Ik ben nu 40 weken en 2 dagen. De gyneacoloog heeft gezegd dat als de bevalling niet binnen de week natuurlijk op gang komt, ze graag via oxytocine (weeënopwekkers) de bevalling wil inleiden. Graag had ik jullie ervaringen hiermee. Is het echt zo erg als ik overal lees? Ik hoor vooral dat de bevalling dan veel langer duurt, de weeën pijnlijker zijn, etc.
Ik ben met 38.4 ingeleid en heb een bevalling van ong 8 uurtjes gehad. Nadat ik infuus kreeg etc kwamen ze erachter dat mn eigen lichaam ook weeen maakte dus infuus naar beneden. Heb het niet als erg vervelend ervaren zou het zo weer doen!
Persoonlijk zou ik me alleen in laten leiden als daar een medische noodzaak toe is of ik echt richting de 42 weken zou lopen. Ben zelf bijv nog heel makkelijk en spontaan bevallen met 41+2 en 1. Maar is natuurlijk aan jou.. En net zoals spontane bevalling veel van elkaar verschillen zal dat ook zo zijn met ingeleide bevallingen: de ene is hels de ander enorm verloopt heel vlot.
Met weeenopwekkers vond ik de pijn inderdaad erg heftig en was pijnstilling noodzakelijk. Bij mijn laatste ook ingeleid, om 7 uur melden in ziekenhuis, meiske om 15:30 geboren en om 19:30 waren we weer thuis, dus niet extreem lang.
Ik ben nu op 40 + 3 en heb nog geen weeën, baby ligt wel met hoofdje naar beneden maar is nog niet ingedaald en heb nog geen ontsluiting. Ze willen me volgende week laten inleiden maar dan is naar het schijnt volgens de gyn de kans op een keizersnede ook groter. @Muisje en Didi, was jullie kindje toen al ingedaald toen ze begonnen met inleiden of nog niet?
3 bevallingen gehad, alle drie niet ingedaald. Bij de laatste zijn ze al vroeg begonnen met strippen, om te zien of dit zou helpen. Dit gaf wel wat ontsluiting, maar ze bleef huizenhoog liggen. Daarom ingeleid want ze was ook 4kg.
Als je nog helemaal geen ontsluiting hebt, moet je wel rekening houden met dat dát eerst nodig is. Wisselt per zkh maar meestal met gel of een balloncatheter. Dit kan rustig 1-2 dagen duren, voor je aan de 'echte' bevalling begint. Ik vond dat zelf best frustretend. Toen ik eenmaal 2-3 cm had hebben ze de vliezen gebroken en kreeg ik vanzelf weeën(storm), na 4 uur is onze dochter geboren.
2x ingeleid. Vond het goed te behappen. Geen pijnstilling, geen hechtingen, en dat alles binnen 5 uur max . Ik zeg: gewoon doen. Over je heen laten komen.