Hier nog iemand met een b12 en B11 tekort.... 6jr geleden in het zhuis beland en het begint er nu pas op te lijken dat de oorzaak van het b12 tekort binnenkort bekend gaat worden. Sinds kort weet ik dat ik een veel te snelle schildklier heb, de artsen vermoeden de ziekte van Graves...auto imuunziekte waarbij dit wel vaker schijnt voor te komen. Een van de eerste vragen van de internist was dan ook; Wat is de oorzaak van je B12 tekort...tja geen idee, toen ik met ontslag ging werd er gezegd addison biemer en precenieuse anemie. In het bloed zaten antistoffen waardoor verder onderzoek niet nodig was( werd toen gezegd) Het begint er nu op te lijken dat mn schildklier de oorzaak is van het geheel.
hier een b12 tekort, met ijzer tekort en vit D tekort.. oorzaak van mijn B12 tekort weet de internist niet (loop bij dr auwerda) alleen mijn bezinksel was hoger als verwacht.. verder waren alle onderzoeken goed.. heb nu 8 weken lang 2 b-spuiten pw gehad, ga nu 3 mnd voor 1 spuit per week en daarna afbouwen naar 1x id 2 weken(wssl voor zolang als ik BV ga geven. krijg daarbij nu 800 eenheden d vit. (is erg hoog, apotheek schok ervan) en 1 ijzer tablet per dag.. gelukkig voel ik me inmiddels een stuk beter, al baal ik wel dat de oorzaak niet bekent is... heb ook geen vervolg afspraak meer, mag nu alles telefonisch doen...
Hier ook iemand met b12 tekort. Ze kwamen hier pas achter nadat ik op een zondag bij een vervangend arts kwam omdat ik s'morgens wakker werd en mijn benen niet meer kon bewegen en niet meer kon staan, zelfs niet als ik eerst opgetild werd. Deze arts heeft gelijk op b12 laten testen en toen kwam het tekort er dus eindelijk uit. Ik liep al zeer ruime tijd met "vage" klachten waarvoor je niet snel apart naar een huisarts gaat, zoals vermoeidheid, hoofdpijn, snel blauw plekken, krachtverlies, zeer zeer kort lontje (kon al flippen als iets rechts lag ipv links :S), snel dingen vergeten etc. En zoals velen al zeiden: het onbegrip. Het was op een gegeven moment bij mij met mijn vermoeidheid zo extreem dat ik gewoon denk wel 20 uur per dag sliep en dat konden en wilden mensen dan niet geloven. Dat is de ellende van een ziekte die je niet ziet. Zelfde als met mijn darmklachten. Je komt op gegeven moment alleen maar buiten als je je een beetje goed voelt, dus mensen zien je niet als jij compleet verrot in bed ligt helaas. Ik moet alleen wel zeggen dat ik sinds mijn zwangerschap minder b12 nodig lijk te hebben, ik kreeg ze om de 3 a 4 weken en er zitten sinds de 3e maand zwangerschap tot nu al zo 6 tot 8 weken tussen