Aaargh! Schimmel infectie tijdens zwangerschap

Discussion in 'Gezondheid' started by butterblue, Jul 7, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. butterblue

butterblue Bekend lid

Nov 7, 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL
    Hoi dames,

Zit sinds een paar dagen met een probleem. Een jeukend probleem welteverstaan :(
    Heb tijdens de zwangerschap van mijn zoon ook last gehad van schimmel infecties maar nog nooit zo erg als nu want ik wordt gillend gek van de jeuk :x
    Iemand nog tips die ik kan uit proberen? Wil wel alles doen om ervan af te komen want ik slaap er zelfs niet meer van!
    Ik verwissel (katoenen) ondergoed dagelijks meerdere keren, die eitjes van de huisarts werken nooit bij mij, en probeer zoveel als mogelijk suikervrij te eten... De jeuk zit overigens vooral bij mijn vagina en schaamlippen (dus vooraan)
    Hoop op nog wat andere tips van jullie, zodat ik jeukloos kan slapen :)

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Zalf van de huisarts? Ik zou iig wel iets van antischimmelspul vragen!

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je kan bij Kruidvat Etos apotheek etc gewoon canesten gyn kopen. Tijdens zwangerschap niet de inbreng canules gebruiken maar alleen met je vingers smeren. Ik heb het m'n vorige zwangerschap zeer veel gebruikt wegens langdurig anti biotica gebruik.

4. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Gewoon gyno daktarin halen (kan in België zonder voorschrift) en dan minstens 10 dagen zo'n spuitje vullen en opspuiten. Heb ik ook meermaals gedaan op voorschrift van de gynaecoloog.

5. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    En probiotica gebruiken

6. vally

vally Niet meer actief

Snel oma middeltje....heb je wat natuurazijn in huis? Even wat verdunnen met handwarm kraannwater en daarbeneden alles reinigen..... daarna zo op laten drogen en zonodig morgen nog eens herhalen.
    Binnenkant kun je doen door een tampon te dippen en dan even in te brengen.

Verder...onder de douche goed schoonmaken met alleen water. Absoluut geen zeep!

Eventueel snachts zonder ondergoed slapen om te luchten.

7. Little man

Little man Bekend lid

Jun 29, 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de drogist een canesten gyno tablet halen. die even met je vingers inbrengen 's avonds voor je gaat slapen en dan is het zo over. Bij mij tenminste. Zo niet dan even overleggen met je huisarts.

8. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Ik heb hier ook regelmatig last van helaas. Ik krijg de daktarin eitjes die je in moet brengen. 1 dag later is het over. :) ik laat ze trouwens altijd recept uitschrijven door huisarts of gyn want die van het kruitvad maken het bij mij alleen maar erger. :)

9. butterblue

butterblue Bekend lid

Nov 7, 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL
    Super bedankt voor de tips! Ik hoopte eigenlijk de huisarts met 'de eitjes' tot het laatste uit te stellen omdat het heel vaak niet werkt bij mij. Ik ga sowieso vanavond eens aan de slag met natuurazijn! Grrr alles om van die jeuk af te komen!!

10. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Je moet idd uitzoeken wat bij jou werkt :) hoop dat het snel over is. X

11. Doncky

Doncky Actief lid

Sep 14, 2015
    299
    1
    16
    Ken het probleem. Vorige zwangerschap ook gehad.
    Eitje en het was over. Alleen nu zijn die eitjes van daktarin niet leverbaar. Nergens helaas. Dus nu heb ik 2 weekse kuur gehad met creme. Zo balen dat ik nu zo lang die creme moet gebruiken. Canesten gyno zit ander stofje in. Niet dat hij niet werkt maar gewoon andere stof.

12. Vita Rose

Vita Rose Fanatiek lid

Aug 6, 2015
    1,047
    34
    48
    Female
    Naar wat ik weet mag je tijdens een zwangerschap juist niet van die eitjes oid inbrengen. Ik heb tijdens een infectie in mijn zwangerschap zalf (micronazolnitraat) van de huisarts gekregen met de nadrukkelijke mededeling alleen de buitenkant in te smeren.
    Die zalf die je bij drogist kunt kopen daar zit een minder hoge concentratie werkzame stof in, bij mij hielp dit totaal niet. Succes...Ik weet hoe vervelend het is..

13. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Ik denk dat een gynaecoloog nog steeds beter geplaatst is dan een huisarts. Die eitjes ken ik niet, maar gyno daktarin-zalf mag je zeker wel intern inbrengen met zo'n inbrenghuls. De gynaecoloog zei mij ook dat je dit zéker tijdens een zwangerschap moet doen, en minstens tien dagen, want dat je anders blijft sukkelen.

14. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Canesten crème halen. Allen met je vingers aan brengen. Op je schaamlippen in van binnen kan ook. Man wat een verlichting was dat toen ik dat spul had aangebracht 😅

15. Doncky

Doncky Actief lid

Sep 14, 2015
    299
    1
    16
    Jeetje wat een verschil tussen gynaecologen en apothekers.
    Eitjes mogen inderdaad wel gewoon.
    Hier mocht ik die onbrenghuls absoluut niet gebruiken. Van zowel de gyn als apotheek niet.
    Kans dat baarmoedermond geprikkeld word is te groot.
    Ik vond het niks met vinger dus na overleg mag ik de huls gebruiken maar mag hem maar een heeeel klein stukje inwendig gebruiken. Ze hadden het liefst niet.

16. joos1

joos1 Bekend lid

Dec 29, 2006
    509
    0
    16
    Ik heb er nu ook voor het eerst last van (vorige zwangerschap nooit last van gehad) en aangezien de daktarin eitjes blijkbaar nergens leverbaar zijn moest ik van de huisarts een Canesten tablet halen en deze met de hand inbrengen en als ik morgenmiddag nog last heb gelijk weer een nieuwe inbrengen.

De zalf werd mij juist weer afgeraden omdat je de inbrenghuls niet mag gebruiken.

De uitdrukking "jeuk is erger dan pijn" leeft nu wel énorm bij me!

17. bea1988

bea1988 Actief lid

Jan 10, 2016
    245
    40
    28
    Ik heb in het begin van deze zwangerschap ook gyno-daktarin zalf voorgeschreven gekregen gedurende 10 dagen. Niemand heeft mij gezegd dat ik die inbrenghuls niet mocht gebruiken (ha, gyn en apotheker niet) dus ik heb de zelf ook ingebracht met zo'n huls

18. joos1

joos1 Bekend lid

Dec 29, 2006
    509
    0
    16
    Ik heb eigenlijk nog een vraagje, misschien dat 1 van jullie me kan helpen:
    Het jeukt bij mijn niet enorm bij de "ingang"van mijn vagina, maar eigenlijk veel meer naar boven. Wat is dan wijsheid om te gebruiken: de zalf of de pil die je in moet brengen?

19. Doncky

Doncky Actief lid

Sep 14, 2015
    299
    1
    16
    Dat maakt volgens mij niks uit. Het werkt van binnenuit.
    Doordat er afscheiding komt en dat dus ook verder komt dan alleen bij de ingang kan het bovenin ook irriteren.
    Daar is waar ik ook last van had.

20. muntje

muntje Bekend lid

Aug 2, 2012
    883
    0
    16
    Probiotica ! Beginnen met een hoge dosering , daarna gewoon 1 p dag slikken . Als je het de laatste 4 maanden van je zwangerschap slik heeft het ook nog eens heel veel voordelen voor je baby . Minder kans op eczeem , darmkrampjes , allergieën !

Share This Page