Nou het is heel simpel 1 mei word mijn contract verlengt. Als ik nu zwanger zou zijn deze maand dan ben ik 1 mei 3 maanden.. Dan is het volgens mij het beste om het na me contract verlening pas te doen.. Wat vinden jullie ?
Ja, omdat je contract anders niet verlengd wordt misschien. Nee omdat je dan vast ruzie krijgt, eerst je contract laten verlengen en dan een paar dagen later zeggen dat je zwanger bent vind ik ook niet echt netjes. Je kunt het denk ik het beste eerlijk zeggen, dan weet je gelijk wat je aan die werkgever hebt.
En weet de werkgever ook wat ie aan jou heeft. Wij zitten momenteel in een 'reorganisatie' en de mensen hier willen mij graag 'meenemen' en doen hier ook alles voor ondanks dat mijn kansen klein zijn. Ik voelde me erg ongemakkelijk omdat ik inmiddels 11 weken zwanger ben en wil niet dat zij iets voor mijn regelen terwijl ze nog niet weten dat ik er straks 16 weken tussenuit ben. Dus heb het 2 weken geleden opgebiecht. Wel met de vraag of ze het nog stil wilden houden. Ze waren erg blij dat ik het verteld heb en vonden het geen reden om me eventueel niet mee te nemen. Dus ik ga er nog steeds vanuit dat (bij een goede werkgever) eerlijkheid nog steeds het langst duurt!
Lastig hoor. Ben het ermee eens dat eerlijkheid het langst duurt, maar soms moet je het misschien rekken... Toen ik zwanger raakte van mijn zoontje heb ik het ook direct gemeld bij de leidinggevende. Mijn beoordelingsgesprek verliep ook prima en ik kreeg een 7,5...Maar uiteindelijk is mijn contract dus niet verlengt om de zwangerschap (en ja dat mag niet! maar het gebeurt toch). Het blijft een moeilijke situatie! Maar met 3 maanden? Dan zou ik misschien toch een weekje wachten...tis dan nog vrij vroeg in de zwangerschap. Veel succes in elk geval!
ik zit in hetzelfde schuitje! 11maart loopt mijn contract af en ze weten dan bij al dat ik zwanger ben,omdat ik heel veel overgeef. maar ik ben bijna 3 maanden en mn contract word niet verlengt wat ik zo gehoord heb,dan maar een leugentje om eigen bestwil..ik ben zwanger van mn eeste dus veel kosten,en ook nog je baan kwijt,zo leuk is dat niet,dus ik had het voor me gehouden,tis of eerlijkheid of je baan kwijt! want ze houden je echt niet hoor! kijk moet ik zeggen ik doe ook werk wat je niet doen kunt als je zwanger bent. groetjes jacolien
We zitten in het zelfde schuitje meid! Ik zit op dit moment thuis, over vermoeid, duizelig en hart kloppingen van de stress/druk op het werk. Advies van de verloskundige was dan ook om nog even lekker thuis te blijven, vooral rustig aan doen en veel slapen. Ik ging al niet met plezier naar mijn werk, als ik niet zwanger was geweest had ik al lang op zoek gegaan naar een andere baan maar zoals het nu gaat met mijn gezondheid wil ik liever na mijn zwangerschap beginnen bij een nieuwe werkgever. Op het moment dat ik mijn huidige werkgever op de hoogte breng van het feit dat ik nog niet in staat ben om te gaan werken, ligt er de volgende dag een brief op de mat met het nieuws dat mijn contract niet verlengt gaat worden Ik kijk er niet van op, eerlijk is eerlijk, het ging gewoon niet lekker, mede door de vermoeidheid/concentratie problemen etc maar de manier waarop vindt ik laf. Wat verwachten ze nou van me, dat ik zodra ik me weer beter voel met volle moed (volle tegenzin) nog 3 maanden naar mijn werk ga? Ik krijg al hart kloppingen bij de gedachte zo dat lucht op.......
ik heb het ook 1 week voor mijn contract verlenging gedaan. ik voelde me anders zo gemeen en ik dacht ook dan weten we allebei wat we aan elkaar hebben. mijn baas reageerde heel lief en (ik zei dat ik het moeilijk vond om te vertellen) zei dat is altijd een mogelijkheid als je vrouwen in dienst hebt dat ze een keer zwanger worden dat calculeren we gewoon in.en me contract werd weer verlengt voor een jaar. suc6
Meiden, Weten jullie als je een halfjaar contract hebt, en vlak voor je de afloop daarvan vertel je dat je zwanger bent! Dat je geen contract verlenging krijgt, oke! Maar heb je dan ook geen recht op zwangerschapsverlof en dat wel betaald uiteraard? Alvast bedankt!
Ik heb pas geinformeerd, neem het me niet kwalijk als ik er naast zit maar zoals ik het heb begrepen: Als je contract afloopt 10 weken voor je uitgerekende datum dan heb je recht op een WAZO uitkering (zwangerschaps uitkering/verlof). Is deze periode langer dan 10 weken dan heb je er geen recht op, dan zul je eerst een uitkering (WW) moeten aanvragen en vanuit daar heb je weer wel recht op een WAZO (zwangerschaps verlof). Anders even bellen naar UWV...
Ik heb het ook gehad, toen ik precies 13 weken was zou ik pas een contract verlenging krijgen ik heb hierop gewacht en 1,5 week hierna heb ik het verteld op werk. Misschien niet zo leuk voor je werkgever maar ik vond de zekerheid op het krijgen van een contract belangrijker dan wat mijn werkgever er misschien van vond. En gelukkig reageerde mijn werkgever uiteindelijk heel positief en zei verder ook niets over het feit dat ik pas net een nieuw contract had.
Mijn contract zou verlengt worden in November 2008...daarvoor ben ik al met zwangerschapsverlof en ook al bevallen. Ze hoeven m'n contract niet te verlengen als mijn functioneren niet goed is (en dat moeten ze heel hard kunnen maken aan de hand van diverse functioneringsgesprekken enzo) of mijn functie komt te vervallen (wat ook niet het geval zal zijn)...maar m'n contract niet verlengen omdat ik zwanger mag wettelijk niet eens. M'n eindbeoordeling wordt gedaan voor m'n zwangerschapsverlof en er is me al gezegd dat ik me absoluut geen zorgen hoef te maken ...dit wist ik ook allemaal niet voor ik het gesprek op m'n werk aanging, maar voelde me daarna wel iets beter
Blijft altijd lastig om te beslissen wanneer je het het beste kunt vertellen. Gewoon je gevoel achterna gaan meid. gr vruchtje
Als ze jouw contract niet verlengen omdat je zwanger bent of zwanger wilt worden is het gewoon een k*tbedrijf zonder respect voor vrouwen...
Ik zou het niet van tevoren vertellen. Sowieso in nederland is het normaal dat je wacht tot na 3 maanden, voordat je anderen vertelt. Dus je kan je daarop herroepen. Je baas kan dan redelijkerwijs niet boos worden dat je het dan pas vertelt. En als hij je zo goed vindt, dat hij je contract kan verlengen, dan maakt het toch niet uit of je zwanger bent of niet (dat is dan jou argumetn). Maar gezien je niet vantevoren weet hoe je baas zal reageren, moet je zakelijk zijn en jou salaris, zekerheid en werk in veiligheid brengen. veel succes