Hey mama's (in spe) Ik maak me wat zorgen. Ben nu 19 weken en de gyn zag op de echo dat ik een voorliggende placenta heb dus voor de baarmoederhals. Nu weet ik dat bloedingen en keizersnee denkbaar zijn. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee goed/slecht? En bij wie toch natuurlijke bevalling omdat hij omhoog kwam? Bedankt groetjes
Heeft de gyn niet gezegd dat het nog kan wijzigen? Ik had het nl ook, al was dat gedeeltelijk dan hoor. Maar nu ben ik verder in de zwangerschap en is de placenta ook naar boven/achteren gegaan. Door de groei van je baby en baarmoeder kan je placenta ook verplaatsen. Tenminste, dat zei mijn gyn hoor!
Mijn placenta ligt al een hele tijd op het randje, dus niet echt ervoor, maar er juist tegen aan. Ik heb wel last van bloedingen, maar dan vooral na heffen, te veel bukken, te veel doen en 'drukken' bij de grote boodschap . Rustig aan doen dus, kan je al veel bloedingen mee besparen (hoewel zeker niet iedereen bloedingen heeft hoor). En in 90 % (als het niet meer is) van de gevallen zou hij inderdaad tegen het einde van de zwangerschap omhoog trekken....
Die van mij lag met 20 weken ook op het randje. Met 32 weken moest ik terug en was 2 cm omhoog gegaan. Het was net net om normaal te bevallen. Gelukkig alles goed gegaan en geen bloedverlie gehad tussendoor!!
Ik heb helaas een negatieve ervaring. Vanaf 28 weken bloedingen en in totaal 5 keer in het ziekenhuis gelegen. Met 35 weken is mijn zoon gehaald middels keizersnede. MAAR, het komt maar bij 1% van de zwangere vrouwen voor dat hij blijft liggen dus je hebt grote kans dat hij nog omhoog groeit. Probeer je niet te veel zorgen te maken en gewoon afwachten. Mocht je nog vragen hebben mag je me een PB sturen.
bedankt voor de toch meest positieve reacties . De gyn heeft idd gezegd dat het nog vroeg is en dat het nog sterk kan wijzigen, dat ik me niet té veel zorgen moest maken. Vandaag haar nogmaals gebeld en ze zei van 19 weken is echt nog vroeg, er kan nog vanalles gebeuren. Dus ik hoop echt op het beste. In welke mate hij lag of voor ligt dat heeft ze niet gezegd. Hopelijk bij een volgende controle beter nieuws!
Hier hetzelfde als Pasja helaas, bloedverlies, bedrust, 4 opnames en een keizersnee. Maar het komt niet vaak voor. Bij mij was met 24 weken al duidelijk dat het waarschijnlijk niet meer zou veranderen, want hij lag voor en onderlangs. Komt vast nog goed bij jou !
Tot nu toe heb ik zo heel af en toe een super licht roze streepje in mijn inlegkruisje, maar echt bijna niet zichtbaar. Ik hoop dat het zo blijft. En de gyn zei dat het meest voorvalt bij 35+ dames of bij vrouwen die reeds enkele mk gehad hebben of een aantal zwangerschappen. Ik ben nog maar 26 en is nog maar mijn tweede zwangerschap, gn mk's. Dus hopelijk val ik ervan tussen. Zie platte rust echt niet zitten en een keizersnee nog minder. Zeker omdat ik nog een kindje van twee heb rondlopen die me nodig heeft.
Bij de 20 weken echo. Bij 24 weken weer een echo gehad en hij lag voor, onderlangs en achter. Dus als een soort kommetje zeg maar. Vandaar dat er al zo vroeg werd gezegd dat het een keizersnee zou worden. Maar die bloedingen krijgt ook niet iedereen hè, dus zelfs als het ervoor blijft, kun je alsnog wel een okee zwangerschap hebben. Maar natuurlijk maak je je zorgen, leuk is anders. Ze is gehaald met 37 weken. De eerste 3 opnames duurden 3 dagen, daarna mocht ik dan weer gaan. (met 27, 31 en 34 weken) met 35 weken weer en toen moest ik blijven tot de KS. Ik heb gewerkt tot week 31, kantoorbaan, dus dat had geen invloed.
Grote kans dat ie nog optrekt hoor. Ik hoorhelaas tot die 1 procent. Heb mn onderlangs achter liggen. Sinds vorige week af en toe wat bloedverlies en ziekenhuis in en uit nu. Helaas.mag verder geen groot bloedverlies of weeen krijgen en keizersnede is zeker... ik moet me er maar in berusten hier.. en hopen dat de kleine uk nog een poosje wil blijven zitten..
amai precies toch nog een aantal vrouwen die dit hebben gehad. Het komt slechts bij 0,2 procent van alle zwangerschappen voor dat hij echt blijft liggen tot op het laatste. Dus de kans is wel groot, maar je moet er maar bij zijn he... Ik kan er momenteel toch niet veel aan doen dan afwachten, helaas. Op die manier vind ik zwanger zijn maar niks
Is inderdaad niet echt plezant zo Deke, ik hoop ook elke echo dat de placenta wat is opgeschoven, maar tot nu toe helaas weinig verandering. IK vind het vooral zo moeilijk omdat je pas weet dat je teveel gedaan hebt als je bloedverlies hebt.... Dus houd ik me nu maar rustig. veel succes en denken aan het eindresultaat