hallo meiden, ik als angststoornis patient heb effe een vraag. er komt straks een vriendin bij me eten, en die is recent op vakantie geweest in argentinie. mij angst is dat ze een enge besmettelijke ziekte mee neemt en oveedraagt op mijn dochter. misschien slaat t nergens op, maar ik ben nu eenmaal vatbaar voor dit soort hersenspinsels. zou dit soort dingen ook in jullie hoofd opkomen? alvast bedankt!
Hier ook bekend met angst/paniekklachten maar hier heb ik idd ook geen moeite mee. Ik ben meer het type van "zal je net zien dat haar vliegtuig neerstort" etc etc
Nee in mij zou het niet opkomen. Maar het lijkt me wel vervelend als je je hier druk om maakt. (Voor jezelf bedoel ik dan)
Nee, niet met dat. Ik heb het wel met buikgriep. Als een vriendin/kennis op de koffie wilt komen waarvan ik weet dat zij of haar gezin aan de diarree en/of spugen is geweest dan zeg ik af.
Ik ook, maar andersom ga ik ook niet bij mensen op visite als ik net wat voor griep dan ook maar heb gehad, met een verkoudheid wel.. Maar dit zou niet in mij opkomen, tenzij ze net een enge ziekte in dat land hebben ofzo?!
Nee dit komt niet bij me op. Mijn zus is in feb terug gekomen van een 3 maanden vakantie naar Argentinië. goed nieuws! we leven hier allemaal nog En niemand die ziek is geworden. Misschien helpt het? Maar de "ziektes" die je daar op kunt lopen. Zijn niet besmettelijk. En het zijn dingen waarbij je in veel landen moet opletten. Zoals niet uit de kraan drinken, geen voedsel van kraampjes etc. Kan alleen vervelend zijn voor de gene die dat doet. Weet deze vriendin van je angststoornis? Anders bel je haar gewoon even op met wat je nu voelt en dan kan zei wel zeggen of ze ziek is of niet. Misschien dat het wat oplucht.