Jippie, eindelijk heb ik weer een superleuke baan gevonden!!! Ik heb nog niet verteld dat ik zwanger ben en van plan om dat zo te houden tot na de proeftijd. Maar.... Ik heb wel een beginnend buikje te verhullen... Hier zijn vast veel meiden die beter zijn met kleding en styling dan ik hahaha. Ik ben op zoek naar do's en don'ts, dus kom maar op met die tips!!
Ten eerste gefeliciteerd met je nieuwe baan! En een zwangerschap, leuk! Bij de C&A verkopen ze van die lange, wijde bloezen, perfect om een buikje mee te verhullen. En ze zijn goedkoop en leuk op een (positie)skinny.
Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Ik weet natuurlijk niet hoe gekleed je moet zijn op werk. Ik zou denken dat je een heel eind kan komen met een trui of met een vest.
Wijdere kleding droeg ik en draag ik ook vrij regelmatig dus viel ook niet op. En shirtjes met drukke print met bijv. een jasje erover los zodat ze eventuele contouren niet kunnen zien. En niet te strakke broeken aantrekken.
Ik draag veel jasjes, daaronder dus een strak truitje wat niet bepaald veel verhuld... Ik los dit op door een sjaaltje te dragen, niet zo'n ronde maar 1 die je naar beneden kunt laten hangen. Dit valt dan mooi over je buik. Moet ik wel bij zeggen dat ik een kantoorruimte voor mezelf heb dus dat collega's mij niet de hele dag zien.
Oeps! Ik zou als werkgever niet happy zijn dat mijn werkneemster het nieuws pas vertelt ná de proeftijd! Ik snap wel dat het spannend en risicovol is om dit te vertellen, maar schaadt je hier niet jullie arbeidsrelatie mee?
Je bent verplicht om je zwangerschap 3 maand van te voren bekend te maken...Dus je mag dit heel lang geheim houden. Wat je baas daar van vind is niet jou probleem. Je baas mag je zeker niet ontslag hierom maar als ze t sluw spelen zeggen ze dat je niet geschikt bent in je proeftijd. Dan kun je t niet gooien op discriminatie en heb je geen poot om op te staan. Ik zou zelf ook wel willen weten of ik ook echt geschikt ben voor t werk ipv bang zijn dat ze je niet laten doorwerken na je proeftijd. Zeker in deze tijd. Ts; gefeliciteerd met je nieuwe baan en zwangerschap! De kleding ligt echt aan je lichaam. Iig geen strakke broeken en strakke truitjes.
Blousjes en jasjes helpen vaak goed om te verhullen. Ook het naar achter kantelen van je bekken kan ervoor zorgen dat een beginnend buikje minder oogt. Bovendien ook nog eens een betere houding voor je rug enzo. Gefeliciteerd met je zwangerschap!! En je nieuwe baan. Ik begon aan mijn nieuwe baan toen ik 9 weken zwanger (en zo ziek als een hond). Heb die eerste week met een groen gezicht rondgelopen daar. Gelukkig kon ik het wel vertellen, want ik was extern ingehuurd.
Tnx voor alle tips! Hopelijk blijft het nog een maandje fris genoeg voor winterkleding haha. In de zomer is het toch lastiger verbergen. Ik vind het idd wel erg spannend om straks na de proeftijd te moeten vertellen dat ik zwanger ben. Mijn eerste indruk is dat het geen probleem is, maar daar durf ik het niet op te gokken. Financieel moet ik echt even voor mezelf kiezen. Als vanwege de verzwegen zwangerschap mijn contract niet verlengd wordt is dat jammer, maar anders heb ik binnenkort al een probleem... En gelukkig heb ik na mijn verlof ook nog een tijd om te bewijzen dat ik echt wel goed ben in wat ik doe 😉 Ik duim wel heel hard dat ik gewoon kan doorwerken tot mijn verlof..!