Als ik een onregelmatige cyclus heb, hoe weet ik dan wanneer ik de vruchtbare dagen heb. Als ik ze gemiddeld doe door de dagen en die dagen test geven de tester geen uitspringers
de enige manier om bij een onregelmatige cyslus je ovulatie te toetsen is 1) met ovulatietesten, maar dan ben je laaaaang aan het testen, duur grapje 2) temperaturen. In mijn geval lukte dat laatste ook voor geen meter (ik had steeds uitschieters zonder ovulatie). Hoe ik het uiteindelijk heb gedaan was door super alert te zijn op symptomen, waardoor ik uiteindelijk gewoon aan mijn lijf kon voelen dat ik waarschijnlijk ging ovuleren (pijnlijke tepels enzo). Maar dat heeft niet iedereen. Als je al even bezig bent kun je met een onregelmatige cyclus naar de gynaecoloog (via huisarts). die kan je dan verder helpen.
Mijn eisprong varieerde van dag 14 tm dag 30. In het begin gebruikte ik nog ovu testen van de action. Daarna ben ik gaan temperaturen en deden we het gewoon om de dag totdat ik mijn eisprong had gespot. Alhoewel ze in het ziekenhuis dit niet onregelmatig vonden, Wet niet hoe jou cyclussen zijn?
Rot is dat he? Ik zit in hetzelfde schuitje! Gebruik ovulatietesten als je het exact wilt weten. Ik gebruik die van zwanger en kids! Fijne testen
Ik had de ronde dat ik zwanger werd mn eisprong al op dag 11 en heb ook rondes gehad dat die pas op dag 20 kwam. Vond dit al lastig terwijl het eigenlijk wel meevalt. Wij hadden zoiezo bijna dagelijks sex. In de periode warop mijn eisprong was hielden we er echt wel rekening mee. Ik gebruikte ovulatietesten van de action omdat ik die betaalbaar vond. Ik kon verder niet van mn cervixslijm op aan omdat ik dat niet had en omdat ik heel onregelmatige werktijden had wilde ik niet temperaturen. Ik merkte dat mn ovulatietest echt knalde wanneer mn eisprong kwam. Mn lf was 14 dagen dus daar kon ik opvertrouwen. Ook al weet je niet zeker of je ei komt, je kan wel doen alsof die gegarandeerd springt en gewoon aan de bak gaan. De rest van de maand natuurlijk ook voor het geval die er een 2e keer pas echt springt
Dat wist ik niet! van m'n dokter moest ik in eerste instantie die testen doen om te kijken of ik een eisprong heb......
Je spoort zeg maar de lh piek op, dat is het moment dat je ei erna binnen 24-48/72 uur gaat springen. Echter soms is het mogelijk dat een ei niet springt. Maar dat zie je niet terug in je ovu testen. Ip is het natuurlijk wel de bedoeling dat hij na deze piek springt, maar dat kan in sommige gevallen dus niet zo zijn Bij vrouwen die pcos hebben, kan de ovu test positief uitslaan, maar zonder eisprong. Ik heb zelf geen pcos, maar ik heb in mijn lange cyclussen ook wel eens eerder positief getest, zonder dat mn ei toen sprong. Daarom deed ik ook altijd temperaturen ernaast en later zelfs alleen dat.
die testen werken bij de meeste vrouwen gewoon goed. maar met een onregelmatige cyclus kan het heel lastig zijn en vals positieven opleveren. de enige manier om met zekerheid vast te stellen dat je echt geovuleerd hebt is met een bloedtest icm echo. dat wordt veel gedaan bij pcos. maar als je uiteindelijk zwanger bent of ongesteld wordt, dan weet je het ook dat je geovuleerd hebt, alleen niet precies wanneer (al kan je dan wel met enige zekerheid uitrekenen).
Ik heb helaas ook een onregelmatige en lange cyclus. Na mijn lange cyclus van 105 dagen ben ik begonnen met ovulatietesten. Daarvoor seden we het gewoon regelmatig omdat we er niet teveel mee bezig wilde zijn. Juist doordat het na 11 maanden nog niet gelukt is, ben ik er nu wel veel mee bezig helaas. Op dag 14 begonnen en op dag 21 en 22 een positieve ovulatietest. Ik gebruik ze ook van zwanger en kids, prettig en betaalbaar. Nu heb ik een hele cyclus mijn afscheiding gevolgd en dat verteld mij ook meer. Ik start deze ronde weer op dag 14 of ik moet aan mijn afscheiding merken dat ik eerder moet beginnen. Succes!