Baan kwijt en uitkering

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaenMini, 31 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minerva

Minerva Niet meer actief

Om heel eerlijk te zijn vind ik dit een beetje naïef en struisvogelpolitiekachtig van je... je voelt zelf ook wel aan dat dit je in grote problemen kan brengen. Ik neem aan dat je daar niet op zit te wachten?

Je geeft aan gewoon alle toeslagen te krijgen. Dat komt omdat deze op voorhand worden toegekend aan de hand van de informatie die jij geeft. Dat maakt de belastingdienst erg fraudegevoelig (vandaar steeds die ophef over fraude bij buitenlanders). De informatie wordt pas later gecontroleerd, bijvoorbeeld aan de hand van je aangifte. Het kan dus best zijn dat je een best bedrag moet terugbetalen...

Daarnaast heb je ook het probleem met schulden. Je geeft aan dat je overal nog bonnen van hebt. Echt, van alles wat je in het huis hebt staan, heb je de bonnen nog? Zelfs van volgeplakte fotoboeken, huisdieren, etc.? En dan nog kunnen ze het je erg lastig maken voordat ze je pas met rust laten. Heb je daar zin in?

Het enige wat je moet doen is een onderzoek in laten stellen door de gemeente. Het schijnt een paar weken te duren, maar daarna wordt die man gewoon uitgeschreven. Ik zou het risico niet willen lopen iig....

2. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Voor de ww heeft het geen gevolgen (dat blijft 70/75% van jouw laatste loon), voor een bijstandsuitkering (evt toeslagen en lokale heffingen) mogelijk wel. Maar zoals al eerder hier is gezegd. Die persoon kun je in onderzoek laten stellen bij de gemeente, dat duurt een tijdje. Maar je kan dat in elk geval in gang zetten.. Dan komt er in elk geval een aantekening in het gba. Lijkt mij anders ook geen prettige situatie voor de nieuwe bewoner.

Trouwens wel een erg vervelend voor jullie. Vooral omdat hij het tegenspreekt.. Kijk als ie nou echt met de noorderzon was vertrokken en niets van zich liet horen zou het eenvoudiger zijn geweest. Bij mijn laatste baan kwam ik nog hardnekkigere gevallen tegen. Op korte termijn doe je er feitelijk niet zo heel veel aan dus.

3. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je bureau voor rechtshulp gebeld?

Wat een stressbende zeg, bah!

Sterkte ermee. En ts ook. Erg naar dat de goeden gedupeerd worden....

4. angel229

angel229 Niet meer actief

Dat kan zomaar betekenen dat je duizenden euro's moet terug betalen. Niet echt een fijn vooruitzicht. Ik heb al meegemaakt dat ze daar jaren later pas mee kwamen....

Deel Deze Pagina