Ik heb het diploma HBO Logopedie, maar wil eigenlijk niet als logopedist werken. Daarom wil ik op zoek gaan naar iets anders, maar bij voorkeur wel iets wat een beetje denkwerk vereist. Ik zoek dus iets waarbij HBO werk- en denkniveau gevraagd wordt, maar geen specifieke opleiding noodzakelijk is. Waar zou ik zoiets kunnen vinden? Zijn hier vacaturesites voor? Of ken je bepaalde functies?
Het lastige is dat je dan alle hbo-banen krijgt. Bij de meeste daarvan heb je een specifieke opleiding nodig. Toch bedankt voor het meedenken .
Ik ken een aantal logopedisten met een managementfunctie in de zorg. Ik weet niet of dit iets is wat je zoekt? Ik denk dat het makkelijker zoeken wordt als je weet wat voor soort baan je wilt en in welke sector. Succes met je zoektocht!
Ik ken trouwens ook een logopedist, die als intern begeleider binnen het speciaal onderwijs werkt. Zij heeft tijdens haar functie wel aanvullende cursussen gedaan.
Ik weet niet of je realistisch bent.. Je wilt een hbo baan, waar geen specifieke eisen voor zijn, in deze tijd en zonder ervaring in een soortgelijke functie. Ik denk niet dat dat gaat lukken tenzij je je echt laat omscholen. ICT is wel vraag naar..
Mijn vriend heeft een leidinggevende functie en geen enkele afgeronde opleiding (ja, de middelbare school). Dit is al het 2e bedrijf waar hij langdurig een functie op HBO niveau heeft, dus het kan wel degelijk. Je moet jezelf wel goed kunnen verkopen en laten zien dat je inzicht hebt in de werkzaamheden die bij de functie horen.
Koon, maar is hij daarmee in deze tijd begonnen of doet hij het al een tijdje? Want het is nu gewoon heel lastig. Per vacature komen honderden reacties en daar zit altijd iemand tussen die wel de scholing en de ervaring heeft. Waarom kiezen ze dan voor iemand die dat niet heeft? Cv's die niet perfect zijn worden direct aan de kant geschoven dus je krijgt niet eens een gesprek. Ik zou dus wel een cursus of opleiding gaan doen ofzo, maak je meer kans!
Eerste baan aan het begin van de crisis, 2e baan er middenin. Hij is wel aan het studeren momenteel. Voor als het een keer niet lukt zonder diploma.
Mijn man idem. Afgelopen jaar weer een hbo-functie gekregen zonder papiertje en dat is niet de eerste keer. Ook hij begint volgend jaar aan een hbo-opleiding voor het geval het niet meer lukt, want het blijft wel elke keer veel mazzel en een goede babbel hebben. Maar ts heeft wel een afgeronde opleiding, dus dan lijkt het mij al een stuk makkelijker. Ik werk in de zorg en zie regelmatig hbo werk en denkniveau met een zorggerelateerde opleiding gevraagd voor managementfuncties. Wel wordt er vaak verwacht dat je extra scholing neemt, maar lijkt me niet vervelend van het geld van de baas en in de tijd van de baas.
Managementfunctie lijkt me zeker wat, ik zou me er alleen in moeten.verdiepen hoe ik daar kans op zou maken
Ik zou binnen jouw "werkgebied" (zorg e.d.) kijken naar functies. Lijkt me dat je daar de meeste kans van slagen hebt Misschien een cursus o.i.d. gaan doen? Of in ieder geval laten merken dat je bereid bent om je te laten omscholen indien nodig...