ben nu een ereader aan het uitzoeken voor mijn verjaardag. op bol.com zie ik de glo refurbished voor 80 euro en de glo hd voor 130 euro. refurbished maakt mij niet uit er zit toch 2 jaar garantie op. maar is het 50 euro extra waard voor die hd? heeft iemand hier ervaring mee? ik kan verder niet veel verschil vinden, glo is qua geheugen uit te breiden en de hd niet, maar op beiden kunnen standaard al meer boeken als dat ik ga lezen denk ik zo. of zal die hd kwaliteit dan echt zo veel beter zijn dat hierdoor het prijsverschil hoog is?
Op de site van kobo zelf kun je verschillende soorten met elkaar vergelijken en vanaf daar kijken wat het beste bij je past. Daar staan alle verschillen uitgewerkt per categorie.(Kobo device comparison, ff googlen) Ik ben zo uiteindelijk bij de aura uitgekomen, omdat deze oa meer geheugen (intern en uitbreidbaar) dan de Glo/Glo hd (4+32 tov 2+32/4+0) en een ontspiegeld scherm, wat ik belangrijk vond omdat ik veel buiten zit. Kwa prijs zat hij er precies tussenin, toen 99,95.
aura kan ik online te koop alleen de nog de h20 vinden, die kost 180. is wel erg veel. en ik zie ook het verschil in pixels tussen de glo en glo hd maarja levert je dat nu echt super veel verschil op tijdens het lezen?
Ik heb ook de aura, maar toen ik er laatst een voor mijn moeder zocht viel het me ook op dat ze niet meer te krijgen zijn. Wel een nog duurdere versie, zoals je hierboven al zei. Ik vind de aura zelf het fijnst want die is 6,8 inch ipv 6, en daar zijn er niet zoveel van. Leest toch net even wat fijner een groter scherm. Voor mijn moeder heb ik toen een nog nieuwe aura h2o op marktplaats kunnen kopen, dat zou je ook kunnen proberen.
Had ik toen ook problemen mee, dat hij moeilijk vindbaar was. Heb m zelf uiteindelijk besteld bij klein.nl maar volgens mij heeft Bcc (en misschien zelfs dixons) hem ook nog.
Ik heb de kobo aura en die bevalt mij prima. Voor mij zou HD weinig meerwaarde hebben. Wat ik belangrijk vind is dat er een lampje in zit (zo handig) en het scherm ( E-ink) zodat het ook in de zo'n goed te lezen is
Ik heb de kobo glo en ik lees er prima op. Mij was de extra grote cd aura of de hd t me niet waard. Ik heb ze in de winkel nast elkaar gezien en toen een keuze gemaakt
Ik heb de HD en ben er heeeeel blij mee, mijn man heeft hem ook. Heb hem bij een gewone glo gehad en ik vond de HD echt mooier en fijner. Heb er heel veel boeken op en hij is nog lang niet vol. Dus qua geheugen kan dat bijna geen beperking zijn, je kunt er zoooo veel boeken op zetten. Ik raad dus echt de HD aan, ga je heel lang heel veel plezier van hebben. Maar dat is natuurlijk wel mijn persoonlijke mening.
Als dan toch voor een Kobo gaat, ga dan voor de Aura H2O. Flink prijskaartje, maar ik heb er nog geen tel spijt van gehad!!
Ik heb alleen ervaringen met de glo HD. Ik vind deze in ieder geval heel erg fijn en heerlijk lezen. Ik vond de meerprijs tov een gewone Glo (niet refurbished) het wel waard. De Aura h2o heb ik ook over getwijfeld, maar die vond ik dan wel weer net te duur.
Hier de Glo HD. Mijn Sony ging stuk en ik wilde er een met lampje er in. Mijn vriend heb ik laten kijken wat er in de buurt kwam en dat was deze