babygroep elke keer open deuren

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by martientje2905, Jan 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. martientje2905

Sep 5, 2011
    43
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben even benieuwd naar de mening van andere ouders:)

Onze zoon van 15 maanden gaat naar het kinderdagverblijf. We hebben specifiek gekozen voor een aparte babygroep. Op hetzelfde kdv zit ook een peutergroep.

Mijn probleem is dat ik vindt dat erg vaak de deuren open staan tussen de groepen. Ze noemen dat weleens ''open deuren beleid'' maar ik zie niet in wat een kindje van 3 maanden daaraan heeft. Ik heb gekozen voor een babygroep zodat ze die drukke peuters er niet omheen hebben. nu is het voor mijn zoontje geen probleem meer want die vindt het prachtig op de peutergroep maar ik ben in verwachting en zie er erg tegen op dat de nieuwe baby straks op een drukke groep komt.

Ik heb hier al vaak een opmerking over gemaakt en er wordt dan gezegd dat ze beleid hebben dat je niet alleen op de groep mag staan, dus in de pauze gaan de deuren op. Maar ook tijdens halen/brengen (dus heel druk 2 groepen tegelijk) en tijdens vrij spelen. Uiteindelijk staan volgens mij bijna de hele dag de deuren open.

Ik wil geen zeikerd zijn maar heb specifiek gezocht naar een babygroep. Hebben jullie ervaring met leidsters die wel netjes de deuren dicht houden van de groepen of zijn ze daar ook zo controleerderig naar elkaar toe?

Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

2. adi

adi Niet meer actief

Hier hebben ze op die overlap tijden deuren van 2 peutergroepen of 2 babygroepen open. Maar geen menging van peuters en baby's.

3. koala28

koala28 Niet meer actief

Bij onze KDV gaat ook vaak het hekje van de babygroep open en kunnen de dreumessen naar de baby's en visa versa. Ik heb er eigenlijk nooit een probleem in gezien.

4. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook vaak de deur open tussen de baby en peutergroep, maar heb er alleen maar voordelen in gezien tot nu toe. zeker toen ze ouder werd ging ze zelf elke keer naar de peutergroep en vond het daar fantastisch :D
    Het is trouwens wel zo, dat ik nog nooit rennende peuter op de babygroep heb gezien. het is altijd andersom, 'baby's/dreumes' gaat naar de peutergroep. dus wellicht dat ze daar wel beleid in voeren. geen idee eigenlijk, nooit naar gevraagd..

5. prettymum

prettymum Niet meer actief

Volgens mij is/wordt een 'vierogenprincipe' verplicht nav de zaak in Amsterdam. Dit op verzoek van vele ouders en BOINK. Maar zoiets heeft idd ook nadelen omdat dit op niet alle kdv's op een goede manier haalbaar is zoals in jullie geval.

Datzelfde viel me destijds op toen het hofnarretje zo in het nieuws was. Ouders wilde hun kind niet op een peutergroep met mannelijke collega's hebben of deden erg vervelend tegen hen. Gevolg was dat een aantal maar ander werk ging doen omdat ze het niet leuk meer vonden.

Paar maanden geleden schreef BOINK in een artikel dat ze het zo jammer vonden dat er nu minder mannelijke rolmodellen waren voor jongenspeuters.

Kortom het is altijd schipperen in de kinderopvang omdat de ene helft van de ouders andere dingen belangrijk vind dat de andere helft.

Wanneer er op jouw kdv niets aan het beleid veranderd kan worden kun je misschien beter op zoek gaan naar een ander kdv wat beter past. Lastige dingen zijnndit altijd he?

6. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,735
    7,501
    113
    Female
    Hier staan de deuren open met haal en brengtijden en tijdens speeluurtje.

Eerlijk? Ik zie er echt geen probleem in. Voor je gevoel staan die deuren de hele dag open maar jij bent er niet de hele dag. Voor hetzelfde geld staat hij de rest van de dag gewoon dicht. Hier een babygroep met daaraan vast een peutergroep. Peuters mogen op de andere groep spelen maar niet tussen de kleintjes rennen en schreeuwen. Zowel peuters als kleintjes vinden het superleuk. De baby s wennen zo ook aan wat drukte en zijn dus ook wat gewend. Ik houd niet van dat hele strakke gedoe....
    Mijn dame is ook helemaal gewend aan de andere groep dus ook geen probleem als ze over moet naar die groep.

S ochtend en met afhaaltijd staan de deuren hier inderdaad open zodat er meer toezicht is. Er zijn dsn minder leidsters aanwezig dus 1 leidster voor elke groep om kinderen te ontvangen.

7. tuc

tuc Niet meer actief

ik heb zelf jaren op een babygroep gewerkt met een peutergroep naast ons. Wij deden ook regelmatig op de dag opendeurenbeleid. In de praktijk kwam het er op neer dat de dreumesen van de babygroep zo snel als ze konden naar de peutergroep renden omdat het mega interessant was. Er waren maar weinig peuters die vrijwillig tussen alle baby's gingen zitten. Is voor hen niks aan nl;)

8. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Mijn zoon gaat naar een kdv waar ze ook 'open deuren beleid' hebben. Nu zit hij wel op een vertikaal groepje, en de andere kindjes vinden het geweldig dat er een baby'tje op de groep is. Ze geven hem speeltjes aan, helpen met z'n speentje (uiteraard alles onder toezicht) en als ik hem kom halen krijg ik van de kindjes al te horen of hij slaapt of in de box ligt en een heel verhaal wat hij allemaal gedaan heeft :D
    En mijn zoon? Die kijkt vanaf het begin af aan zijn ogen uit! Natuurlijk is hij moe na een dagje kdv, maar dat zijn de oudere kindjes ook. Maar ik zie ook dat hij het heel erg leuk heeft daar.

9. angela33

angela33 Actief lid

May 7, 2011
    169
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik werk zelf op een babygroep.
    wij hebben ook weleens de deuren open maar wij kijken dan welke kinderen zijn er wakker en hoe oud zijn ze. als het veel kleintjes zijn dan mogen er een paar kinderen komen spelen want als alle deuren open zijn zijn de peuters op onze groep een een paar kleintjes bij de peutergroep, ze vind ons speelgoed best interessant. en dan worden de peuters erg actief zeg maar en kijken dan niet meer uit voor de kleintjes als ik het te druk vind stuur ik ze sowieso weer terug, want mijn baby gaan immers voor op hun eigen groep.

wij hebben dan ook een aparte babygroep , die heet mini's voor de leeftijd van 6 weken tot 9 maanden en daar zijn we erg blij mee want die kids hebben net even wat anders nodig dan de grotere kids. en zo is hun groep speciaal voor hun ingericht.

maar ik snap het ook heel goed hoor wat je bedoelt. misschien moet je er met de vestigingmanager over hebben, dat helpt vaker beter dan dat je het met de leidsters bespreekt.

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Hier hetzelfde. 1 Dag babygroep en 1 dag bij de peuters (dan is er geen babygroep), maar de peuters vindt hij veel leuker! Mijn zoontje is moeier na de babygroep omdat hij al dat gehuil vervelend vindt (baby's natuurlijk meer dan peuters). Daar wordt hij onrustig van.

Share This Page