omg. Arnhem-Apeldoorn->VROEGE geslachtsbepaling+lage prij

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MamaEsther, 30 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een echobureau in mijn eigen omgeving dat rond de 16 weken een geslachtsbepaling wil doen.. Meeste bureau's doen dat pas (met garanties) vanaf 18-20 weken en op 20 weken heb ik mijn SEO, dat vind ik te kort op elkaar..

Ik zou graag iets eerder nog even gaan babykijken (zeker ook omdat deze zwangerschap nogal vreemd en irreeel voor me is) en we willen enorm graag weten wat het geslacht is, zodat we ofwel al het roze weer van zolder kunnen halen, ofwel dat we kunnen gaan shoppen naar stoere jongenskleding..! ;)

Dus, wie weet er een echobureau in mijn omgeving die voor een reeele prijs (=30 euro) rond de 16 weken een geslachtsbepaling wil doen? Alvast bedankt.

Liefs
    Esther

2. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    ik kan je niet helpen met een buro op te geven in jou buurt,woon er namelijk zelf te ver vandaan
    ik weet wel dat je denk ik zelde een echo kan maken voor 30 euro?met geslachsbepaling? zou erg goedkoop zijn
    maar mischien heb je die buro,s wel natuurlijk

3. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Bij de meeste echobureau's liggen de kosten voor ENKEL een geslachtsbepaling tussen de 25 en 40 euro, ik heb het nl. niet over een volledige pretecho enkel over een korte geslachtsbepaling..! ;)

Liefs

4. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
  5. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Daar heb ik inderdaad gezocht, handige site! De bureaus die daar op staan willen alleen niet voor de 18-20 weken uitspraken doen over het geslacht.......

Liefs

6. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
    Ik heb het laten doen bij het echo bureau dat mijn 'gewone' echo doet. Daar kost het 20 euro. (10 euro voor dvd). Je kan het daar even vragen. Anders op zoek naar een echobureau dat bij een VK praktijk zit aangesloten (dus niet commercieel) die doen het vaak voor weinig.

Een vroege geslachtbepaling is niet eerder dan bij zon 16wk te doen. Daarvoor lijkt het geslacht te veel op elkaar. Bij mij lukte het bij 15wk 4d. En ik heb hier wel vaker gelezen dat het lukt rond die tijd.

Succes en veel plezier.

7. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Je bedoelt dat ik het gewoon bij de verloskundige kan vragen? Dat wist ik niet! Weet je dat zeker?

Liefs

8. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
    Mijn echobureau zit bij de VK in. (zelfde lokatie)
    Zij doen dus ook niet commerciele pretecho's

Als dat bij jouw VK ook zit zou ik het daar vragen.

9. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Nou ja het is geen echobureau wat bij onze verloskundigenpraktijk in zit, de verloskundige zelf heeft een echo apparaat! Wat dus inhoudt dat ik het de verloskundige moet vragen......... Zouden ze dat echt doen? Ik weet het niet hoor, klinkt me wat vreemd in de oren!

Liefs

10. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ik weet iemand die het met 16 weken doet, heeft het nog nooit verkeerd gehad.....maar zit wel in Brabant..interesse? pb me maar ff.

11. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
    Tsja,
    dat weet ik niet, of zij het zou willen doen.
    Ik zou zeggen, vraag het.
    Bij mij is het een echobureau in huis bij de VK.

Als zij het niet doet weet ze wellicht wel wie het wel kan doen.
    Succes

12. valentijn14

valentijn14 Actief lid

8 jul 2008
    280
    0
    0
    Is het trouwens dan wel betrouwbaar als je het zo vroeg laat controleren. Zal best een reden zijn dat ze vanaf 18wk doen...toch?

(sorry aan mijn antwoord heb je ook niks aan)

13. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    de man waar ik ben geweest doet het al jaaaaaaaaaaaaren enheeft het nog nooit fout gehad. Zo ook bij ons niet!

14. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
    mijn echoscopiste zei dat ze 16wk willen gaan invoeren als standaard. Bij 15wkn is het geslacht af en zou je het moeten kunnen zien.
    Bij 'ons' doen ze het altijd wel bij die termijn.

