Collega-gezeur

Discussie in 'De lounge' gestart door Amethist, 16 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

Of misschien ben ik wel degene die zeurt...

De situatie:

Eén van mijn collega's, ik noem haar E., werkt op donderdag alleen de ochtend. Nu gaan we a.s. donderdagmiddag (donderdag is voor mij trouwens een vrije dag) op kraamvisite bij een collega. We vertrekken dan rond 15.00 uur van het werk. Van mijn collega P. hoorde ik vandaag dat E. vorige week gevraagd/gezegd had dat ze dan donderdag wel de middag wilde werken i.p.v. de ochtend, want anders vindt ze het zo'n gedoe'tje met heen en weer rijden. Ter info: ze woont op ca. 10 minuten fietsen van het werk en de middag om te werken is dan van 13.00 - 17.00 uur en de ochtend dus van 08.30 - 12.30 uur.

Nou, ik vind dat dus echt nergens op slaan. Waarom de middag werken? Waar sláát dat op?! Donderdagmiddag is helemaal geen werkdag(deel) voor haar. Ik ga toch ook niet zeggen dat ik dan wel donderdagmiddag kom werken en dan vrijdagmiddag niet, omdat we op kraamvisite gaan.

Ik vind dit echt zo vreselijk irritant. Nu heeft ze wel vaker van zulke geintjes, dus misschien dat ik er daarom ook wel zo van over mijn nek ga. Maar kom op, het is toch gewoon onzin om dan ineens lekker je werkdagdeel te gaan wijzigen. Lekker makkelijk geld verdienen zo ;).

Collega-gezeur dus.

2. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Heb je er last van in de zin van dat jij nu meer zou moeten werken omdat zij van dagdeel veranderd?
    Zo nee, dan lekker laten gaan en je niet druk maken.
    Veelste zonde van je energie!

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja ik vind het ook raar. Aan de andere kant is het voor jullie net zo goed makkelijk verdiend als jullie al om 15:00 gaan. Maar bij haar is het bewust ruilen van dagdeel zodat ze daardoor minder hoeft te werken.

4. Amethist

Nee ik hoef niet meer te werken, maar ik zie niet in waarom ze haar dagdeel zou moeten ruilen. En ik erger me er dus groen en geel aan omdat ze dingen altijd zo in haar voordeel probeert aan te passen.

5. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik denk dat het dan vooral de druppel is wat je nu zo irriteert.
    Probeer zelf altijd maar bij mijzelf te bedenken of dingen wat mij irriteert nadelig zijn voor mij en het dan naast me neer te leggen als dit niet het geval is. Maar begrijp wel dat het soms heel moeilijk gaat.
    Gelukkig hebben we dan nog een forum waar we lekker onze irritatie van ons af kunnen schrijven, daar wordt tenslotte niemand slechter van. :cool:

6. Amethist

Dit tijdstip voor de kraamvisite was op verzoek van de kraamvrouw. We wilden in eerste instantie in de avond gaan. Ik heb er zelf overigens geen voordeel van, want ik werk niet op donderdag.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ok dat snap ik, maar ik denk dat je collega zoiets heeft van, ik ruil mijn dagdeel, dan heb ik ook een paar uur vrij net als de rest. Wat vindt jullie leidinggevende hiervan trouwens?

8. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

wat doe je voor werk? apart dat dit kan onder werktijd.
    Ik zit in onderwijs dus is zoiets geen probleem. Als ik mijn lessen maar draai daarna zou ik ook weg kunnen.
    Snap dat je je ergert maar denk dat je er niets aan kan doen.
    Vind het wel oneerlijk naar andere collega's toe. Hele probleem zou je niet hebben als kraamvisite niet onder werktijd zou worden toegestaan (en doorbetaald?). Dan had de moeder vast wel aangegeven dat de avond ook kon.

9. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Misschien gaat het je collega niet om makkelijk geld te verdienen, maar om niet naar het kraambezoek te hoeven.
    Wie weet wil ze ook wel kinderen en lukt het niet oid, er kunnen zoveel redenen zijn waarom.
    Lekker laten gaan! Jij hebt er qua werk toch geen last van?

10. Amethist

Maar dat vind ik dus onzin. Het is nou eenmaal niet haar werkdag deel, dus pech gehad. Volgende keer hebben we mischien eens iets op vrijdagmiddag en dan treft ze het. Ik ga toch ook niet elke 2e paasdag roepen dat ik dan die week wel op maandag werk omdat het anders niet eerlijk is ;).

Ik geloof dat mijn ene baas wel akkoord heeft gegeven, die is echt veel te lief. Mijn andere baas had haar denk ik uitgelachen (bij wijze van spreken).

11. Amethist

Ze gaat gewoon mee hoor naar het kraambezoek, daarom wil ze de middag werken, en bovendien heeft ze 3 pubers thuis, dus geen kinderen kunnen krijgen zal ook de reden niet zijn...

12. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Zolang anderen en ik er geen nadeel van hebben zou ik me er echt geen seconde druk over maken.

13. sunshineS1976

begrijp jij het verkeerd of ik?
    Volgens mij ruiltb ze juist haar dagdeel omdat ze wel mee gaat op kraamvisite en dr vrije middag niet wil opgeven. Door te ruilen werkt ze maar twee uurtjes en de rest is kraambezoek. Anders werkte ze hele ochtend en moest ze s middags ook nog bezoek.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ben het helemaal met je eens hoor ;). Maar ik denk dus dat zij zo denkt. Wat ze ook kan doen is om 11:00 beginnen, geen gedoe met extra rijden en toch haar uren maken ;). Maar vind dat een leidinggevende dit moet oppakken en dus ook niet moet goedkeuren.

15. sunshineS1976

vind dat je best op de man af kunt vragen waarom ze perse wil ruilen. En daarbij kun je best terug vragen of zij het logisch vindt dat jij vrijdagmiddag twee uurtjes eerder naar huis gaat.
    Maar blijf erbij dat je baas kraambezoek onder doorbetaalde werktijd niet goed moet keuren. Dan gaat iedereen maar op zn vrije dag.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kraambezoek gebeurde hier ook wel onder werktijd, ik zie daar niet zo'n probleem in. Maar gaan ruilen om zo ook een voordeeltje te hebben vind ik raar.

17. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Krijgen de mensen doorbetaald die onder werktijd naar dat kraambezoek gaan of is dat uren opnemen? In het laatste geval zou ik me er al helemaal niet druk om maken. Maar sowieso zou ik me er al niet snel druk om maken, maar ja zo zit ik in elkaar.

Op mijn vorige werk had ik ook collega's die zich echt altijd bemoeiden met andere collega's (overigens was dat vaak klagen over die collega's en vooral niet echt wat tegen die collega zelf zeggen). En om eerlijk te zijn vond ik dat bemoeiende gedrag van die collega's vervelender dan de collega die volgens hun verkeerd bezig was.

18. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Ik heb de afgelopen tijd geleerd dit soort dingen los te laten. Ik denk er het mijne van maar uiteindelijk zal ze het wel op haar bordje krijgen.

19. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zal misschien wel de enige zijn maar ik vind echt dat je zeurt. Echt waar maak je je druk om? Je hebt er zelf toch verder geen last van... Nee hier zou ik me echt geen 1 seconde druk om kunnen maken.
    Ik ben het verder eens met vinisa, ik ben echt allergisch voor bemoeials.
    Het gaat je niks aan, tenzij jij haar werkgever of leidinggevende bent ofzo :D

20. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Bij ons valt kraambezoek in eigen tijd, dus zou ruilen niet eens kunnen om die reden.
    Echter zou ik me er echt niet druk om maken, als de baas er ja op heeft gezegd. Dan zal ze voor mij ook wel eens wat doen als ik er om vraag.

Deel Deze Pagina