Beste mensen van het UWV, Op 7 december ben ik met een zwangerschap van 32.4 weken bevallen van onze tweeling. Ze liggen nu nog steeds in het ziekenhuis. Van mijn werk kreeg ik een mail met de data van mijn zwangerschaps en bevallingsverlof. Mijn bevallingsdatum is de start van mijn 16 weken verlof. De einddatum van mijn verlof is 27 maart. Nu mijn kleine mannetjes nog in het ziekenhuis liggen verandert deze datum toch? Met vriendelijke groet, Jessy
Beste Jessy, Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van je zoontjes! Wel erg vervelend dat ze nog in het ziekenhuis liggen. Ik hoop dat alles goed met ze gaat. Je wilt weten wat er met de duur van je zwangerschapsverlof gebeurt nu ze nog in het ziekenhuis liggen. Je verlof kan verlengd worden hierdoor. Of en hoe lang dit is, hangt er vanaf hoe lang ze in het ziekenhuis liggen. Op uwv.nl staat een duidelijke uitleg waarmee je de duur van je verlof kunt berekenen. Deze informatie vind je hier. De verlenging van je verlof moet je zelf aanvragen. Het aanvraagformulier vind je ook in de link die ik je net gaf. Sterkte met de situatie. Ik hoop dat je je kindjes snel mee naar huis mag nemen! Met vriendelijke groet, Ellen UWV Webcare Team