15. Debbieopzoek

Debbieopzoek Niet meer actief

Ag waarom zou je de tijd dwingen. Je kunt nu niet eenmaal altijd alles dwingen, of afdwingen. Ik bedoel wat is de noodzaak om het percee te moeten weten? Het is niet voor niks dat de 20 weken wordt aangegeven als betrouwbaar advies.

Je zult gewoon ff 6 weekjes geduld moeten hebben, het komt op mij nu over ofdat je percee een jongetje wilt, misschien is dat niet zo maar die indruk wek je door je vraagstelling. PS waarom is de zwangerschap ireeel? Het is toch al je 8ste keer als ik je lijstje zie lijkt erop dat je de klappen van de zweep inmiddels moet kennen toch?

Overigens ken ik een aantal voorbeelden waarbij het echobureau er echt naast zat, alleen met die verhaleb lopen zij zelf natuurlijk niet te koop!

16. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    MamaKitty, Brabant vind ik wel een beetje ver rijden hoor..... ;) Nee, ik zoek het wel wat dichterbij en als ik echt niemand vind, nou ja dan niet.....

Xaar, ik ga in ieder geval informeren, nee heb ik ja kan ik krijgen, toch?

Betreft de termijn waarop het zichtbaar is: als je mazzel hebt (of veel tijd) tijdens een echo, kan het in principe op 12/13 weken al zichtbaar zijn, zéker in 3D.. Heb meerdere, overduidelijke echo's gezien, zowel van jongetjes als van meisjes! ;)

Liefs
    Esther

En dit vind ik nu echt een rotreactie. Ik wil niks afdwingen, wat is dat nou weer voor onzin! Ik wil graag tussendoor nog een echo, omdat deze zwangerschap nogal onrealistisch voelt voor mij. Waarom, al gaat het je eigenlijk niet aan, is omdat het deze keer absoluut niet gepland is (en dat is nog een understatement) waardoor ik continu het gevoel heb dat ik A) uberhaupt niet zwanger ben, ik heb ook geen enkel kwaaltje en B) omdat ik er met alle wil van de wereld nog steeds niet van kan genieten. Ik wil het écht maken, tastbaar. Het is mijn allerlaatste zwangerschap, mijn allerlaatste kindje. En daar wil ik van genieten! EN wat is nou meer genieten dan even in je buik kunnen kijken?!

Daarbij, hoe kom jij erbij dat ik zogenaamd perse een jongetje zou willen?! In tegendeel, ik heb TOTAAL geen voorkeur. Een meisje is bekend, vertrouwd, en dat maakt mijn gezin een eenheid. Een jongetje zou totaal anders zijn en dat vind ik zelfs een beetje ENG. Ik zou, ondanks dat het mijn vierde is, zelfs opnieuw moeten leren hoe ik het zou moeten verschonen Maar anderzijds, ja, het zou ook wel leuk zijn en toch totaal anders, als afsluiter toch nog een jongen, maar daar gaat het me echt niet om.

Vervolgens is het onzin dat het geslacht pas op 20 weken betrouwbaar te zien is. Kolder, en verder ga ik er geen woorden aan vuil maken.

Ja, het echobureau zit er ook weleens naast. Dat weet iedereen. En?! MAG ik daarom niet gaan kijken van jou?

17. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    En daarbij vind ik het ZEER smakeloos om te zeggen dat ze na acht keer het klappen van de zweep wel kent. Jemig!

18. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Dank u.........! ;)

Opvallend trouwens dat in de vijf! hele berichten die debbie heeft geschreven geen vriendelijk woord te bekennen is.......... Tss, ernstig gevalletje van 'ik reageer mijn eigen frustratie af op anderen'?!

19. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Typisch een gevalletje van bordeline,vroeger ik denk zwaar verwaarloosd en nu letterlijk "opzoek" naar ruzie? :)

20. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    :) Je weet het leuk te brengen! =D>

Deel Deze Pagina