ideale dosering, heb het een poosje geprobeerd met 3 (dacht dat afbouwen wel goed zou zijn, ook financieel) maar dat mag ik dus niet meer doen. Advies van mijn huisarts is om deze dosering te blijven nemen tot de baby straks minimaal 6 maanden oud is en dan heel voorzichtig te gaan denken aan afbouwen (maar mán, wat een geld, ik wil niet weten hoeveel ik tegen dan kwijt ben )
Ja idd... Wát een bedragen ben je kwijt hè? Zeker in de doseringen die jij gebruikt. Niet normaal. Nou heb het besteld en de kuur kan beginnen. Dankjewel en ik wens je veel geluk met de kleine binnenkort!
Dankje Ik hoop dat de B12 jou ook zo goed gaat helpen, ben heel benieuwd! Jammer dat het op deze manier niet vergoed wordt he, in tabletvorm wordt het als supplement gezien ipv als medicijn. Injecties worden wel altijd vergoed maarja... die helpen dus amper (bij mij dan). Nouja, je moet wat over hebben voor je gezondheid he