zoon verjaardag plannen rond uitgerekende datum?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kittysocks, 21 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kittysocks

5 jan 2014
    83
    1
    6
    zoon
    spijkenisse
    Hallo allemaal!
    Mijn zoon wordt 29 mei 5 jaar en ik ben 20 mei uitgerekend van de 2e. Nu heb ik hard zitten nadenken hoe ik dat ga doen met zoon zijn verjaardag, ik dacht eerst om 7 mei een klein kinderfeestje te geven met max 5 kinderen, maar dan ben ik wel al 38 weken en mijn zoon is geboren met precies 38 weken.. Dus dan maar gewoon na de bevalling? Of proberen toch met 38 weken? Ik zie het allemaal niet meer zo haha. Ik heb de familie al gezegd, dit jaar alleen een kinderfeestje omdat dit zijn eerste feestje wordt met vriendjes van school mja wanneer?

Iemand tips/ideeen? Alvast bedankt :D

2. sandra

sandra Fanatiek lid

Ik zou wachten tot na je bevalling, of het nog eerder plannen dan nu.
    Ik heb het kinderfeestje van mijn zoontje af moeten zeggen omdat ik drie dagen daarvoor was bevallen, dat was wel veel te vroeg dus dat viel niet plannen.
    Heb het toen ruim een maand later gedaan en het was net zo gezellig!

3. kittysocks

5 jan 2014
    83
    1
    6
    zoon
    spijkenisse
    Ja ik denk dat ik het na de bevalling maar ga doen.. Lastig zeg haha. Hebben jullie wel op de dag zelf nog cadeautje gegeven of echt gewacht tor het feestje? Hij verheugt zich namelijk echt op een feestje en vindt t zo sneu om te zeggen dat hij even moet wachten tot mama weer beter is..

4. mamamarcella

mamamarcella Actief lid

17 jan 2013
    196
    0
    0
    NULL
    NULL
    Datzelfde heb ik ook, mijn zoon is 6 augustus jarig en ik 11 augustus uitgerekend. Hij zat er al over in of hij wel een feestje kon geven (hij wordt 8) dus heb gezegd dat we het de week voor de zomervakantie doen. Dat is wel haast een maand eerder maar daar zitten die kinderen niet mee hoor. Als ik jou was zou ik het ook eerder doen, omdat je na de bevalling ook een baby hebt om rekening mee te houden. En je hoeft er toch ook geen giga groot feest van te maken.

5. zeester

zeester Bekend lid

28 jun 2012
    780
    0
    16
    Ja ik had dat probleem ook hihi. Ik was 31 juli 2013 uitgerekend en de middelste is op 23 juli jarig. Ik heb het erop gegokt en ik heb zijn verjaardag de 21e gevierd. Hij had nog geen kinderfeestje. Dat had ik ook echt niet zien zitten 38 a 39 weken zwanger in die stikkende hitte :)

Ik heb tegen de familie gezegd dat het feest op de 21e was onder voorbehoud van baby. Dus als de baby eerder zou komen zouden we het niet vieren.

Maar ik vond het zo sneu om al van te voren te zeggen we doen het eerder ofzo. Hij werd 4 dus toch wel een beetje speciaal en na de bevalling zat ik er ook echt niet op te wachten. Vond ik ook sneu voor hem, omdat alle aandacht na de baby zou uitgaan dan...

Ik heb dus gegokt en het is net goed gegaan. 21e gevierd met familie. De 23e met ons als gezin en zijn zus is op 25 juli geboren.... :)

6. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ben 16 juli uitgerekend en zoontje wordt 10 juli 2 jaar. Hij maakt t nog niet bewust mee. Dus we vieren t op de tiende gewoon kleinschalig ( net als vorig jaar) en mocht ik bevallen zijn alleen met opa' en oma.

En tuurlijk kadootjes geven op de echte verjaardag!

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik zou het gewoon door laten gaan, ook het familiefeest, maar iemand anders de regie geven. Dus jij zet jezelf even op de achtergrond en laat bijvoorbeeld een oma of de papa of weet ik veel wie het feest regelen.

8. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Ik zou het eerder doen. Je hebt dan geen baby omrekening mee te houden.

9. JolienS

JolienS Actief lid

30 aug 2013
    318
    0
    0
    Ik ben nu 37.3 weken zwanger...

Wij vieren morgen de 10de verjaardag van mijn zoon!
    Hij is van 4 maart en de 2de wordt 11 maart verwacht.
    We hebben een klein luchtkussen gehuurd, zodat alle kids (onze vrienden en familie hebben allemaal 2 of 3 Kids ;) ) lekker buiten kunnen los gaan en binnen 1 grote tafel met alle hapjes, drankjes en glazen erop. Self service dus ;)

Op 2 statafels wat toastjes, nootjes, kaasjes etc. Dan gaat ook niet iedereen in een kringetje zitten ;)

En JA dit jaar iedereen max. om 17:30 uur de deur uit. We hebben in de uitnodiging gezet vanaf dan in het pannenkoekenhuis te zitten.

Zo lijkt het voor m'n zoon een knal fuif, maar is het alleen maar een paar uurtjes 's middags! :D
    (Terwijl ik lekker op de bank hang ;) )

10. sandra

sandra Fanatiek lid

Wij hebben z'n gewone verjaardag, dus niet zijn kinderfeestje gevierd op de dag zelf.
    Heb het wel klein gehouden, zelf heb ik niets gedaan ivm een keizersnee.
    Thomas heeft een leuke verjaardag gehad, ik vond het verschrikkelijk, maar dat kwam mede doordat mijn zoontje nog in het ziekenhuis lag, en het nog niet zo goed met hem ging.

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Zoontje en ik 29 mei jarig, 19 mei uitgerekend.
    Begin mei vieren we onze verjaardag, 29 juni het kraamfeest. Dit los van elkaar omdat ik vindt dat alle aandacht op die dag nog even naar hem moet gaan ipv naar die kleine schattige baby :)

12. Soit

Soit Niet meer actief

Hier ook zo, zoon wordt 13 mei 7 en ik ben 2 juni uitgerekend.
    Denk dat ik het gewoon een week oid naar voren schuif, op 37 wk zal het nog wel gaan. Mijn man is er ook en hou het feestje gewoon klein. Hopen op mooi weer :)

13. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Een broer of zus als verjaardagscadeau misschien ;) ... Want voor 't zelfde geld loop je een week extra rond en wordt ie geboren ... op zijn verjaardag :).

Maar als je bij hem op 38 weken bent bevallen, zou ik het feestje niet voordien doen, maar eerder de eerste of tweede week van juni. En de regie van 't feestje eventueel in handen geven van je man of een grootouder, afhankelijk van hoe jij je voelt en hoe het gaat.

14. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik zou het erna doen..

15. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0
    Weet je je weet niet hoe je je dan voelt, er zijn mensen die gewoon werken tot ze letterlijk moeten bevallen.

Ik ben van mening dat je sowieso de verjaardag van een kind op de dag zelf moet houden, kerst vier je toch ook met kerst of je nou hoog zwanger bent of niet, ik vind het anders sneu voor je zoontje.

Wel zou ik voor een back-up plan zorgen (familie vrienden etc.)

Neem het zoals het komt, je kunt toch met kids niets echt plannen. Voor hetzelfde geld wordt je zoontje wel ziek op zijn verjaardag, of jij. Kijk zo kan je nog een tijdje doorgaan.

Deel Deze Pagina