uit bad

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door guppie81, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Mijn dochter wil niet uit bad. Ook na 45 minuten niet. Altijd dikke drama en ik merk dat ik haar al minder vaak in bad doe, omdat ik daar dus geen zin in heb. Wie heeft een goede tip voor me? Waarschuwen dan ze er zo uitmoet helpt niet.

2. Tamio

Tamio Niet meer actief

De stop eruit halen als ze er nog in zit, i.p.v als ze eruit is hielp hier een drama voorkomen. Een leeg bad is niet leuk meer :D. Ik weet niet of je dat al doet?

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ja dat doe ik wel, maar dan doet ze de stop er terug in, of ze gaat op het gat zitten...

4. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    #4 Nikita23, 3 dec 2010
    Laatst bewerkt: 3 dec 2010
    Ik til mijn zoontje (17 kilo) er gewoon uit als het echt klaar is.

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ja dat doe ik ook, maar dat gehuil... En niet even, dat is al een hele tijd zo :(

6. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Misschien een wekker zetten? Die je dan per keer 5 minuten korter zet zodat ze uiteindelijk de tijd in bad zit die jij wilt (15 min ofzo?). En het proberen duidelijk uit te leggen; je mag in bad, maar als de wekker gaat haalt mama de stop eruit en gaan we lekker warm aankleden....

Optie?

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Kun je niet een kookwekkertje neerzetten, zodat ze het zelf ook kan zien?

8. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    idd hier doet de kookwekker goed zijn werk. B.v Als ze moet opruimen, tanden poetsen, naar bed enz. Dat vind ze zelf zo fijn, ze vraagt er nu zelfs om mama wekketje zetten he?
    En dan is het bij haar niet hoelang ze dat moet, maar dan weet ze dat ze er aan moet beginnen. Ook voor het slapen gaan werkt het super, als het wekkertje gaat dan gaan we slapen. En dan zegt ze Oke mama. hihi zo schattig.

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hmm lijkt me wel een goed plan, zo'n wekkertje!

10. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Fenne vindt het ook altijd erg jammer als ze uit bad moet. Ik kondig altijd 2 keer aan dat ze er bijna uit moet, en sinds ze goed kan tellen, tellen we daarna samen langzaam tot 10. Bij 7 begint ze dan heel wild te spartelen en doen, want ze weet dat het dan bijna klaar is en bij 10 dan pak ik haar er uit. Soms moet ze dan nog even huilen hoor, maar dat is met ons kiekeboe-in-de-spiegel-spelletje (met bijna 3 jaar nog steeds leuk :)) ook zo weer over!

11. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Ik trek ook de stop eruit en leg hem weg. Meneer vindt een leeg bad ook best cool maar niet meer als mama ook echt wat anders gaat doen...

Ik loop dus meestal even weg dan roept hij binnen no time dat hij er toch maar wel uit wil ;)

Of ik til hem er inderdaad gewoon uit maar dan heb je wel gelijk een krijsertje.

12. luuus

luuus Niet meer actief

ik zeg altijd ong 5 min van te voren dat bijna zo gaan afdrogen. en dan als het tijd is tellen we samen af van 10 naar 0 en stapt ze d´r uit.

eerst was het ook aaaaltijd drama en sinds ik het zo doe is het meestal wel goed.

13. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hie ook altijd problemen gehad
    en dan vroeg ik wil je mama helpen met badje leeg laten lopen
    ik heb dan zo'n halve schelp in de badkamer als bad dus die moeten ze op tillen

sindsdien geen problemen meer
    en als ze echt niet wouden tilde ik ze eruit en dan maar afdrogen of ze nou wouden of niet

14. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier werkt ook een wekkertje. Ik zei dat ik dan het wekkertje op een aantal minuten zette en als het wekkertje dan afging moest hij eruit. Zo wist hij tenminste waar hij aan toe was, wekkertje = einde baddertijd! (Maar zo werkt het wekkertje ook met bedtijd, soms kan hij een heel drama maken van het naar bed gaan. En met het wekkertje gaat hij zelf al richting slaapkamer)

15. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik zeg altijd dat het bijna tijd is om eruit te gaan. dan vraag ik kom je staan? meestal helpt dat wel ipv eruit tillen want het zelf doen is helemaal in op het moment. als het allemaal niet wil dan trek ik de stop eruit en dan heb je dus vanzelf een keer een leeg bad en het is het ook niet leuk meer.

Deel Deze Pagina