Hallo Ik heb nu bijna ander half jaar continu blaasontsteking Ik weet dat ik er gevoelig voor ben maar het gaat nu niet meer over en daarbij steeds een schimmelinfectie Al meerdere malen bij de dokter geweest. De dokter en gynaceloog zeggen dat er niet veel aan te doen is dat het met mijn weerstand te maken heeft. Ik gebruik werkelijk al alles. Echinaforce Vitamines De normale adviezen. Ik weet het niet meer. Iemand een idee wat ik nog kan doen?
Niet dat je er iets aan hebt (hoop ik althans voor je), maar ik chronische blaasontsteking gehad. Niks aan te doen. Het ging echter spontaan over toen mijn relatie uit ging... Nooit weer terug gekomen. Blijkbaar reageerden onze bacteriën niet goed op elkaar...
Ik kreeg een hele lage dosis preventieve anti biotica die ik elke keer in moest nemen na het vrijen. Dat hielp in mijn geval wel. Maar goed dat is jaaaaaaren geleden dus ik weet niet hoe ze daar nu mee omgaan. Mocht je willen uitzoeken of het daarmee te maken heeft zou je tijdje geheel onthouding 😁 Kunnen proberen. Als klachten weggaan dan zou je in die hoek oplossing kunnen zoeken wellicht.
Zelf denk ik niet dat dat het probleem is want mijn weerstand is ook gewoon echt slecht Hmm hoop dat iemand anders nog een oplossing weet
Misschien heel dom dit hoor, maar als je geplast hebt veeg je dan van voren naar achter? Ik had ook onwijs vaak last van blaasontsteking totdat mijn collega een keer zei dat je altijd van voor naar achter moest afvegen terwijl ik altijd van achter naar voor deed. Weet ook niet onder welke grot ik heb geleefd al die tijd, maar sindsdien heb ik nooit meer een blaasontsteking.
Alles wat helpt/hielp bij mij: -Veel water drinken, regelmatig en iedere dag -Zeer hoge vitamine C doses (min. 2000 mg) -Cranberry supplementen -Zittend ontspannen plassen, maar wel met rechte rug (dan plas je beter uit) -Regelmatig plassen en niet ophouden -Latex-vrije condooms -Tijdje onthouding of minder vaak gemeenschap (dat irriteert de plasbuis vanwege nabijheid èn bacteriën) -Bij wc-bezoek als hierboven gezegd, goed afvegen en zorgen dat bacteriën niet bij de plasbuis komen -Na gemeenschap zonder zeep o.i.d. even afspoelen onder douche -Geen zeep/douchegel gebruiken bij vagina -Het gebied niet te koud laten worden (warm kleden in de winter, niet op koude plaatsen blijven zitten als een stenen zitplaats bij vrieskou o.i.d.). Maar wat het beste hielp? Een tweeling krijgen. Mijn plasbuis en/of blaas heeft nu een net wat andere positie en ik krijg ondanks vrijwel iedere dag gemeenschap nu bijna nooit meer een blaasontsteking. En heb een goede, sterke blaas. Voor mijn zwangerschap.... CHRONISCH. Wat een ellende en scheermesjes pijn was dat. Sterkte!
Maar ja, die tweeling of zwangerschap die de positie van jouw blaas positief beïnvloedt, kun je niet afdwingen
Helaas na mijn bevalling is het een drama en niks werkt Bedankt voor de adviezen maar helaas heb ik dit allemaal al geprobeerd