hoe maak jij je fotoalbums?

Discussie in 'De lounge' gestart door julia80, 23 sep 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.404
    113
    Heel erg, maar ik heb sinds het babyjaar van kind 2 geen fotoalbums meer gemaakt... gelukkig wel netjes alle foto's bewaard dus nu ben ik eindelijk bezig met alles doorspitten. Ik wil steeds foto's van een paar jaar bundelen in 1 album. Alleen vraag ik me af: ga ik voor elk kind een eigen album maken met daarin zijn/haar eigen foto's en foto's samen met anderen erin? (er zit dus dan deels overlappende foto's tussen de albums).
    Hoe doen jullie dat?

En ik heb altijd kruitvat en hema gebruikt vroeger, vond ik redelijke kwaliteit. 1 keer albelli maar vond ik de meerprijs echt niet waard. Hoe is dat nu? welke raden jullie aan?

2. Kundera

Kundera Actief lid

14 aug 2013
    485
    328
    63
    Ik heb alleen 1 kind dus dat is qua keuzes makkelijker. Hij is nu 1 en in het eerste jaar maakte ik voor elke maand een album omdat er zo veel verandert binnen een jaar. Ik denk dat ik vanaf nu 1 per 3 maanden maak of zo.
    Ik heb verscillende geprobeed maar vind wua gebruikersgemak en kwaliteit Once Upon echt de beste en het geld waard.

3. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.710
    7.188
    113
    Vrouw
    Ik doe het met Kruidvat fotosoftware, maar hij maakt er Cewe boeken van. Dus zal hetzelfde zijn als dat.

En ik heb voor de oudste twee kinderen een boek per jaar voor de eerste 3 jaar. Toen werd de derde geboren en werden al die foto's me wat veel. Kind 3 heeft wel een eigen album voor z'n eerste babyjaar en voor de jongste ben ik daar nu ook mee bezig. Verder maak ik een fotoalbum van onze zomervakantie apart en dan nog een jaarboek (op kalenderjaar, zonder vakantiefoto's). En dan krijgen de kinderen geen eigen boek meer.

Keuze om gewoon één album per jaar te doen is inderdaad ook dat veel foto's dan overlappen. En eigenlijk vond ik het gewoon niet te doen qua werk.

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    Ik inpricie gebruik ik albelli, maar 't grootste probleem van fotoboeken maken is t maken opzich... ik loop dus 2 jaar achter...
    Ik heb 2 kinderen maar maak maar 1 boek per kalenderjaar. Als ik zie hoeveel fotoboeken er nog bij onze ouders liggen van vroeger geloof ik niet dat m'n zoons er later km gaan vechten. En anders heb je alsnog veel dubbele foto's.

5. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik heb voor mijn beide kinderen een 0-2 boek gemaakt en het is de bedoeling om vanaf de geboorte van de tweede jaarboeken te maken waar ik alles in zet: vakantie, verjaardagen, afzwemmen etc. Ik moet daar alleen nog aan beginnen :roflmao:. Bijzondere reizen krijgen een eigen album. Ik maak ze bij Albelli. Altijd wel een kortingscode beschikbaar!

6. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.675
    113
    Vrouw
    Ik loop jaren en jaren achter. Mede doordat wij heel lang foto's (van 13 jaar!) op een harde schijf hadden staan die we niet meer geopend kregen. 2 jaar geleden eindelijk een bedrijf gevonden die het wel voor elkaar kreeg en we dus alle foto's weer terug hadden.
    Toen heb ik voor onze oudste dochter 1 album gemaakt met alle high lights van geboorte tot dan toe.
    En de rest van haar foto's op een usb stick erbij.
    Ik wil eigenlijk voor elk kind een album maken. Gewoon omdat het leuk is dat ze als ze eenmaal de deur uit zijn elk een eigen album hebben met foto's uit hun jeugd.
    En ik wil eigenlijk albums maken voor onszelf om te houden.

7. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.404
    113
    Bedankt voor de reacties tot dusver! Fijn om te horen dat ik niet de enige ontaarde moeder ben ;)
    Meer reacties zijn welkom!

8. Seffie

Seffie Fanatiek lid

17 apr 2019
    2.270
    2.618
    113
    Vrouw
    Ik ben toevallig laatst begonnen met albelli. Eerst die van de oudste (4,5 jaar), zijn eerste jaar. Nu bezig met het eerste jaar van de jongste (9maanden) want ik was de coronatijd een beetje zat dus 2021 etc doe ik later wel.

Dus 1 boek per jaar en wel per maand verdeeld ongeveer 8 bladzijden per maand. Genoeg plek voor foto’s. Ik wacht een op de aanbieding voor gratis bladzijdes.

9. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Haha nee hoor hier ook!
    Oudste heeft een babyboek van het eerste jaar en een boek 1-5 en de jongste nog niets. Ik wil deze week een nieuwe laptop kopen en dat gaan opstarten. Eerst een babyboek van het eerste jaar, dan 1-5 voor hem en dan 5-10 voor de oudste. Ik wil dus per 5 jaar een boek maken per kind, en een babyboek. Ik maak ze bij albelli, vierkant, XL en platliggende pagina’s.

Ik vind persoonlijk jaarboeken een beetje teveel van het goede. Als ik straks bij ben zou ik ook wel per 5 jaar familie albums willen maken. Maar eerst hier maar mee beginnen.

10. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb vorig jaar 11 jaar achterstand aan fotoboeken weggewerkt :), 2012 t/m 2023. Ik ben nu bij t/m april dit jaar.

Ik heb voor alledrie de kinderen een fotoboek van het eerste jaar en verder geen individuele boeken gemaakt.

Ik heb van een paar jaar alle foto's in één jaarboek gedaan, maar na twee boeken zo gemaakt te hebben, realiseerde ik me dat ik die boeken zo zwaar vind dat ik ze niet snel even uit de kast pak, dus sindsdien deel ik de foto's in in twee of drie boeken per jaar, chronologische volgorde.

Afgelopen jaar heb ik alle boeken bij Albelli besteld. Eerder ook bij de Hema en nog wat andere aanbieders besteld, maar ik vind de software van Albelli prettiger. En natuurlijk houd ik daar de aanbiedingen in de gaten.

11. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Ik maak alles bij smartphoto, al jaren tevreden over.
    Beide kinderen hebben per levensjaar een boek.
    Daarnaast maak ik nog algemene boeken voor onszelf, meestal is dat wel een langere periode, net hoe het uitkomt qua gebeurtenissen, maar max 3 jaar per boek.
    Ik heb dus zeker overlap in de boeken, maar dat vind ik niet storend. Grote vakanties krijgen nog een apart boek, kleinere vakanties komen gewoon in de andere boeken.

Het meeste werk is foto's uitzoeken, maar dat is een kwestie van bijhouden en vooral niet alle foto's bewaren. Hoe minder foto's je hebt, hoe sneller klaar met uitzoeken.

12. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.199
    531
    113
    Ik loop ook heel veel jaarboeken en vakantie boeken achter en ben sinds korting op de albelli fb groep en als ik zie wat er mogelijk is ben ik voorlopig nog wel bezig maar krijg daar ook veel inspiratie van

Deel Deze Pagina