Ik heb 13 maart een miskraam gehad en 21 maart een echo waaruit bleek dat mijn baarmoeder al helemaal schoon was. Nu was gisteren mijn nod en heb ik net een test gedaan, er stond 'zwanger'!! Maar nu vraag ik mij af of ik echt zwanger ben of dat er nog hcg in mijn lichaam zit van de zwangerschap/miskraam van vorige keer??
Het valt niet uit te sluiten dat het toch om een restje hcg gaat van de vorige keer. Enig idee wanneer je je eisprong had? De enige manier om direct na een mk een nieuwe zwangerschap vast te stellen, is echo. (Tenzij je na je mk een blanco zwangerschapstest hebt gehad.) Suus
Ik heb na miskraam geen test meer gedaan. Maar de test die ik met zwangerschap heb gedaan was al met een heel zwak streepje, dit omdat ik met 6 weken een miskraam heb gehad maar het vruchtje met 4 weken al 'gestopt' is.
Ja! Niet met een streepje, maar digitale test. Al na 1 minuut stond er zwanger. En vorige keer duurde het in mijn ogen veel langer!
Dan zal het vast om een nieuwe zwangerschap gaan. Maar alleen na een echo weet je het zeker. Vast voorzichtig gefeliciteerd! Suus
Wat je zou kunnen doen, is even een streeptest halen, en dan morgenochtend testen en 3 dagen later nog eens: als de streep dan donkerder wordt, kun je er wel redelijk van uitgaan dat het een nieuwe zwangerschap is. Het zou snel zijn, maar is niet onmogelijk....
Maar als zelfs een digitale test al meteen zwanger aangeeft, dan zal de streeptest waarschijnlijk ook morgen al vet uitslaan en zul je geen verschil zien over een paar dagen. Je zou dan beter bij de HA je hcg kunnen laten prikken, en over een paar dagen weer. En het is zeker niet onmogelijk dat je nu alweer zwanger bent. Vrouwen zijn na een mk extra vruchtbaar, statistisch gezien.
Net de vk maar even gebeld. Helaas moet ik gewoon even een week tot 1,5 week geduld hebben en dan nog eens een test doen om te kijken of het dan nog positief is. Dus weer wachten, wachten, wachten.....
Hoeft niet hoor. Als je nu naar de huisarts gaat en je hcg laat prikken en vrijdag nog eens, dan weet je of het om een nieuwe zwangerschap gaat of niet.
Zoals Suus al zegt weet je het met hcg prikken het snelst en het duidelijkst! Ook kun je dit zelf een beetje doen door met een kruidvat test vandaag te testen en een paar dagen later nog eens. Die zou dan duidelijk donkerder moeten zijn en als dat is dan is de kans er groot dat het een nieuwe zangerschap is, succes!
Net ook de huisarts maar even gebeld, maar ze gaan geen bloedprikken helaas. Ze heeft mijn hele verhaal over miskraam aangehoord en zei dat ik er toch eigenlijk wel gewoon vanuit moest gaan dat ik gewoon weer zwanger ben! Bij een zwangerschap van 4 a 5 weken zou het hcg nu al wel uit mijn lichaam moeten zijn en omdat mijn test echt MEGA positief is zou het erg onwaarschijnlijk zijn dat het van de miskraam nog is. Ik wil het natuurlijk heel graag geloven, maar durf het nog niet goed. Ben ook wel misselijk maar heb het idee dat dat net zo goed kan komen doordat het allemaal zo spannend is! Wat een gedoe allemaal...
Oké, maar krijg je dan wel een echo??? Want dat is echt de enige manier om het zeker te weten. Ik vind de theorie van je huisarts wel erg kort door de bocht. De kans is inderdaad groot dat het een nieuwe zwangerschap is, maar helemaal zeker kun je dat niet weten. Ook vroege zwangerschappen kunnen soms lang hcg produceren. Meestal niet, maar het is niet uit te sluiten.
Nee ik krijg ook geen echo! Helemaal niets, ik moet gewoon afwachten. Over een paar dagen/week nog eens een test doen en als die nog positief is de vk bellen. En dan krijg ik met ±7 weken een echo ivm vorige miskraam.
Jeetje, wat raar. Ik ben ook een keer zwanger geweest direct na een miskraam, en toen moest ik van de HA linea recta naar het ziekenhuis om een echo te laten maken, omdat je nooit helemaal zeker kan weten dat het om een nieuwe zwangerschap gaat. Ik zou overigens wel denken dat dat bij jou ook het geval is hoor, een nieuwe zwangerschap. Nog lang wachten dan, tot 7 weken...
Ja is inderdaad wel balen dat ik nog zo lang moet wachten! Ik zei dat tegen de huisarts dat ik na het meemaken van de miskraam het niet zo fijn vind om die onzekerheid te hebben, maar ze vinden het nog te vroeg nu om iets te gaan doen. Maar over een week bel ik de vk hoop ik met het nieuws dat de test nog positief is en dan hoop ik dat ze zo snel mogelijk de echo plannen!!
Ja, dat hoop ik ook. Na de eerste miskraam kreeg ik bij volgende zwangerschappen altijd bij 6 weken een eerste echo, en bij bloedverlies vaak nog wel eerder... Hoop dat je eerder terechtkunt, want dit is een spannende periode. Veel geluk! Suus