Mijn kind is mijn prioriteit. Ik heb geen kind gekregen om hele dagen niet te zien. Als ik 4 lange dagen zou werken en ik had een paard dat tlc nodig had, dan zou ik dat toch echt (voor een gedeelte) uitbesteden. Mijn beesten zijn me alles waard, maar mijn kind staat toch echt op nr. 1!
Hoi, Ik heb ook een eigen bedrijf, eentje waar ik 24/7 mee bezig ben, een hotel met een cafe restaurant erbij. Ja, en dan moet je keuzes maken, en mijn keuze is nu om ervoor te gaan
Je huidige leven met een kleine erbij zal wel echt heel druk worden, Maar met goede opvang erbij zou het kunnen. Het hangt er vanaf: hoeveel energie je hebt (heb je nog zin na een hele dag hard werken en je kindje verzorgen om ook nog paard te rijden en evt voor je eigen zaak te werken). Hoe je je dagen wilt indelen (hoeveel tijd stop je in huishoudelijke taken, werk, kindje, paard rijden, boek lezen, bankhangen etc). Hoeveel van de opvoeding je zelf wilt doen (0, 1, 2, 3, 4 of 5 dagen KDV/opa-oma oid). Hoe jij de zwangerschap doorkomt (supergoed, of veel kwalen, noodzakelijke bedrust oid). Hoe jullie kindje is (rustig, veel aandacht, veel slapen, veel huilen, veel ziek). En uiteindelijk ook waar je prioriteiten liggen. DIe prioriteiten vormen zichzelf als het nodig is ze te stellen. Tja en als je nu al denkt keuzes te moeten maken. Zou ik gaan voor wat jij het leukst vind en dat is je eigen zaak en je paard. Als je eigen zaak nu begint te lopen heb je nog zeker een paar mnd om deze nog beter te laten lopen voordat er een kind is . En voor je paard en jou is het ws ook wel nuttig om een bijrijder te zoeken. Voor de laatste weken van de zwangerschap en als je kindje er is, is het denk ik af en toe wel fijn om af en toe wat rustmomenten in te bouwen. Succes met je dilemma en prioriteiten stellen enne zwanger worden
Hier precies dezelfde combi alleen met dat verschil dat manlief de eigen zaak heeft en ik 2 paarden heb. Kleintje 2 is onderweg inmiddels, alles gaat super. Merk wel dat de paarden aan bod komen als er tijd over is, maar we hebben veel weidegang dus dat is geen probleem! Kindje gaat voor alles, dat moge duidelijk zijn, maar wij zijn heel happy met ons leven!
Het is ook niet dat ik geen keuzes wil maken, maar dat ik het moeilijk vind om de juiste keuze te maken... Ik wil het kindje eigenlijk ook maximaal 3 dagen wegbrengen, anders moet je er nieteens aan beginnen vind ik. Maar als je zelf voor een keuze staat is dat erg moeilijk. Als ik rationeel denk ga ik voor de minderleuke baan, dit verdient goed en voorziet in goede voorzieningen (pensioen, vakantiegeld/dagen, zorgverzekering, verlof e.d.) maar is niet zo leuk... Als ik de emotie laat spreken kies ik voor mijn bedrijf. Ontzettend leuk om te doen, flinke investering gedaan aan het begin van het jaar, maar harder/meer werken om hetzelfde te verdienen als bij de baan. En dan hebben we het nog niet over pensioen, zorg, vakantie, ziekte e.d. Ik hoef ook nog niet per se nu te kiezen, ik kan het er op aan laten komen en eerst maar zien zwanger te worden en dan verder kijken. Maar ik bereid me toch graag voor op zulke keuzes. Maar aan de andere kant, zoals gezegd, er kan nog heel veel veranderen en je kunt je niet overal op voorbereiden... Mijn man heeft trouwens wel gezegd dat als ik besluit te stoppen met de zaak hij wil dat ik naar een andere baan ga uitkijken waar ik het meer naar mijn zin zal hebben. Maar dat is ook makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk...