Hallo dames, Ik ben momenteel verkouden, maar ben gewoon aan het werk. Stel dat het echt niet meer gaat en ik me ziek meld he. Volgende week heb ik een week vakantie. Ik ga niet weg maar gewoon omdat ik voor mijn verlof natuurlijk mijn vrijedagen op moest maken. Stel dat ik me dus ziek meld, gaan mijn vakantiedagen dan gewoon foetsie?
ligt eraan wat voor cao je hebt. werk zelf in de zorg en vakantie dagen die vallen in een periode van ziek zijn ben je kwijt sinds begin dit jaar
Huh... dat is juist omgedraaid.... je hebt gewoon doorbouw van je vakantiedagen tijdens langdurige ziekte (voorheen alleen over de laatste 6 maanden van je ziekzijn)
Bij ons is er geen cao helaas. Ben de hele dag aan de fruit en thee met citroen. Hoop dat ik me morgen beter voel
Hoe het in de zorg is weet ik helaas niet, maar bij ons kost een vrije dag me momenteel maar 6 uur ipv 8, omdat mijn werkgever me voor 25% heeft ziekgemeld... Maw het aantal uren dat ik ziek ben, kost me niet de betreffende vakantieuren...
Sorry Kwebbel ik lees pas nu je reactie... ik reageerde hierin (langdurige ziekte en doorbouw vakantiedagen) op de stelling van Tannetje en niet op TS
Hier is het ook zo dat je pech hebt als je in je geplande vakantie ziek wordt. Je vakantiedagen vervallen dan. Wel kun je je vakantiedagen nog annuleren als die nog niet zijn ingegaan.
Als je bij ons (onderwijs) ziek bent in je vakantie, krijg je dit achteraf gecompenseerd. Overigens niet alle dagen.
Je vakantiedagen worden niet afgeschreven wanneer je ziek staat gemeld. Ik heb nu 2 weken vakantie, waarbij ik afgelopen dinsdag op woensdagnacht ziek ben geworden (Ik heb me niet ziek gemeld) als ik dit had gedaan dan was ik nu in de ziekte wet ivm vakantie. Ik moet me uren opmaken voor 2013 dus vandaar dat ik het door laat lopen....