Baan opgezegd

Discussie in 'De lounge' gestart door Deedee2, 17 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee2

Deedee2 Lid

28 apr 2017
    65
    4
    8
    Vrouw
    Ik en mijn man hebben goed overlegd hoor voordat ik mn baan opzegde :confused:
    Zou mooi zijn als ik thuis kwam: schat ik heb ontslag genomen hoor, vanaf vandaag ben jij kostwinnaar :D

We hebben gekeken naar wat we nodig hadden en wat we als luxe beschouwde.

De afgelopen jaren hebben we het huis flink verbouwd en de hypotheek flink afbetaald.
    Waardoor wij nu in een mooi huis wonen met een lage hyptheek.
    We hebben dus niet heel veel geld nodig om te wonen.

De kinderen gaan van de BSO af, dat scheelt ook best wat kosten.
    We kijken even of we onze prive auto kunnen houden, maar anders doen we die weg.
    En idd op vakantie zal low budget worden en zeker niet meer dan 1 keer per jaar.
    En we zullen heel wat minder sparen, maar ach we hadden jaren gespaard voor een mooi huis of 1 die we konden verbouwen, nu we die hebben hoeven we even niet zoveel geld apart te hebben staan.

Als ik geen ontslag had genomen dan hadden we waarschijnlijk iemand in dienst genomen om het huis schoon te houden en mogelijk ook nog regelmatig een tuinman laten komen.
    Dat zijn dingen die we gewoon afgewogen hebben.

Het is heus niet zo dat je 3 ton op de bank moet hebben staan om rond te komen hoor. Of een partner moet hebben die 80.000 per jaar verdient.
    Geld staat bij ons niet boven aan het verlanglijstje en dat vinden mensen wel eens moeilijk om te begrijpen.

2. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    @Deedee2 Oh ik geloof meteen dat je goed hebt overlegd, maar ik las het anders. Vandaar mijn reactie :)

En fijn dat het bij jullie mogelijk is! Wij hebben geen auto en gaan niet echt op vakantie (alleen af en toe een goedkoop weekendje weg met zijn tweetjes). Maar goed wij wonen dan weer in een dure regio, dus ons huis is wat duurder denk ik.
    Wij hebben er ook over na gedacht, omdat mijn vriend ernstig ziek was, we een huilbaby hadden en ik geen verlof kreeg. Helaas was het bij ons niet mogelijk. Misschien is het ook wel een beetje jaloezie hier ;)

3. Deedee2

Deedee2 Lid

28 apr 2017
    65
    4
    8
    Vrouw
    @Pepijnn Geeft niks hoor, geschreven tekst komt ook niet altijd even goed over.

Ik krijg wel meer reacties van mensen die zeggen: oh wat zou ik dat ook graag willen.
    Ik ben heel blij dat ik in de positie ben dat het ook kan. Maar dan nog vind ik het wel heel spannend en ben ik benieuwd hoe het in de praktijk gaat lopen.

Wat vervelend dat je vriend ziek was, je een huilbaby had en dan geen verlof krijgen. Dat is echt heel zwaar. Hopelijk gaat dat nu allemaal beter.

Wie weet kan je over een paar jaar ook wel een jaar vrij nemen.

4. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Sinds dit begin dit jaar geen werk meer. Ik zit de hele dag een beetje thuis, ben er helemaal klaar mee. Ben compleet niet meer gemotiveerd. Ik kom alleen mijn bed, omdat mijn dochter naar school moet. Dus ik ben compleet ongeschikt om thuis te zitten. Misschien dat ik wat vrijwilligerswerk ga doen, want heb geen zin om een halfdepressieve werkloze achter de geraniums te zijn.:confused:

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Het zijn natuurlijk keuzes die je maakt. Ik zag bijv. dat je een boodschappenbudget van 175 pw hebt, ik van 100. Dat is toch al zon 325 per maand waarin wij andere keuzes maken.
    En zoals ts ook al zelf zegt, overleg is essentieel en je beslist dat echt niet in 1 dag.
    Uiteindelijk gaat het erom waar je je zelf het gelukkigst bij voelt. Bij ons is dat (tijdelijk) dat ik thuis ben met de kids en mijn vriend werkt. Met alle plus en minpunten die daar bij horen. En jullie zijn kennelijk gelukkiger als tweeverdieners. Prima toch?

6. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    @Eppo82 Dan ga ik eens even spieken naar jouw boodschappenlijstjes in dat topic :D

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ik lees nu deze post van je. Soms is het ook gewoon geen keuze, het kwam voor mij over alsof je de keuze niet begreep. Hopelijk gaat het nu weer goed met je vriend en zitten jullie nu in rustiger vaarwater.

