Het pakket is geleverd door DHL. Op de retoursticker staat dat ik niks hoef te betalen voor het retourzenden. Ze gaan achteraf 6,- inhouden op de goederen die retour gegaan zijn. Bij een PostNL punt kan ik het niet kosteloos opsturen, ze brengen dan 6 euro nog wat in rekening. Ga ik dus niet doen, want dan kost het me straks ruim 12,-. Ben vervolgens een dorp verderop gegaan, naar een DHLpunt. Daar kon ik mijn pakket niet kwijt, omdat het naar Engeland moet??!! Heb op de site van DHL gekeken, maar kom er niet uit. Iemand een idee, afgezien van bellen met DHL...?
Nee, ik hoef het niet te betalen. Achteraf gaan ze 6,- inhouden op de retourgestuurde goederen. Staat ook duidelijk op de retoursticker.
Retourartikelen inderdaad. Ik denk dus dat het en en is...? Maar misschien even mailen/bellen dan als er op de retoursticker iets anders staat? Er is hier op het forum ergens nog een topic over retour zenden bij NeXT, dat dat 13 euro kost oid... Even gezocht: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/634257-kosten-retourneren-next.html Dat Paypal de verzendkosten vergoedt, lijkt me alleen als je zelf ook van hen 'gebruik hebt genaakt'?
Ik heb 1 keer iets teruggestuurd, of eigenlijk een halve bestelling.. Kostte mij toen ook iets van 13 euro ofzo. Als er dus 1 ding bij zit van minder dan 13 euro wat niet goed is, stuur ik niks terug. Dan ben ik goedkoper uit. Geen idee of het ook anders kan, ik heb ook altijd begrepen dat retourneren voor eigen kosten is. Vind ik het enige nadeel van Next. Gelukkig bevalt het meeste gewoon prima en anders zet ik het een en ander op Marktplaats met de kaartjes er nog aan. Houd ik er waarschijnlijk meer aan over dan wanneer ik het terug moet sturen..
View attachment 513319 Kijk dames, ik zag gisteravond opeens dat het retouradres gewijzigd is!! Het pakket moet naar Schiedam. Waarom neemt DHL het dan niet aan bij zo'n DHL punt????? En in mijn papieren staat duidelijk dat NEXT achteraf 6,- gaat inhouden, ik krijg dus 6,- minder terug. Dan ga ik toch niet dubbele verzendkosten betalen? Kijk, op de foto staat ook 'please do not charge the costumer'.
Nog een keer langs DHL dan en anders NeXT mailen of bellen. Op de site staat btw een retouradres in Engeland, dus dat is ook vaag. Volgens mij is dit dus zo 'afwijkend' van het gebruikelijke, dat ik denk dat je hier geen antwoord krijgt wat past bij je vraag en dat je het dus bij de partijen moet zoeken die er 'over gaan'.
View attachment 513321 Volgens DHL kan ik geen pakketten versturen naar een antwoordnummer en volgens Next is dat retouradres een antwoordnummer. Zucht.
Bij PostNL zijn antwoordnummers normaal gesproken gratis. Dan zou ik teruggaan naar het PostNL punt en hen uit laten leggen waarom dat nu niet kan.
Ben net weer bij PostNL geweest, het lukt ze niet whaaah!!!! Ze hebben hun uiterste best gedaan me te helpen, kan niet anders zeggen. Op die sticker staat dat ik tot 2kg gratis kan verzenden, maar het gewicht is net iets zwaarder. Dus geeft hij bij PostNL een of andere vage foutmelding. Uiteindelijk wilde ik ervoor betalen, zelfs aangetekend, maar dat lukt dus niet. Want het systeem geeft bij hun aan dat het om een antwoordnummer gaat. Ze snapten er zelf ook niks meer van.😋 Ik heb net een mail naar Next direct gestuurd en ze gevraagd of ik mijn pakket gewoon rechtstreeks naar Engeland kan sturen, dat ik al 2 dagen bezig ben dat verrekte pakket weg te sturen en inmiddels aardig gefrustreerd aan het raken ben. Het gaat wel om voor bijna 200,- aan schoenen, wil graag mn geld terug.
Kan je er niet twee pakketjes van maken, die allebei minder dan 2 kilo wegen? Eventueel dat retourformulier kopiëren en in allebei de dozen doen...
Heb ik ook aan gedacht. Maar dan gaat het om 2 pakketjes en vermoed ik dat Next 2x 6,- gaat inhouden. Dan kan ik het net zo goed zelf terugsturen, dan ben ik goedkoper uit geloof ik. Ik kan dan in ieder geval de kosten terugkrijgen bij Paypal, via hun heb ik mijn order betaald.
Zo hèhè, ben eindelijk van m'n pakket af! Ik heb Next gemaild en mocht het pakket rechtstreeks naar Engeland sturen. Heb het meteen maar aangetekend gedaan, er zit voor 200,- aan kinderschoenen in. 😅 En via PayPal kan ik de retourkosten terugkrijgen, dat hoop ik dan maar. Kostte me 21,15!! 😰
Hm, ik wil ook wat retourneren van Next. Ik zag dat er in het pakket een retoursticker zit met een adres in Schiedam. Ik ben benieuwd of het retourneren bij mij wil lukken...
Next direct is best populair, dus er moeten hier dames zitten die daar ook bestellen! Het retouradres is opeens veranderd, ipv naar Engeland moet het pakket opeens naar een adres in Schiedam. En het is blijkbaar een zo vreemd adres dat PostNL en DHL het niet kunnen versturen. Vorige week liep ik hier tegenaan en uiteindelijk heb ik gemaild naar Next, ik mocht het pakket toen terugsturen naar het oorspronkelijke retouradres in Engeland. Nu heb ik vandaag weer wat artikelen binnengekregen en weer moet ik dat irritante adres in Schiedam gebruiken. Ik heb dubbele maten besteld en betaald met Paypal zodat ik de retourkosten vergoed krijg... Iemand hier die weet hoe ik het pakket moet versturen? Heb geen zin om morgen wéér van het kastje naar de muur gestuurd te worden... Ik Dit is het adres: View attachment 514013
Als ik de postcode plaats intik en dan postbus 3042. Dan kom ik hier terecht. Particulier een postbusadres huren? - Kubus Office Succes in ieder geval.
Kan gewoon via post nl verstuurd worden, dit is een internationaal antwoordnummer. Kan je bij een post servicepunt inleveren