Maansverduistering

Discussie in 'De lounge' gestart door annetske, 10 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Voor de mensen die het intreseren ;)

Vanavond is er een totale maansverduistering. De maan komt verduisterd op en het is volle maan. Ik hoop dat het hier te zien is, want het is weer eens bewolkt in het hoge noorden haha ;)

Zaterdag maansverduistering

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Altijd leuk om te zien! idd in het noorden weer bewolkt , ben benieuwt of we daad werkelijk wat gaan zien.

3. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Hier (het zuiden) is het tot nu toe onbewolkt.
    Hopelijk blijft het zo,wil die maansverduistering ook wel eens zien.

4. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    o eens kijken of we dan wat zien! moet je wel opschieten he van half 5 tot kwart over 5 is het te zien?!

5. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    leuk dat ik dit hier nu lees want anders zou ik het niet weten.. ga zeker kijken of ik het goed kan zien vanmiddag :D
    wil dat ook weleens zien woon in het zuiden maar de zon schijnt hier wel nog steeds dus hopelijk is het een keer duidelijk te zien hier :D

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Als het wat helder is dan fiets ik met mijn zoon het dorp uit even, boven de weilanden is het altijd te zien dan. Denk dat mijn zoon het ook leuk vind, die is nl. fan van de maan en de sterren haha.

7. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    goed idee! nou wonen wij hier al helemaal in het achterste deel van tilburg, echt aan de rand, en hier is al veel natuurgebied maar mijn dochter vind het vast ook leuk om even te gaan fietsen , als ik 5 min fiets zit ik echt tussen de weilanden en wellicht zie ik het dan nog beter :D kunnen we meteen even door fietsen richting opa en oma haha hoop echt dat ik het niet vergeet straks :p

8. me83

me83 Niet meer actief

ohh wat leuk.. hopelijk minder bewolking als vorige keer met de sterrenregen.. zag toen geen fluit.. en het is zoo mooi.:D

9. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik was toevallig vannacht even wakker en zag dat het volle maan was..... heel de badkamer was verlicht :p

10. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik ga mooi eens proberen te kijken met mijn kindjes en mooi fototjes van proberen te maken hi hi

11. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Hopelijk kunnen we het zien vanavond, vind het toch altijd wel speciaal.

12. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hier wordt het helder inmiddels :) als het zo blijft dan ga ik 16.15 uur met mijn zoon richting de weilanden! met fototoestel uiteraard ;)

13. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    ja het was zeker licht buiten he ik stond te roken op balkon en ik dacht dat ik in de spotlights stond.
    ;)
    ja foto's maken hoor als jullie het zien!

14. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    nou ik zie hier helemaal niks, ben ook niet ervoor naar buiten gegaan omdat het al een tijdje bewolkt is inmiddels.. geen zin voor niks in de kou te staan haha..

15. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Net een stukje gezien , mooi hoor. In het begin zat hij nog achter de bomen.

16. mv3hartendiefjes

helaas was er niks te zien en we hebben toch nog redelijk stukje er voor gelopen helaas

17. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ooo nu snap ik het ik heb het dus gezien, vond het al raar dat het de maan steeds voller werd :D

18. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hier heb ik het wel gezien. eerst bewolking dus wij weer op naar huis en toen zag ik de maan tussen de bomen door en het einde hebben we mooi kunnen zien. zal een paar foto's plaatsen van vanavond.

Mijn zoon was onder de indruk. Vond het maar gek dat de zon een hapje uit de maan had genomen en toen de maan weer rond was zei hij inene: kijk mama de maan heeft de zon uitgepugd! haha geweldig toch :)

Bekijk bijlage 205652
    Bekijk bijlage 205654

19. mv3hartendiefjes

erg mooi fototjes zeg:D

20. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    wauw mooie foto's erg jammer dat ik het hier niet kon zien zeg.. echt heel apart :D

Deel Deze Pagina