woningruil

Discussie in 'De lounge' gestart door Eefje28, 12 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Hoi!

Zijn er hier meiden die dat gedaan hebben?
    Hoe is dat bevallen?
    Ik wil zelf heel graag verhuizen (Van provincie groningen naar Almere) Maar de wacht tijden zijn zo lang.
    Dus lijkt me dit een goede optie?

2. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Sorry, zou het zelf niet willen. Ben een geboren drent en getrouwd met een groninger. Maar ik ben een beetje nieuwschierig waarom je graag naar almere zou willen vertrekken??
    Als ik vragen mag?

3. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik heb er weleens aan gedacht, maar we zijn afgehaakt vanwege de vele haken en ogen. vooral dat de woningbouw het laatste woord heeft en dus gewoon alles kan afblazen vonden wij nogal irritant. maar goed, dat was binnen dezelfde stad. naar een geheel andere provincie daar heb ik geen ervaring mee. het lijkt me behoorlijk complex.

4. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Wij hebben het zeven jaar terug gedaan (van Amsterdam naar Alkmaar) en zitten nu weer in een procedure om de kant van Schoorl op te gaan en alles lijkt nu goedgekeurd te zijn. Ik vind het een ideale manier, omdat er dus mensen zijn die graag naar B willen en mensen die in B wonen graag naar A willen. Ik vind het top dat dit mogelijk is.

5. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    @Janna: Jij hoeft het niet te willen :D Qua werk zijn daar meer mogelijkheden voor vriend. Er woont daar familie van me en ben hier wel uitgekeken ;) ben toe aan verandering. Gewoon iets persoonlijks.

@blup: Ja daarom ook mijn vraag..ben daar ook heel benieuwd naar.

@nikita23: Ah, dus het is wel te doen? Fijn om te lezen

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.056
    2.193
    113
    Brabant
    wij hebben het gedaan, 4 maanden geleden.
    Was in dezelfde plaats en met mijn moeder. Wat een ontzettend pluspunt was, want logistiek is het een drama!
    Je gaat in 1 dag over, dus je verhuist tegelijk.
    Probeer dan het overzicht maar weer te krijgen;)
    en dan zit je in je nieuwe huis en moet je nog gaan klussen...
    Terwijl alles dus al in je huis staat. Erg lastig.

Het scheelde dat wij de kinderkamers al konden doen, omdat mijn moeder die leeg kon maken, maar voor de rest hebben we alles na de verhuizing moeten doen.
    En we zijn nog niet klaar, haha

maar goed, we zijn er wel HEEL blij mee, want nu hebben een groot huis(je) met tuintje!!

Dus: zeker er goed over nadenken! en houd rekening met de nieuwe huurregels!

7. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    leuke stad almere :)

hebben zelf een koophuis, dus nooit gedaan.
    zouden zelf graag naar friesland willen, maar idd... ivm werk blijven we hier (manlief werkt door heel nederland, dus lekker centraal..

8. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik ben er 3keer mee bezig geweest en 3 keer ging het niet door.

De 1 bleek schulden te hebben bij de woningvereniging dus mocht niet ruilen. De ander had overlast veroorzaakt dus de nieuwe verhuurder wilde haar niet aannemen en bij de laatste keer trokken de gene met wie ik zou ruilen zich toch maar terug.

Wat een teleurstelling iedere keer want je bent er toch wel een paar mnd mee zoet voordat alle papierwerk is bekeken.

Nu hebben we maar gekocht, gelukkig konden we een grotere woning van de woningvereniging kopen met een mooie regeling.

Ik wens je veel succes en ik hoop dat het voor jou een positive ervaring zal gaan worden:)

9. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

je moet er wel rekening mee houden dat de huurgrens van 33.000 (ong?) nu geldt, dus als jullie meer verdienen in het jaar, krijg je hoogswaarschijnlijk niet zomaar een woning...
    Jij bent voor de nieuwe verhuurder dan namelijk gewoon een nieuwe huurder. en daarvoor geldt sinds 1 januari van dit jaar de nieuwe regel

10. Kelly19

Kelly19 Actief lid

26 jan 2006
    383
    0
    0
    Noorden des lands
    ik heb zelf een jaar terug woningruil gedaan
    het is mij wel goed bevallen maar dat kwam ook doordat ik erg veel geluk had wat betreft de woning.
    ik zat in een verkeerde buurt in een portiekflat en kreeg een reactie van iemand die in een dorpje woonde in een eensgezinswoning 3 slaapkamers en vrij uitzicht achter
    ik hoefde niks aan de nieuwe woning te doen dus ook dat was weer een pluspunt.
    wel is het inderdaad wat vervelend dat je tegelijk verhuisd dus veel spullen nog niet echt kwijt kan doordat er van de oude huurder ook nog wel wat (kan) staan
    Succes!

Deel Deze Pagina