Schimmel in bevroren moedermelk?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door tupp, 7 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze vriezer is laats half ontdooid en toen weer bevroren. Denk ik tenminste, hij zat vol ijspegels. De moedermelk kwam er zo uit (zie foto) Zou dat schimmel zijn? En hoe kan dat nou in die dichte potjes komen? Heeft iemand dit wel eens gehad?

Bekijk bijlage 399824

2. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    hmmm weet niet wat het is, maar ik zou het niet riskeren ... mss lucht aangekomen vooraleer het in vriezer ging?

3. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hoe lang heeft het in de vriezer gestaan??
    Lijkt iets van vriesbrand... Schimmel lijkt me onwaarschijnlijk uit de vriezer?
    Heb je niet in de gaten gehad dat hij ontdooid is geweest?
    Zou het echter niet riskeren om het nog te geven...

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik had het al weggegooid, het zat in alle bakjes dus ruim een liter moedermelk door de afvoer. :( Gelukkig werk ik nog niet.

De 'oudste' melk was van half april. Ik wil het niet langer dan drie maanden bewaren, maar zelfs dat red ik meestal niet eens. Dus het kan nooit te oud zijn geweest.

Ik heb achteraf pas gemerkt dat er iets mis is gegaan met de vriezer. Er hingen ineens dikke ijspegels en ijsplakken aan de lades. Maar ik heb niet het idee dat het echt helemaal ontdooid is geweest. We hebben verder bijna alleen brood in die vriezer liggen en daar hebben we gewoon van kunnen eten.

5. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Ik denk dat het ijs kristallen zijn door het licht ontdooien.

Ik kwam onder in de vriezer nog een bv ijsje tegen van vorig zomer (ja ik schaam me diep) en die zag er hetzelfde uit.

Wel erg balen dat je zoveel melk hebt moeten weg gooien.

Gaat het je lukken je vooraf weer op te bouwen? Ik zou anders wel een paar keer voor je willen kolven als het je niet lukt.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Rian: wat lief van je, dank je wel voor het aanbod. Ik heb het erg luxe geregeld. In augustus ga ik pas weer werken, dus het lukt makkelijk om voor die tijd een voorraad op te bouwen. En dan is onze zoon al weer 9 maanden, dus kan ik zelfs nog ander drinken geven.

7. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Ziet er idd vreemd uit, ik zou het ook niet riskeren.
    Schimmels, zoals spruw, gaan niet dood in de vriezer, maar ik kan me ook moeilijk voorstellen dat ze zo hard groeien in die 2 maandjes tijd.
    In ieder geval heel erg balen voor je!

8. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Wat fijn dat je nog zo lang thuis kunt zijn met hem! Hopelijk tegen die tijd weer een mooie vooraad in de vriezer!

Doet pijn in je hart hé moedermelk weg gooien. ..

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als ik nu al zou werken, was het wel even een paniekmomentje geweest denk ik. Maar nu viel het wel mee eigenlijk: ik ging gelijk in praktische modus. (Hoe los ik het morgen met ons uitstapje op... Dan neem ik hem gewoon mee.) Nu zei mijn bazin ook al: als dit gebeurt als je wel werkt, is het ook overmacht en meld je je gewoon een dag ziek.

10. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Door jouw topic ben ik ook even na gaan denken: wij vertrekken vrijdag op vakantie en dacht ineens 'als de stroom maar niet uit valt als we weg zijn en alle melk ontdooit in de vriezer!'...
    Breng het nu allemaal naar mijn schoonouders, dan kunnen ze in ieder geval nog een oplossing zoeken als het bij hun gebeurd!
    Kreeg het er al benauwd van...

Deel Deze Pagina