PCO.. meerling?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by lievebeeb, Jul 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lievebeeb

lievebeeb Actief lid

Mar 17, 2010
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen idee of mijn vraag hier goed stel...

In eind mei is er bij mij PCO geconstateerd.
    Omdat ik in april/mei bleef vloeien heb ik toen primolut gekregen zodat de bloeding stopte en er bloed kon worden geprikt om te bepalen of ik daadwerkelijk PCO heb.

Dit primolut kuurtje heeft mijn cyclus (ws eenmalig) hersteld en ik ben met een beetje hulp van ovulatietesten zwanger geworden!

Maar nu mijn vraag; ik had iets van 17 follikels te zien op mijn echo begin mei. Heb ik nu meer kans op een meerling? (ookal heb ik dus geen clomid gebruikt)

Wie kan me antwoord geven?
    Heb pas halverwege augustus een echo en ben al behoorlijk dik.... :)

Liefs, LB

2. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

Nov 8, 2012
    1,961
    4
    38
    Female
    Hi,

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee. Ik heb ook PCO, dus heb een mooie kralenketting vol follikels rondom mijn eierstokken. Maar die 'doen niets' zeg maar. Die zitten er te zitten. Nu met Clomid zijn er 3 gaan groeien en staat er minimaal 1 op springen.

Het dikker worden kan natuurlijk ook liggen dat je darmen flink aan het rommelen zijn etc. Dus dat die meer naar voren komen te liggen. Maar voor het zelfde geld zit er meer dan 1tje in.

Aan mijn antwoord heb je dus vrij weinig, maar ik wil je wel feliciteren met je zwangerschap!! Spannend. Het is al héél snel midden augustus. Ik hoop dat de tijd een beetje mag vliegen voor je :D.

3. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Bij PCOS is het zo dat je heel veel cystes in je eierstokken hebt. Cystes bevatten geen eicel en kunnen niet beschouwd worden als groeiende follikels. Door al die cystes is het juist heel moeilijk om tot een eisprong te komen, omdat je hormonen niet in balans zijn en er daardoor geen dominante follikel groeit. Je hebt door PCOS dus geen verhoogde kans op een meerling. De kans dat er meer follikels gegroeid zijn, is juist kleiner. Ik zou dus niet van een meerling uitgaan.

Het sneller groeien is wel normaal als het om een tweede zwangerschap gaat. Hier ook al met 6 weken een duidelijke buik en met 10 weken leek ik minimaal 20 weken. Terwijl het de eerste keer pas met een week of 16-17 een beetje zichtbaar was. Dus ook dat zegt niks over de aanwezigheid van een meerling.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

4. lievebeeb

lievebeeb Actief lid

Mar 17, 2010
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie antwoorden en felicitaties!
    Ik ga/ging er eigenlijk ook niet vanuit, vroeg het me alleen af :)
    Vriendlief zou echt flippen als er 2 in mijn buik zitten :D

Ben nu volgens mijn berekening 5 weken en 'savonds kun je echt niet om m'n buik heen. En we wilden het toch nog wel zo'n 5 weken stil houden.. :p

Share This Page