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Heb ze niet gepost, maar het grote verschil zit m denk ik in de luxere fruit/groente/notensoorten. :)
    Ik eet hier goedkopere groente/fruit soorten.
    Ik zou graag het lekkers eten wat bij jou op het lijstje staat, maar ja, keuzes he ;)

9. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    @Eppo82 Ik zag het inderdaad, jammer. Overigens is 175 het maximum budget, ik zit ook regelmatig op 140 bijvoorbeeld. En wij eten dan weer geen vlees en vis, en dus wel noten. En geen chips, koekjes etc. Maar dan inderdaad wel frambozen bijvoorbeeld. Dus wij maken ook keuzes, maar ándere keuzes. Zo heeft ieder natuurlijk zijn eigen prioriteiten. Eten en gezondheid is dat van ons. Maar bij een ander zal het het huis zijn, de vakantie of leuke dingen ondernemen.

En nu moet ik ophouden, voor ik het hele topic kaap!

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ja dat klopt, iedereen zo zijn eigen keuzes. En bij ons is ook de keuze voor een traditionele rolverdeling gemaakt op basis van gezondheid trouwens. ;)

11. Apple2015

Apple2015 Actief lid

23 okt 2015
    252
    0
    16
    Ik vind het super knap dat je thuis gaat blijven. Ik kan het helemaal niet en vind dat best jammer. Wou dat ik die rust had. En dan meer het gevoel dat ik tussen 4 muren zit en alleen voor huishouden en kleine zou moeten zorgen. Dat ik niet me eigen ding heb om te doen. Gillend gek word ik dan. Financieel gezien hoef ik helemaal niet te werken maar ik kan gewoon niet thuis zitten.doodongelukkig word ik er van. Best raar eigenlijk nu ik er zo over nadenk:)

12. Deedee2

Deedee2 Lid

28 apr 2017
    65
    4
    8
    Vrouw
    @Miss Appletree Het klinkt alsof jij niet vrijwillig thuis zit. Dat is natuurlijk wel een ander uitgangspunt. Het lijkt me dan een goed idee om vrijwilligerswerk te gaan doen of misschien een part-time baan zoeken? Ik heb natuurlijk geen idee waarom je thuis zit. Maar een hele dag niets doen is ook niks voor mij hoor.

@Apple2015 Ik ben benieuwd hoe het mij gaat bevallen. Ik ben nog nooit werkeloos geweesd dus geen idee of ik het gevoel heb dat de muren op me af komen. De komende maanden ben ik vooral buiten bezig, dus dan zal het wel gaan denk ik.
    Maar je kan toch ook gewoon iets voor jezelf doen als je niet werkt? Je hoeft toch niet de hele dag thuis te gaan zitten?

@Eppo82 @Pepijnn tot nu toe werkte wij nooit met budgetten voor boodschappen. Misschien dat ik daar wel aan ga beginnen, maar voorlopig begin ik daar nog niet aan. Ik ben niet zo van de potjes en de lijstjes. Ik koop wat we nodig hebben en ik heb op dit moment niet het idee dat we veel te veel uitgeven aan boodschappen. Al is het maar een idee, want precies weet ik het niet.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb mijn baan opgezegd toen onze dochter net 3 was. Nooit geen spijt van gehad. Voor de oudste was het ook erg goed dat ik thuis was toen zij naar school ging en het jaar voordat ze ging hebben we volop genoten, heerlijke tijd samen. Nadat de jongste geboren is heb ik mijn oude werk wel weer opgepakt in de vorm van gastouder. Dus wel lekker thuis bij de kinderen. Nog altijd geen spijt.

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    @Deedee2, natuurlijk hoef je ook geen budget te hebben/maken. Voor ons werkt het (ok, bij mij is het meer een maandbudget) omdat mijn vriend de neiging heeft anders geld uit te geven wat we niet hebben en ik heb het niet over een paar tientjes. Wij hebben dus voor zo ongeveer alles een budget. En zo houden we er grip op. ;)
    Als jullie dat niet nodig hebben is dat natuurlijk hartstikke fijn.

15. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    @Deedee2 Uiteraard ben ik op zoek naar een andere baan. Helaas krijg ik meestal als reactie, na een sollicitatie dat, er meer dan 150 reacties zijn. Momenteel is het blijkbaar erg lastig om weer aan de slag te komen. Overigens wilde ik na de geboorte van onze dochter wel thuis zijn om voor haar te zorgen. Nu gaat ze naar school en voelt het nutteloos om thuis te zitten. Ik vind het toch fijn om onder de mensen te komen en ook waardering te krijgen voor het werk wat je doet. Ik ben een type die de motivatie buiten mezelf krijg en vind het lastig om mijzelf te motiveren (lees: mezelf een schop onder de kont te geven :rolleyes: ).

Deel Deze Pagina