Baan opzeggen

Discussion in 'De lounge' started by Pisam, Nov 21, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pisam

Pisam Niet meer actief

Al een tijdje speel ik met het idee om mijn baan op te zeggen. Financieel lukt het prima op één inkomen, al ben ik ergens 'bang' dat ik iets over het hoofd zie.

Combinatiekorting zullen we natuurlijk geen recht meer op hebben, mogelijk minder hypotheekrenteaftrek en een pensioengat zijn zaken waar ik bij stil heb gestaan.

Maar wellicht zie ik nog iets over het hoofd? :)

2. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

Jun 11, 2018
    5,314
    4,385
    113
    Female
    Wat is je plan voor de toekomst? Ook mbt wanneer je eventueel wel weer wilt werken. Je hebt wel een gat in je cv straks. Stel dat er iets gebeurt en je moet weer werken, lukt het dan aan een baan te komen? (Na er een tijd uit te zijn geweest). Dit is naast het stukje financiën/pensioen het enige wat meteen in mij op komt.

3. Pisam

Pisam Niet meer actief

Ik heb geen plan. ;) Nee, ik heb een hbo diploma waar ik vrij veel mee kan, ook in verschillende mbo functies. Op het moment veel vraag naar, maar goed, dat kan altijd anders zijn in de toekomst natuurlijk. In het verleden al mee te maken gehad toen ik na een reorganisatie op straat kwam te staan. Ben toen in de schoonmaak gaan werken omdat er toen dus amper werk was. Al was dat toen in alle branches het geval. Qua toekomst, met gat in cv, maak ik me geen zorgen eigenlijk.

4. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,032
    2,895
    113
    't Gezellige Brabant
    Wellicht dan recht op kindgebonden budget, dat is inkomensafhankelijk. Kun je een proefberekening voor maken.

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,234
    6,094
    113
    Het enige waar ik nog aan denk ik de situatie bij een scheiding of overlijden.
    Hoe regelen jullie dat?
    Wij hebben bijv vast laten leggen dat mijn ‘man’ (zijn niet getrouwd) dan nog een jaar financieel ‘moet’ bijdragen voor mij. Zo heb ik de tijd om een baan te vinden.
    Ook bij overlijden van mijn man wordt er een bedrag uitgekeerd (naast het huis hyp. vrij) zodat ik even de tijd heb om te zoeken.
    En als hij zijn baan kwijtraakt (kleine kans) dan zullen we allebei gaan solliciteren en niet alleen hij.

Lies1611 likes this.
  6. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Waarom wil je stoppen met werken? En wat denk je ervoor terug te krijgen.

Sommige mensen vinden het heerlijk, anderen hebben binnen een paar weken het gevoel dat alle muren op ze afkomen.

Ik zou er vooral ook voor waken dat je voldoende leuke dingen blijft doen zonder man en eventueel zonder kinderen.

En financieel gewoon de dingen goed regelen met je partner in geval van een scheiding of overlijden.

Share This Page